triggeri ongelma

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
tonnor
Megasquirt aloittelija
Posts: 19
Joined: Wed Feb 08, 2006 21:44
Location: Kouvola

triggeri ongelma

Post by tonnor »

mistähän mahtaa johtua kun trigger angleen asettaa asteluvun joka on 52astetta ja tämän pitäisi olla oikea lukema siihen mutta kun auto ei lähde edes sillä asteluvulla käyntiin....noh ihmettelyn jälkeen todettiin että 8 on oikea asteluku tai sillä ainakin megatune tune näyttää samaa astelukua kuin sytkälampulla katottu astelukema....ja tosiaan hall anturin triggeröinti kohta on mitattu 52 astetta eykk mut tuo ei pidä paikkaansa!miksi näin?? kokoonpano: halli gt1,boschin sytkämoduuli(golf gti 16v),extra koodi 026
Jankos
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 310
Joined: Sat Mar 12, 2005 17:17
Location: Jokioinen

Post by Jankos »

Triggeripyörässä lienee sellanen pidempi kolo alkaa sen 52 astetta EYKK ja loppuu 8 astetta EYKK?

Jos näin on, niin sitten on muutettava se MS:n optokytkentä toisinpäin toimimaan että pulssi tulee oikein prosulle. Ohjeet löytyy extrasivuilta.

Samalla saat siis trigger return käynnistyksenkin pelaamaan, mikä on siis sen 8 astetta.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni ;)
tonnor
Megasquirt aloittelija
Posts: 19
Joined: Wed Feb 08, 2006 21:44
Location: Kouvola

Post by tonnor »

mulla on kato kampuran hihnapyörassä kaksi pultin tököä mistä se halli ottaa sen signaalin,toisesta on 180astetta toiseen ja pultin ja halli anturin kohtaamis paikasta se 52 astetta ykk:taan.....eli mitä tehdä???
Jankos
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 310
Joined: Sat Mar 12, 2005 17:17
Location: Jokioinen

Post by Jankos »

Oletin siis väärin.

Öö, siis anturi ja tapit on molemmat 52 astetta ennen YKK:ta?

Jos olisi näin niin sitten pitäisi olla trigger angle 0.

Jos halutaan että trigger angle on 52 astetta niin koneen ollessa YKK:ssa pitää anturin ja triggeritapin kulma olla se 52.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni ;)
tonnor
Megasquirt aloittelija
Posts: 19
Joined: Wed Feb 08, 2006 21:44
Location: Kouvola

Post by tonnor »

jep....eli triggeri tapin ja hallin kohtaamispisteestä on 52 astetta ykk:taan! ja tappien väli on se 180 astetta....mut eikös tuohon trigger angleen pitäis laittaa just tuo 52????ja pelaako se ennakon säätö nyt oikein jos toi angle on se 0 tai 8? eikös tuo angle tarvinu olla maks ennakko +5 vähintään?
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Pieni porsaanreikä edellisessä viestissä joten siis... käännä kampiakseli yläkuolokohtaan, käännä kampiakselia "taaksepäin" se n. 52 astetta. Nyt pitäisi tapin ja anturin olla kohdakkain. Jos ei oo niin korjaa anturin asentoo. Sitten megatuneen se 52 astetta trigger angleksi. Käynnistystavaksi time based, hold ignition vaikkapa 5 ja käynnistysennakoksi n. 10 astetta.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
tonnor
Megasquirt aloittelija
Posts: 19
Joined: Wed Feb 08, 2006 21:44
Location: Kouvola

Post by tonnor »

Volkkarijermu wrote:Pieni porsaanreikä edellisessä viestissä joten siis... käännä kampiakseli yläkuolokohtaan, käännä kampiakselia "taaksepäin" se n. 52 astetta. Nyt pitäisi tapin ja anturin olla kohdakkain. Jos ei oo niin korjaa anturin asentoo. Sitten megatuneen se 52 astetta trigger angleksi. Käynnistystavaksi time based, hold ignition vaikkapa 5 ja käynnistysennakoksi n. 10 astetta.
eli kone yläkuolokohdassa ja siitä taaksepäin n.52 astetta tällöin anturi ja tappi kohtaavat......et näin :? ja tosiaan kun lampulla katoin ni trigger angle ku on 8 on se megatunen näyttämä ennakko suhkoht sama kuin lampulla katottu ennakko :roll:
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Onko sulla sytkäulostulo invert yes vai no?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
tonnor
Megasquirt aloittelija
Posts: 19
Joined: Wed Feb 08, 2006 21:44
Location: Kouvola

Post by tonnor »

jaa-a enpäs ole ihan varma täytyy tarkistaa!!!!kumpikos se pitäis olla??
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

No se vähä riippuu sytkämodulistakin. Tsekkaa sen modulin varaosanummerot. Siinon sekin juttu että säätääkö se itte dwellit vai täytyykö ne megasta määritellä. Onko parcon mega? Onko sytkäulostus fidle vai led17?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
tonnor
Megasquirt aloittelija
Posts: 19
Joined: Wed Feb 08, 2006 21:44
Location: Kouvola

Post by tonnor »

eiköhän tuo ole turtanan levy,sytkäyksikkö huco eli vastaava kuin bosch 0 227 100 139,sytkäulostulo fidle
Jankos
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 310
Joined: Sat Mar 12, 2005 17:17
Location: Jokioinen

Post by Jankos »

Hmm eihän siellä sytkäasetuksissa ole siinä trigger nagle addition kohdassa 45. Sittenhän tuo 8 + 45 olis sen 53 astetta...

Saisitko millään tallennettuja asetuksia nettiin jakoon?
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni ;)
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

0 227 100 139 -sytty-yksikkö osaa dwellit säätää, joten varmista että dwell-säädöksi on laitettu 75% fixed.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
tonnor
Megasquirt aloittelija
Posts: 19
Joined: Wed Feb 08, 2006 21:44
Location: Kouvola

Post by tonnor »

kattelin vähän tänää noita asetuksia ja toi invert on no,trigger addition kohdassa 0.tänää myös käyttelin vähäsen,aika laiskasti ottaa kierroksia ja korkeimmilla kierroksilla rupee paukuttaa putkessa!!säädöt varmasti pielessä tosin tuntu vähän siltä että säätelyllä ei ollu juurikaan vaikutusta liekö sitte tuossa sytkä hommassa jotain mätää???? :roll: pitäskö koodin vaihtoa kokeilla koodi oliki joku 024......
Post Reply