Puola probleemia !

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
cockjerry
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 422
Joined: Mon Nov 28, 2005 10:23

Puola probleemia !

Post by cockjerry »

njep..

probleemana puola..


Ostin ACCELin 2-piippuisen "supercoilin", ei lähde käymään. Yrittää käydä mukana ja ihan kuin joka toisella hukkaisi kipinän. Heti sammuu kun päästää startista. ja lopuksi räjähtää putkessa niin lujaa, että koko mesta kajahtaa, kohta täällä on saatana kytät tätä menoa 8)

Heti kun pulttaa auton 15v wanhan 1-piippuisen puolan, niin lähtee samantien käyntiin! ja hienosti käykin..

Mitähän vittua? Vika on siis puolassa, ACCELin johdoilla skulaa tolla auton puollalakin. DWELL 3-8.0, ei vaikutusta, tai no 3.0 ei edes yritä kunnolla käydä mukana. 8.0 yrittää jo käydä mukana, mutta enempää ei saa!

Olen myös laittanut ACCELin keskiosan maihin, ei vaikutusta. Autonpuola taas ei skulaa jos se ei ole maissa tai piuhat väärinpäin.

Ideoita?
cockjerry
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 422
Joined: Mon Nov 28, 2005 10:23

Post by cockjerry »

Accelin ensiö resistanssi on 3.5ohm ja ton autonpuolan 0.7

Voi vittu... olis pitänyt ottaa ne 0.7ohm, täytyy koittaa jos pystyis vielä vaihtaa pelkät puolat.

Mites possella sitten toimii, noi suurempi ohmiset?
cockjerry
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 422
Joined: Mon Nov 28, 2005 10:23

Post by cockjerry »

ja nyt tais paukahtaa sytytysmoduli..

Miten toi sytkäpääte testataan?

Tiedä sitten johtuiko se:

SparkOutista: Going Low (normal)

vai tosta auton puolasta (0.7ohm) + liikaa dwelliä (jäi vahingossa accel testailut päälle 8) ), vai siitä, että puolan + ja - johdot on saattaneet osua yhteen.

Tosin, sammutin koneen ihan virta-avaimesta kun oli käynnyt tyhjää n. 5min. Sen jälkeen ei kipinää. On se käynnyt paljon pidemmänkin aikaa tolla Going Low asetuksella ja hyvin skulaa. Eikä moduli edes kuumentunut.

Toi moduli varmaan kusi kun testailin tota dwelliä accelin puolilla ja sitten laitoin ton auton 0.7ohm puolan, niin unohdin pudottaa dwellit pieneks.

EDIT:

Eli eli.. luin vähän aikasempia juttuja, niin puolalla taitaa olla startatessa liian lyhyt latausaika? Jännite tippuu n. 9volttiin käynnistyksessä.

8 on max dwell. mutta voltti kompensoinnilla saa vaikka 15ms. Muistaakseni oli jotain 9ms startissa?

Ymmärsinkö nyt oikein tän.. 3.0ohm puolat on kokoajan "päällä", kun 0.7ohm on sen latausajan vaan. Eli jos nyt käytän 3.0ohm tolla dwell tyylillä, niin latausaikaa pitää olla -helvetisti- tai sitten muuttaa sparkout, niin että lataa kokoajan ja kipinä tulee kun jännite menee ales?

siis.. se pitää olla inverted noilla acceleilla. Silloin taitaa ladata kokoajan, mutta mitäs toi dwell tossa vielä tekee? Miten ton softa ohjauksen saa pois MS-2?
cockjerry
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 422
Joined: Mon Nov 28, 2005 10:23

Post by cockjerry »

Noniin nyt on 0.7ohm ACCEL ja SKULAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! + uus moduli 8)

Sytkäpääte ottaa vaan lämpöä aika mukavasti... Going high oli asetus!

Täytyy koklata Going Lowta, jos vaikka lämpenis vähemmän!

Mitäs mieltä posse on kumpi on parempi / oikea tolla 0.7ohm puolalla. Eli MS-2 & V3 + Bosch 124. Max. dwellin tiputin, niinkin ales kuin 2.0ms ja vieläkin skulaa..


3.0ohm ei vaan ollut tarpeeksi voimaa.. vaikka dwelliä oli -vitusti- !
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

124-moduulista on liikkeellä kahta tietoa.

Kokeile itse: sytkämodulille menevä piuha Megan päästä irti, ja piuhaa vuorollaan maahan ja vuorollaan viiteen volttiin. Kummassa kohtaa tulppa antaa kipinän?
cockjerry
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 422
Joined: Mon Nov 28, 2005 10:23

Post by cockjerry »

KariM wrote:124-moduulista on liikkeellä kahta tietoa.

Kokeile itse: sytkämodulille menevä piuha Megan päästä irti, ja piuhaa vuorollaan maahan ja vuorollaan viiteen volttiin. Kummassa kohtaa tulppa antaa kipinän?
Menee hieman hankalaksi stedata tota, joutuisi juottamaan uudestaan megan liittimeen.. :roll:

Log @ going low..
http://njaa.pp.fi/uus_setti_06/goinglow.xls

Going high
http://njaa.pp.fi/uus_setti_06/jeejee.xls

Mun mielestä käy paremmin Going low, lisäksi kone käy mun mielestä tasesemmin ja hiljempaa!! Tohon login alku sekoiluun ei kande kiinnittää huomiota, unohdin Decon laittaa päälle 8) Tosin moduli taas tuntuu kuumenevan helvetisti tolla..

Eli Going Highlla RPM nousee n. 400rpm kovemmaks samalla kaasunasennolla. Joutuu säätää läppiä vähemmän auki tolla Going Highlla.

En tiedä kyllä... ei noissa mitään erikoisen isoja eroja kyllä ole.. kyllä se tolla Going high aika tasaisesti käy kunhan lämpenee.. näkee login lopussa.

Jos tsiigaa noita logeja, niin Going Lowlla AFR on tasasempi..
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

No aseta sytkäennakko kiinteäksi (MSnS'E:ssä fixed angle, eos. miten MSII:ssa) ja katso sytkälampulla ajoitusmerkkejä. Invertin ollessa väärinpäin ennakko vaeltaa kierrosten mukaan, oikeassa asennossa syttyhetki pysyy vakiona kierroksista riippumatta.
cockjerry
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 422
Joined: Mon Nov 28, 2005 10:23

Post by cockjerry »

KariM wrote:No aseta sytkäennakko kiinteäksi (MSnS'E:ssä fixed angle, eos. miten MSII:ssa) ja katso sytkälampulla ajoitusmerkkejä. Invertin ollessa väärinpäin ennakko vaeltaa kierrosten mukaan, oikeassa asennossa syttyhetki pysyy vakiona kierroksista riippumatta.
MS2 ei näytä olevan fixed anglea, mutta Going Low on mun tapauksessa 90% varmasti oikea!

Kuumenee sen verran, että just just pystyy pitää händyä jäähdytyslevyssä.

Going Highlla kipinä on outo.. kun ottaa tulpan irti ja pyörittää konetta, sittenkun lopettaa pyörittämisen kipinät jää suhisemaan tulppaan !!! Eli siinä tulee monia kipinöitä ja 2-3x ajan kuin Going Low :shock:

Kun Going low homma skulaa normaalisti, eli yksi lyhyt kipinä kun lopettaa pyörittämisen. Käyhän se tasaisemmin ja ei vaeltele kierrokset & ennakot niin paljoa.

Englanninkielisessä MS-manuaalissa oli, että pitäis olla Going High 8)
cockjerry
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 422
Joined: Mon Nov 28, 2005 10:23

Post by cockjerry »

Noniin nyt on tsedattu toi Sparkout! Jäi hämäämään kun lueskelin tota MSEFI foorumia, koska kaikilla oli Going High - Inverted.

ja Going Low (Normal) on mulla oikea!

Prätkässä virrat päällä, kone ei käynnissä. Laitoin yleismitskun kiinni puolan + ja -. Sitten vaan naulalla gasopumpun releestä virtaa modulille -->

Going High (inverted) --> Lataa kokoajan jotain 2-3amp kun antaa virtaa modulille ja kuumenee kokoajan enemmän.

Going Low (normal) --> Lataa 0.00 kun antaa virtaa modulille, sitten kun "nakuttaa", niin pumppaa hetkeksi 7amp ja taas jos ei nakuta, niin ei lataa.
Ottaa kyllä lämpöä kun alkaa nakuttamaan, mutta ei tosiaan lämpene yhtään jos antaa virtaa modulille ja ei nakuta.

Mistähän toi nyt johtuu, että mulla pitää olla Going Low? Noh oikeestaan aika sama, pääasia, että tuli varmistettua 8)
Post Reply