triggeri ongelma
Moderator: Masi_K
triggeri ongelma
mistähän mahtaa johtua kun trigger angleen asettaa asteluvun joka on 52astetta ja tämän pitäisi olla oikea lukema siihen mutta kun auto ei lähde edes sillä asteluvulla käyntiin....noh ihmettelyn jälkeen todettiin että 8 on oikea asteluku tai sillä ainakin megatune tune näyttää samaa astelukua kuin sytkälampulla katottu astelukema....ja tosiaan hall anturin triggeröinti kohta on mitattu 52 astetta eykk mut tuo ei pidä paikkaansa!miksi näin?? kokoonpano: halli gt1,boschin sytkämoduuli(golf gti 16v),extra koodi 026
Triggeripyörässä lienee sellanen pidempi kolo alkaa sen 52 astetta EYKK ja loppuu 8 astetta EYKK?
Jos näin on, niin sitten on muutettava se MS:n optokytkentä toisinpäin toimimaan että pulssi tulee oikein prosulle. Ohjeet löytyy extrasivuilta.
Samalla saat siis trigger return käynnistyksenkin pelaamaan, mikä on siis sen 8 astetta.
Jos näin on, niin sitten on muutettava se MS:n optokytkentä toisinpäin toimimaan että pulssi tulee oikein prosulle. Ohjeet löytyy extrasivuilta.
Samalla saat siis trigger return käynnistyksenkin pelaamaan, mikä on siis sen 8 astetta.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni 

Oletin siis väärin.
Öö, siis anturi ja tapit on molemmat 52 astetta ennen YKK:ta?
Jos olisi näin niin sitten pitäisi olla trigger angle 0.
Jos halutaan että trigger angle on 52 astetta niin koneen ollessa YKK:ssa pitää anturin ja triggeritapin kulma olla se 52.
Öö, siis anturi ja tapit on molemmat 52 astetta ennen YKK:ta?
Jos olisi näin niin sitten pitäisi olla trigger angle 0.
Jos halutaan että trigger angle on 52 astetta niin koneen ollessa YKK:ssa pitää anturin ja triggeritapin kulma olla se 52.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni 

jep....eli triggeri tapin ja hallin kohtaamispisteestä on 52 astetta ykk:taan! ja tappien väli on se 180 astetta....mut eikös tuohon trigger angleen pitäis laittaa just tuo 52????ja pelaako se ennakon säätö nyt oikein jos toi angle on se 0 tai 8? eikös tuo angle tarvinu olla maks ennakko +5 vähintään?
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Pieni porsaanreikä edellisessä viestissä joten siis... käännä kampiakseli yläkuolokohtaan, käännä kampiakselia "taaksepäin" se n. 52 astetta. Nyt pitäisi tapin ja anturin olla kohdakkain. Jos ei oo niin korjaa anturin asentoo. Sitten megatuneen se 52 astetta trigger angleksi. Käynnistystavaksi time based, hold ignition vaikkapa 5 ja käynnistysennakoksi n. 10 astetta.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
eli kone yläkuolokohdassa ja siitä taaksepäin n.52 astetta tällöin anturi ja tappi kohtaavat......et näinVolkkarijermu wrote:Pieni porsaanreikä edellisessä viestissä joten siis... käännä kampiakseli yläkuolokohtaan, käännä kampiakselia "taaksepäin" se n. 52 astetta. Nyt pitäisi tapin ja anturin olla kohdakkain. Jos ei oo niin korjaa anturin asentoo. Sitten megatuneen se 52 astetta trigger angleksi. Käynnistystavaksi time based, hold ignition vaikkapa 5 ja käynnistysennakoksi n. 10 astetta.


-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Onko sulla sytkäulostulo invert yes vai no?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
No se vähä riippuu sytkämodulistakin. Tsekkaa sen modulin varaosanummerot. Siinon sekin juttu että säätääkö se itte dwellit vai täytyykö ne megasta määritellä. Onko parcon mega? Onko sytkäulostus fidle vai led17?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
0 227 100 139 -sytty-yksikkö osaa dwellit säätää, joten varmista että dwell-säädöksi on laitettu 75% fixed.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
kattelin vähän tänää noita asetuksia ja toi invert on no,trigger addition kohdassa 0.tänää myös käyttelin vähäsen,aika laiskasti ottaa kierroksia ja korkeimmilla kierroksilla rupee paukuttaa putkessa!!säädöt varmasti pielessä tosin tuntu vähän siltä että säätelyllä ei ollu juurikaan vaikutusta liekö sitte tuossa sytkä hommassa jotain mätää????
pitäskö koodin vaihtoa kokeilla koodi oliki joku 024......
