Page 1 of 1
Edis 4 sytkä ennako ei tottele
Posted: Sat Sep 02, 2006 11:47
by jukkaj
Testattiin ajoituslampulla ja ennakko nollassa koko ajan vaikka heittää
karttaan 60 ennakon silti lampulla nollassa. Fixed angle on -10,
Posted: Sun Sep 03, 2006 14:19
by turbo 245
Tarkista, että sytkän kaikki asetukset on oikein. Mulla ainakin lähti toimimaan kun sai asetukset oikein.
Posted: Sun Sep 03, 2006 18:42
by jukkaj
kaikkia koitin mulkata! Mut aina vaan lampulla näyttää 0 kohtaa.
Sen verran ainaki totteli kun vaihto sytkä lähtöö niiin ei ainakaan
käynnistyny

joku sentään pelaa. Oliskohan toi edisin boxi sökö?
Pystyykö millaan mittaan sitä SAW lähtöä et mitä sieltä tulee?
Eikös se vaikuta just tähän sytkä ennakkoon??
Posted: Sun Sep 03, 2006 19:19
by cortna
kato ettei spark output inverte ole päällä eikä oddvire
onhan lähtö ledin ylös veto vastukseksi laitettu 470 ohm vastus
Posted: Sun Sep 03, 2006 19:34
by jukkaj
"kato ettei spark output inverte ole päällä eikä oddvire"
Tuo oddvire mistähän se löytyy?
Tuo spark output inverte löytyy kai
Spark- spark settings -sieltä
Ton sivun mukaan on asetukset
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-edis.html
Posted: Sun Sep 03, 2006 20:48
by jukkaj
sen verran tutkin mut et kun kattoo sytkäennakkoo neloselta niin lamppu pätkii! ja sama homma 2 ja 3 toisessa tasainen pulssi ja toisessa pätkii?
Onkohan puola sökö? tulpan johdot kun vaihtaa puolan päästä niin toisella näkyy hyvin ja toinen alkaa pätkii!!
Posted: Sun Sep 03, 2006 21:28
by fsohc
"To test this alignment it is best to run the EDIS in limp home mode. This can be achieved (after step D) by disconnecting the SAW plug/socket or switching off/unplugging the ECU. Fit your strobe onto no.1 plug lead as normal (you may need to try the other tower of the pair). Ensure EDIS still has power and crank your engine, check that the timing is exactly 10deg. If not..."
Ilmeisesti kaikki ajoituslamput eivät näytä mitään toisesta puolasta kokeiltuna.
"Note! Many "Dial back" strobes do not work with wasted spark ignition, or work partially. Setting the dial to zero often helps. "
Itsellä oli pahasti ongelmaa ennenkuin sain maadoitukset kuntoon (muistaakseni vasta 4. tai 5. yrityksellä sai kunnolla käymään kaikilla)
Posted: Mon Sep 04, 2006 17:55
by jukkaj
Testasin sen verra et käytin megalta SAW johdon irti ei jälleenkään mitään eroa! Pitäskö yleismittarilla nähdä jotain megalta lähtevältä
SAW liittimeltä???
Posted: Mon Sep 04, 2006 21:40
by teg
Eli jos mega ei ohjaa sitä, niin eihän vika VOI olla silloin megassa. Tarkasta EDIS asennuksesi.
Posted: Tue Sep 05, 2006 10:12
by jukkaj
Tarviiko tolle led lähdölle muokata mitään jos heitän ton edis nelosen jonkkaan ja koitan jakalla? Jakajassa jonkunlainen hall anturi (toyota kärjetön jakaja) Onko helpoin triggeröinti tehdä tuolla vai jatkossakin tuolla edisin 36-1 pyörällä ja VR anturilla? Sen verran jos tajusin niin toi MS ei skulaa suoraan ton vr anturin kanssa elikkä sille tarvii vissiin rakentaa tuolla lm1815n piirillä joku hässäkkä johdon väliin?????
Posted: Tue Sep 05, 2006 10:47
by wex
jukkaj wrote:Jakajassa jonkunlainen hall anturi (toyota kärjetön jakaja) Onko helpoin triggeröinti tehdä tuolla vai jatkossakin tuolla edisin 36-1 pyörällä ja VR anturilla? Sen verran jos tajusin niin toi MS ei skulaa suoraan ton vr anturin kanssa elikkä sille tarvii vissiin rakentaa tuolla lm1815n piirillä joku hässäkkä johdon väliin?????
Tuollasen oon ite kasannu siihen signaalinmuuntimeksi:
viewtopic.php?t=1224&highlight=lm1815
Ja ootko varma, että se jakajan anturi on hall.? Ainaki näissä uudemmissa Toyotan jakajissa on VR-antureita..
Posted: Tue Sep 05, 2006 11:13
by jukkaj
Mistähän ton nyt näkis?
Kävin hakee virrajakajan sisään ja näyttäis olevan neljä sakaraa, noin 2mm leveitä ja noin 1cm korkeita. Anturille menee punainen ja valkoinen johto!
Posted: Tue Sep 05, 2006 17:14
by teg
Eli taitaa olla VR-anturi.
Posted: Wed Sep 06, 2006 5:47
by Tinde
Onko SAW (ja PIP) johdot suojattua?
Posted: Wed Sep 06, 2006 8:20
by jukkaj
Niin edisin kanssa on fordin alkuperäistä! Kaikki muutkin liittimet on fordista suoraan ainoastaan edis + ja - on kytketty itse tietty saw + pip
Posted: Wed Sep 06, 2006 8:34
by jukkaj
Mistähän tommosen 7 pin hei moduulin löytäis?
Eiks siinä oo toi signaalimuunnin ja kipinän vahvistin samassa?
Posted: Wed Sep 06, 2006 17:40
by Tinde
jukkaj wrote:Niin edisin kanssa on fordin alkuperäistä! Kaikki muutkin liittimet on fordista suoraan ainoastaan edis + ja - on kytketty itse tietty saw + pip
Eli siis onko PIP ja SAW piuhat välillä EDIS - mega suojattua?
Mulla oli samanlainen vika ja kyseisten johtojen vaihto suojattuun auttoi.
Posted: Wed Sep 06, 2006 18:26
by jukkaj
fordin alkuperäis piuhaa
kyllä viisisenttiä ennen megaa kuorittu eikä maadoitusta liitetty
mihkään megan päässä
Posted: Thu Sep 07, 2006 21:15
by jukkaj
käyn partcosta hakee pari sarjaa ja tinailen uuden levyn kun tarvii tohon drifteriinki (tulevaan) rakentaa ruisku ja sytkä ja saa samalla heittää ton edisin jonnekki mistä sitä ei löydä!!!!
Posted: Fri Oct 06, 2006 21:26
by saki
Jatketaas tähän topikkiin oma murhe EDIS:n kanssa
Tosiaan tuon oman rakennelman kanssa on pakolämpö ongelmat ollut koko ajan murheena.. tasakaasu ajossakin n.800 ja puna hehkua koko pakopuoli kokoajan..
no tänään vilkuilin nokkien ajoitukset..-> ok. samalla ajattalin tarkastaa sytkän tarkalleen huomatakseni että se on kiinteä 5 astetta.. mikään asetus megassa ei sitä muuta.. megan kierros luku silti toimii ja auto "toimii" joten joku yhteys edis boksilta megaan toimii.. ilmeisesti nyt tuo led17 ulos tulo ei futaa? otin sen ledin pois kun tein tuon kytkennän.. onkos se oikea tapa vai ei? molempi parempi?
muuten kytkennät pitäisi olla ohjeen mukaan.. tarvee huomenna käydä kaikki läpi viellä.. ihme kyllä jos joku näppi virhe on tullut ainakaan johdotuksissa..
ideoita missä vika voisi luurata?
Posted: Sun Oct 08, 2006 9:24
by fordv628
Käännä vr anturin johdot väärinpäin.. vaikka ne on samanväriset. mulla korjaantu sillä.
Posted: Sun Oct 08, 2006 11:27
by Yrkesman
fordv628 wrote:Käännä vr anturin johdot väärinpäin.. vaikka ne on samanväriset. mulla korjaantu sillä.
Mulla ei lähde auto edes käymään jos vr-anturin johdot on väärinpäin.
Posted: Sun Oct 08, 2006 19:39
by saki
löytykin vika.. oli SAW piuhan coax kaapelin suojasukka sulannut sen väli eristeen läpi kolvaillessa.. -> piuha maissa. Aina ne kai selviää kun käy kohta kohdalta maholliset virheet läpi..
Posted: Mon Oct 09, 2006 16:33
by GTE/R
SAW-aalto on ihan perus sahalaita-aaltoa ( /\/\/\/\/\/\/\/ ). Yleismittarilla voi mitata vaihtojännite alueella (esim 20v) niin se näyttää jotain (tehollisarvoa signaalista). Pääasia että eri lukemaa kuin mittajohdot yhdessä. Lukema vaihtelee eri taajuuden mukaan siksi sitä ei oikein voi tarkemmin sanoa.
Toinen vaihtoehto jos mittari tukee taajuus mittausta niin käyttää sitä. Pitäisi silloin näytää taas jotain tasaista taajuutta moottorin käydessä tasaisesti.