Suuttimien koon laskeminen

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Kristian
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Fri Apr 29, 2005 22:30

Suuttimien koon laskeminen

Post by Kristian »

Tietääkö kukaan kaavaa millä voisi laskea suuttimien koon? Eli jos kone on penkitetty ja tietää tehon/väännön, niin Megatunen antamien arvojen (VE?) avulla suuttimien koon voisi laskea.
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

megamanuaalissa on noi laskukaavat josta voi laskea suutimen koon.
Kristian
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Fri Apr 29, 2005 22:30

Post by Kristian »

Haluaisin tietää autossa jo paikoillaan olevien suuttimien maksimikapasiteetin. Hestecissä on ilmeisesti semmoinen ominaisuus millä näkee suuttimien kapasiteetin.
HanhiEmo
Megasquirttaaja
Posts: 35
Joined: Sun Jul 10, 2005 20:45
Location: Anjalankoski

Post by HanhiEmo »

Oletko tämän taulukon katsonut? http://www.finsquirt.biz/manual/4.html
Kristian
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Fri Apr 29, 2005 22:30

Post by Kristian »

No niin, kiitoksia linkistä!
GTE/R
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Sun Aug 20, 2006 11:57

Post by GTE/R »

Anteeksi pieni offtopic, mutta kun aihe liippaa niin läheltä.

Onko mitenkään mahdollista että MS ilmoittaa tuon dutycyclen hieman yläkanttiin, koska itselläni on uudet 441cc (3bar) bosch:n suuttimet (4kpl) ja penkissä loppui ruoka jo 225 hv kohdalla (duty 110% @ 3bar).
Tämän jälkeen bensapaine nostettiin 3.6 bar ja nyt virtausta pitäisi olla noin 480cc mutta silti 248 hv vaatii 87% DC:n.

Mahdollista on että bensanpaine heittelee hieman, koska vaimentamaton mittari värisee huolella (3,2 - 4 bar huitteilla). Mutta mahtaako tämä vaikuttaa niin paljoa? Seokset pysyvät tasaisena niissä ei ainakaan näy tämä värinä, mutta tuskin silti missään tapauksessa se siellä asti näkyisikään.
-CIH Turbo 248/365@0.8bar-
GTE/R
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Sun Aug 20, 2006 11:57

Post by GTE/R »

Äskeistä viestiäni kirjoittaessa ymmärsin ongelmani. Pahoittelen :D

En viitsi poistaa viestiä jos jollekin muulle tulee joskus ajatuskatko vaan lisään ratkaisun tähän viestiin.

3 bar bensapaine - 0.8 bar ylipaine imusarjassa pienentää suuttimien tuottoa 2.2 bar tasolle. On siis käytettävä imusarjan paineellä kompensoitua bensapaineen säätäjää.

Olipas yksinkertainen ongelma :D
-CIH Turbo 248/365@0.8bar-
Post Reply