Page 1 of 1
triggeri ongelma
Posted: Mon Jul 10, 2006 19:35
by tonnor
mistähän mahtaa johtua kun trigger angleen asettaa asteluvun joka on 52astetta ja tämän pitäisi olla oikea lukema siihen mutta kun auto ei lähde edes sillä asteluvulla käyntiin....noh ihmettelyn jälkeen todettiin että 8 on oikea asteluku tai sillä ainakin megatune tune näyttää samaa astelukua kuin sytkälampulla katottu astelukema....ja tosiaan hall anturin triggeröinti kohta on mitattu 52 astetta eykk mut tuo ei pidä paikkaansa!miksi näin?? kokoonpano: halli gt1,boschin sytkämoduuli(golf gti 16v),extra koodi 026
Posted: Mon Jul 10, 2006 19:42
by Jankos
Triggeripyörässä lienee sellanen pidempi kolo alkaa sen 52 astetta EYKK ja loppuu 8 astetta EYKK?
Jos näin on, niin sitten on muutettava se MS:n optokytkentä toisinpäin toimimaan että pulssi tulee oikein prosulle. Ohjeet löytyy extrasivuilta.
Samalla saat siis trigger return käynnistyksenkin pelaamaan, mikä on siis sen 8 astetta.
Posted: Mon Jul 10, 2006 19:48
by tonnor
mulla on kato kampuran hihnapyörassä kaksi pultin tököä mistä se halli ottaa sen signaalin,toisesta on 180astetta toiseen ja pultin ja halli anturin kohtaamis paikasta se 52 astetta ykk:taan.....eli mitä tehdä???
Posted: Mon Jul 10, 2006 20:33
by Jankos
Oletin siis väärin.
Öö, siis anturi ja tapit on molemmat 52 astetta ennen YKK:ta?
Jos olisi näin niin sitten pitäisi olla trigger angle 0.
Jos halutaan että trigger angle on 52 astetta niin koneen ollessa YKK:ssa pitää anturin ja triggeritapin kulma olla se 52.
Posted: Mon Jul 10, 2006 20:49
by tonnor
jep....eli triggeri tapin ja hallin kohtaamispisteestä on 52 astetta ykk:taan! ja tappien väli on se 180 astetta....mut eikös tuohon trigger angleen pitäis laittaa just tuo 52????ja pelaako se ennakon säätö nyt oikein jos toi angle on se 0 tai 8? eikös tuo angle tarvinu olla maks ennakko +5 vähintään?
Posted: Tue Jul 11, 2006 9:49
by Volkkarijermu
Pieni porsaanreikä edellisessä viestissä joten siis... käännä kampiakseli yläkuolokohtaan, käännä kampiakselia "taaksepäin" se n. 52 astetta. Nyt pitäisi tapin ja anturin olla kohdakkain. Jos ei oo niin korjaa anturin asentoo. Sitten megatuneen se 52 astetta trigger angleksi. Käynnistystavaksi time based, hold ignition vaikkapa 5 ja käynnistysennakoksi n. 10 astetta.
Posted: Tue Jul 11, 2006 17:29
by tonnor
Volkkarijermu wrote:Pieni porsaanreikä edellisessä viestissä joten siis... käännä kampiakseli yläkuolokohtaan, käännä kampiakselia "taaksepäin" se n. 52 astetta. Nyt pitäisi tapin ja anturin olla kohdakkain. Jos ei oo niin korjaa anturin asentoo. Sitten megatuneen se 52 astetta trigger angleksi. Käynnistystavaksi time based, hold ignition vaikkapa 5 ja käynnistysennakoksi n. 10 astetta.
eli kone yläkuolokohdassa ja siitä taaksepäin n.52 astetta tällöin anturi ja tappi kohtaavat......et näin

ja tosiaan kun lampulla katoin ni trigger angle ku on 8 on se megatunen näyttämä ennakko suhkoht sama kuin lampulla katottu ennakko

Posted: Tue Jul 11, 2006 19:03
by Volkkarijermu
Onko sulla sytkäulostulo invert yes vai no?
Posted: Tue Jul 11, 2006 19:37
by tonnor
jaa-a enpäs ole ihan varma täytyy tarkistaa!!!!kumpikos se pitäis olla??
Posted: Tue Jul 11, 2006 19:43
by Volkkarijermu
No se vähä riippuu sytkämodulistakin. Tsekkaa sen modulin varaosanummerot. Siinon sekin juttu että säätääkö se itte dwellit vai täytyykö ne megasta määritellä. Onko parcon mega? Onko sytkäulostus fidle vai led17?
Posted: Tue Jul 11, 2006 20:04
by tonnor
eiköhän tuo ole turtanan levy,sytkäyksikkö huco eli vastaava kuin bosch 0 227 100 139,sytkäulostulo fidle
Posted: Wed Jul 12, 2006 14:02
by Jankos
Hmm eihän siellä sytkäasetuksissa ole siinä trigger nagle addition kohdassa 45. Sittenhän tuo 8 + 45 olis sen 53 astetta...
Saisitko millään tallennettuja asetuksia nettiin jakoon?
Posted: Wed Jul 12, 2006 22:05
by Volkkarijermu
0 227 100 139 -sytty-yksikkö osaa dwellit säätää, joten varmista että dwell-säädöksi on laitettu 75% fixed.
Posted: Wed Jul 19, 2006 21:07
by tonnor
kattelin vähän tänää noita asetuksia ja toi invert on no,trigger addition kohdassa 0.tänää myös käyttelin vähäsen,aika laiskasti ottaa kierroksia ja korkeimmilla kierroksilla rupee paukuttaa putkessa!!säädöt varmasti pielessä tosin tuntu vähän siltä että säätelyllä ei ollu juurikaan vaikutusta liekö sitte tuossa sytkä hommassa jotain mätää????

pitäskö koodin vaihtoa kokeilla koodi oliki joku 024......