olen kiinnostunut aiheesta kun itellä autossa on tuo edis4 suorasytkällä ja
fordin oma moottorinohjaus.
itellä tuossa on myös nokka-akselin asentotunnistin.
kysymys kuuluukin mistä tuo megasysteemi tietää mikä tahti sielä esim. 1 sylinterissä on menossa kun siinä ei ole kuin tuo kampiakselin anturi.
lähinnä mietin tuota ruiskutushetkeä.
olen varmaan missannut jotain...
megasqirt ja edis 4 suorasytkällä
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 9
- Joined: Sun Feb 27, 2005 10:06
- Location: tampere
- Contact:
sitä ei tartte tietää, sillä:
- hukkakipinäpuola jakaa kipinän aina kahteen pyttyyn kerrallaan, normi 4-pyttysessä parit on 1+4 ja 2+3, kampiakselin asennosta tiedetään sytytyshetki, ja jompi kumpi noista pytyistä on aina työtahdilla, toinen poistotahdilla, jossa kipinä siis menee hukkaan. Nokan asennosta ei siis tartte välittää.
- megasquirt ei suihkuta sequential (jokaiseen sylinteriin juuri imutahdilla) tyyppisesti vaan batch tyyppisesti, eli kaikki suuttimet avautuu kerralla tai vaihtoehtoisesti suuttimet voi jakaa kahteen pankkiin, jolloin niitä voidaan aukoa vuorotellen. Tästä lisää manuaalissa.
- hukkakipinäpuola jakaa kipinän aina kahteen pyttyyn kerrallaan, normi 4-pyttysessä parit on 1+4 ja 2+3, kampiakselin asennosta tiedetään sytytyshetki, ja jompi kumpi noista pytyistä on aina työtahdilla, toinen poistotahdilla, jossa kipinä siis menee hukkaan. Nokan asennosta ei siis tartte välittää.
- megasquirt ei suihkuta sequential (jokaiseen sylinteriin juuri imutahdilla) tyyppisesti vaan batch tyyppisesti, eli kaikki suuttimet avautuu kerralla tai vaihtoehtoisesti suuttimet voi jakaa kahteen pankkiin, jolloin niitä voidaan aukoa vuorotellen. Tästä lisää manuaalissa.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)