Masi_K wrote:Mitäs kaikkea sä sitten haet ?
mikäli kysymys oli osoitettu minulle:
moottorin ohjauksessa nyt ei kummempia probleemia ole. normaalin perus ruiskumoottorin antureiden/toimintojen lisäksi:
imusarjan pituuden muutos (yksinkertainen alipainetta ohjaava 12V on/off solenoidiventtiili, pitäis muuttaa asentoaan noin 4000rpm kohdalla.)
2 happitunnistinta (molemmille lohkoille omat)
2 nakutustunnistinta (molemmille lohkoille omat)
kylmäkäynnistys-suutin.
alkuperäinen L-ilmamäärämittari tarkoitus korvata MAP-anturilla.
se mikä ongelman aiheuttaa on sähköohjattu automaattivaihteisto, joka on camryssä moottorin ohjauksen kanssa samassa ECU:ssa
input:
2 nopeustunnistinta
vaihteenvalitsimen asennot
normal/power valintakytkin
ylivaihteen kytkin
kickdown kytkin
jarruvalokytkin
cruisecontrol (ylivaihteen ohjausta varten)
ilmastointilaitteen katkaisin
output:
3kpl vaihteiston solenoidiventtiilit
ilmastoinnin poiskytkentä
+jotain,mikä tätä kirjoittaessa varmasti unohtui
lisäksi pitäis pystyä käyttäjän ohjelmoimaan vaihteiston solenoidien kytkeytymisajankohdat nopeustietoihin, moottorin kierroslukuun, lämpötilaan, vaihteensiirtovivun asentoon, power/normal valintakytkimen asentoon yms. perustuen.
varmasti jotain joutuu karsimaan, tuskin mikään markkinoilla oleva aftermarket ecu on suunniteltu kyseisiin tarpeisiin...