Req Fuel laskurista kokemuksia?

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Req Fuel laskurista kokemuksia?

Post by JTbo »

Megatunestahan tuollainen löytyy, kuinkas lähelle kohdalleen on tuolla arvot tulleet?

Itselläni laskuri antoi 15.1 ja kovin tuntuisi rikkaalla pyörivän, tulpat mustuu kun vähänkin pyöräyttää. Onko muilla saman suuntaisia kokemuksia?
Volvo 360GL -88
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

mulla on 14.7 ja ihan ok, nyt kun kaikki osat on kiinni ja säädöt suht hyvät niin täyskaasuvedätys on kartalla about 100 ja tyhjäkäynti noin 35.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Ideahan tuossa req_fuel:ssa lienee se että se on teoreettinen suuttimen kokoa (suhteessa koneeseen) kuvaava arvo. Se lasketaan kertaallen kohdalleen, ja varsinainen säätäminen tehdään ve-kartalla.

Edelleen teoriassa tämän jälkeen suuttimet voi tarvittaessa vaihtaa toisenkokoisiksi, laskea uuden req_fuelin ja ve-karttaan koskematta sopat pysyy samana.

Käytännössä tuota tuli kokeiltua tiputtaessani bensanpainetta; Suuttimien tuotto pieneni ja req_fuel muuttui 11.0 -> 12.1. Kartta pysyi 100kPa tienoilla kohdallaan.
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Tuohon tuntuu vaikuttavan paljon sitten tuo onko imuilman lämpöanturi kiinni vai ei. Megasquirt rikastaa seosta aika paljon, jos tuota anturia ei ole ja siitä ainakin itsellä tuli tarve pienentää req.fuelia, mutta nyt kun sain sen jollain tavalla kiinni, niin hyvä jos kävi tyhjäkäyntiä, kun laiheni niin paljon.
Volvo 360GL -88
Post Reply