Page 1 of 1

Suuttimien koon laskeminen

Posted: Wed Jul 05, 2006 8:10
by Kristian
Tietääkö kukaan kaavaa millä voisi laskea suuttimien koon? Eli jos kone on penkitetty ja tietää tehon/väännön, niin Megatunen antamien arvojen (VE?) avulla suuttimien koon voisi laskea.

Posted: Wed Jul 05, 2006 9:43
by jani
megamanuaalissa on noi laskukaavat josta voi laskea suutimen koon.

Posted: Wed Jul 05, 2006 10:34
by Kristian
Haluaisin tietää autossa jo paikoillaan olevien suuttimien maksimikapasiteetin. Hestecissä on ilmeisesti semmoinen ominaisuus millä näkee suuttimien kapasiteetin.

Posted: Wed Jul 05, 2006 10:45
by HanhiEmo
Oletko tämän taulukon katsonut? http://www.finsquirt.biz/manual/4.html

Posted: Thu Jul 06, 2006 13:58
by Kristian
No niin, kiitoksia linkistä!

Posted: Wed Aug 23, 2006 22:57
by GTE/R
Anteeksi pieni offtopic, mutta kun aihe liippaa niin läheltä.

Onko mitenkään mahdollista että MS ilmoittaa tuon dutycyclen hieman yläkanttiin, koska itselläni on uudet 441cc (3bar) bosch:n suuttimet (4kpl) ja penkissä loppui ruoka jo 225 hv kohdalla (duty 110% @ 3bar).
Tämän jälkeen bensapaine nostettiin 3.6 bar ja nyt virtausta pitäisi olla noin 480cc mutta silti 248 hv vaatii 87% DC:n.

Mahdollista on että bensanpaine heittelee hieman, koska vaimentamaton mittari värisee huolella (3,2 - 4 bar huitteilla). Mutta mahtaako tämä vaikuttaa niin paljoa? Seokset pysyvät tasaisena niissä ei ainakaan näy tämä värinä, mutta tuskin silti missään tapauksessa se siellä asti näkyisikään.

Posted: Wed Aug 23, 2006 23:04
by GTE/R
Äskeistä viestiäni kirjoittaessa ymmärsin ongelmani. Pahoittelen :D

En viitsi poistaa viestiä jos jollekin muulle tulee joskus ajatuskatko vaan lisään ratkaisun tähän viestiin.

3 bar bensapaine - 0.8 bar ylipaine imusarjassa pienentää suuttimien tuottoa 2.2 bar tasolle. On siis käytettävä imusarjan paineellä kompensoitua bensapaineen säätäjää.

Olipas yksinkertainen ongelma :D