Polttoaineenpaineanturi 0-5V mistä?

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Saren
Megasquirt aloittelija

Polttoaineenpaineanturi 0-5V mistä?

Post by Saren »

yritin jo hakuakin tuloksetta... mistä saisi ostaa moisen anturin.
Tiedonkeruuta ja pa-paineensäätimen asettamista varten moinen tarvittais. Mieluusti 0-5bar ja 0-5V.

Ihmetteleepi
Marko
PE-LE
Kokenut Megasquirttaaja

Post by PE-LE »

itse olen mitannut bensanpainetta öljynpaineanturilla,, antureita on ainakin 2--5--10 barin malleja(VDO), en kyllä tiedä miten se tuossa tiedonkeruussa toimii,, Scaniassa on ahtopaineanturi jonne syötetään 5V sisään ulos tulee aikalailla 1 voltti/ 1 bar, kiinnitys on vain hieman hankala toteuttaa,
harrastaja
Kokenut Megasquirttaaja

Post by harrastaja »

Kestääköhän tuo Scanian anturi bensaa/öljyä ja mitähän semmoinen about maksaa?
PE-LE
Kokenut Megasquirttaaja

Post by PE-LE »

harrastaja wrote:Kestääköhän tuo Scanian anturi bensaa/öljyä ja mitähän semmoinen about maksaa?
en ole purkanut tuollaista,, 16llitraisessa on ulkonäöltään aivan samanlainen anturi öljynpaine anturina, mutta tuo voltti/paine jako on erilainen, eli kai ne sisäkalutkin on erilaisia,
hinnasta en osaa muuta sanoa kuin että se on kova,, anturin kiinnitys bensalinjaan tuottaa hieman työtä ,se on kiinni kahdella ruuvilla ,eli pitäisi rakentaa jokin laippa mihin sen saisi kiinni, bonuksena tuossa olisi samassa anturissa myös lämpöanturi , vaikkei tuota bensan lämpöä kannatane mitata,
Make_1
Megasquirttaaja

Post by Make_1 »

Samaan aiheeeseen liittyen on keskustelua tuossa hieman alempana:

viewtopic.php?t=2345
Make
Kawa GTR 1000 -97
MS V3 (extraefi.co.uk)
MegasquirtnSpark Extra 029t
PLX SM-AFR+DM-5 AFR
volvoman
Kokenut Megasquirttaaja

Post by volvoman »

Ittellä volvon koneen bensatukin päässä kiinni motonetistä ostettu anturi ja mittari. Makso jotain 16e yhteensä.

Tuntuu vaan, että anturi tahtoo jumitella välillä, voitelun puutteesta varmaankin. Ja megasquirttiinkin on liitetty.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
passi
Kokenut Megasquirttaaja

Post by passi »

Itse olen samaa miettinyt. Omaan kippooni en vain suurin surminkaan pistä BENSA-linjaan mitään motonetista. :D

Katselin honeywellin antureita ja vaikuttaisivat ihan hyviltä. Hintaa tuppaa niillä olemaan, mutta en pitäisi tuota ongelmana, lähinnä saatavuutta.

Projekti mulla tältä osin kesken niin ei kummempaa.

T. Pasi
Post Reply