Page 1 of 1

toyotan sytkä

Posted: Sat Jun 17, 2006 20:34
by jimex
saisko mitenkään hoidettua tota vakio sytkää tojotan 4a-fe moottorissa vai onko helpompi esim:soveltaa saabin sytkä osat?

Posted: Sun Jun 18, 2006 14:09
by PaPu
mitkäs sytkän osat siinä oikein on valmiina.. suorasytkä vai jakajallinen..? mikä trigger pyörä.. ja mikä anturi sitä lukee..

Posted: Mon Jun 19, 2006 15:51
by jimex
ihan jakasytkä taitaa olla induktiivinen josta menee tieto boxille kaikki samassa siis jakajassa kiinni.

Posted: Sat Jul 01, 2006 20:31
by jimex
eikö kukaan ole laittanut tojotan sytkää?

Posted: Fri Jul 28, 2006 16:43
by wex
Kyselläänpä tässä kun kerran Toyotaan liittyy.. Eli olen asentamassa Toyotan 3S-GE koneeseen MS:ää ja tarkotuksena on käyttää Toyon omia sytkäosia.. Olen rakentanut signaalinmuutosta varten signaalinmuutospiirin, mutta ongelmaksi tässä vaiheessa muodostui se, että tuossa 3S-GE:n jakajassa on ainoastaan yksi 24-hampainen pyörä jolta 3 anturia haistelee koneen asentoa.. Yksi anturi antaa pulssin 24 kertaa per nokka-akselin pyörähdys, jälkimmäiset antavat vuorotellen yhden pulssin per kampiakselin pyörähdys.. Eli miten tuolta sais ulos semmosta tietoa, että sytkän ajotus onnistuu.?

Posted: Fri Jul 28, 2006 19:38
by JesseT
wex wrote:Kyselläänpä tässä kun kerran Toyotaan liittyy.. Eli olen asentamassa Toyotan 3S-GE koneeseen MS:ää ja tarkotuksena on käyttää Toyon omia sytkäosia.. Olen rakentanut signaalinmuutosta varten signaalinmuutospiirin, mutta ongelmaksi tässä vaiheessa muodostui se, että tuossa 3S-GE:n jakajassa on ainoastaan yksi 24-hampainen pyörä jolta 3 anturia haistelee koneen asentoa.. Yksi anturi antaa pulssin 24 kertaa per nokka-akselin pyörähdys, jälkimmäiset antavat vuorotellen yhden pulssin per kampiakselin pyörähdys.. Eli miten tuolta sais ulos semmosta tietoa, että sytkän ajotus onnistuu.?
Olen juuri tekemässä boksia kuvailemillesi vakioantureille jotka on myös Supran koneessa. Nokka-anturit tämän mukaan:
http://www.msefi.com/files/vr-input_ne_7mgte_177.jpg
lue myös mitä "Phoenix 3D" kirjoittaa msefi foorumilla.

Posted: Sat Jul 29, 2006 12:21
by wex
Tein tarvittavat muutokset tuolle signaalinmuunnospiirille, mutta mites sitten tuo jakajan asentaminen.? Ilmeisesti näillä ohjeilla mennään.? Mutta miten tuo kohta 5.? Mitkä pip linet tuossa pitää kohdistaa sensorille.?

Setup - VR sensor
1) Set the crank at 20BTDC
3) Make sure the rotor arm points towards the correct contact in the distributor cap
4) Bolt down the distributor
5) Turn engine backwards until the pip lines up with the VR sensor
6) Measure angle BTDC (+/- 10 degrees is good enough) at the crank
7) Enter measured angle in "Trigger angle"
8) Enter "Fixed angle" to 10 degrees
9) Start the engine
10) Adjust "Trigger angle" until the timing light is at 10 degrees
11) Set "Fixed angle" to -10
12) Start tuning

Posted: Sun Jul 30, 2006 9:30
by wex
Lueskelin tuossa msefiä läpi asian tiimoilta, mutta siellä tuntu olevan niin monta variaatiota tuosta, että kaipaisin nyt ihan yksinkertaisia ohjeita.. Eli minulla on samanlainen signaalinmuutospiiri kuin yllä neuvottiin.. Piuhat alkuperäisen jakajan punaiselta ja valkoselta piuhalta kuten kaaviossakin.. Sytkän signaali tulee LED17:sta ja se menee orkkis igniterille (IGt).. Vieläkö tarvin muita muutoksia johdotukseen ja millaiset asetukset täytyy laittaa MegaTuneen.? Entä jakajan asennus.?

Posted: Sun Jul 30, 2006 17:42
by wex
Opiskelin tuossa taas lisää ja olenko oikeassa, että tarvin kaksi noita muutospiirejä vai onko tuo mahdollista hoitaa yhdellä.?

JesseT, onko sulla tarkoitus käyttää missing teeth vai 2nd trigger wheel decoderia.?

Posted: Sun Jul 30, 2006 22:00
by JesseT
2nd trigger.

Ilmeisesti systeemit kuitenkin aika erilaisia, jos sulla on jakaja käytössä. En sitä huomannut tuosta ensimmäisesti viestistä. Noi Toyotan koneen koodit ei mulle sano yhtään mitään.

Posted: Sun Jul 30, 2006 22:31
by wex
JesseT wrote:Ilmeisesti systeemit kuitenkin aika erilaisia, jos sulla on jakaja käytössä.
Joo.. Kaikkia orkkis osia ois tarkotus käyttää.. Siellä jakajassahan on kuitenki tuo 24-hampainen pyörä mikä mainitaan niissä 2nd triggerin ohjeissa.. Käytätkö kuitenki iteki jakajaa tuohon asennon tunnistukseen.?

Kumpihan ois helpompi toteuttaa, 2nd trigger vai se missing teeth.? Molemmat ilmeisesti kuitenki tarvii sen kaksi signaalinmuunninta.? Mistä karvoista otan signaalit muunnospiireille.? Ne & G-.?

Posted: Mon Jul 31, 2006 8:57
by JesseT
Ei ole jakajaa joten sitä ei käytetä, kyseessä "7mgte".

Posted: Thu May 21, 2009 20:09
by kärppä
Lainasinpa vanhaa aihetta kun sivuaa hyvin sitä.

Koneena 3s-gte ja mega tarkoitus laittaa ohjaamaan bensaa ja sytkää.
Sytkä tehdään MsNs-versiona eli omalla jakajalla+hei-mokkula+oma puola/vahvistin.

Osaako joku sanoa rautalangasta väännettynä mitä osia tarviin boksiin lisää? (v.2.2)
Kytkentähän löytyy tästä jos oikein ymmärsin:
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... l.htm#vast

Posted: Sun Aug 09, 2009 8:50
by kärppä
boxin modaus onnistui ja auto käykin jo :D

pari propleemaa ois vielä.
megatunen "kierroslukumittari" ei näytä mitään (tuning kartalla kyllä liikkuu ja näkyy kierrokset)
ja megatune herjaa aina jotain väärästä koodista kun avaa sen vaikka pitäisi olla suhtkoht uusimmat versiot (tarkistan tarkat tyypit) molemmat.

lisäks en saa esim. avattua .ini tiedostoja vaan taas herjaa että joku ei ole yhteensopiva?
muistaakseni mittareiden näyttämät arvot sai muutettua jostain sieltä järkevämmäksi (eli fahrenheitit celciuksiksi yms.)

Ideoita kellään?
Auttaiskohan koodin laitto uusiks boksiin?

Posted: Sun Aug 09, 2009 12:44
by Jasen2624
Millaset rikkeri pyörät siinä jakajassa on sulla? onko 24 hammasta ja 1 anturi sitte on 1 hammas ja 2 anturia?
Kopioi se koodin oliko se nyt ini tiedosto sinne mekatunen juureen. Ei osaa muuten käsitellä koodia oikein.

Posted: Sun Aug 09, 2009 18:53
by kärppä
Jasen2624 wrote:Millaset rikkeri pyörät siinä jakajassa on sulla? onko 24 hammasta ja 1 anturi sitte on 1 hammas ja 2 anturia?
Kopioi se koodin oliko se nyt ini tiedosto sinne mekatunen juureen. Ei osaa muuten käsitellä koodia oikein.
juurikin noin paitsi että 24-hampainen on muokattu neli-hampaiseks.

ja se on täl hetkellä ainoa mikä on kytketty hei-mokkulalla boxin 24 nastaan.

Toi kopiointi tarvii tehdä,kiitos.

Posted: Sun Aug 09, 2009 20:18
by Jasen2624
Juu. No sillee mulla on nelikossa itellä tosin siinä on Gen1 4A-FE:n jakaja 7A-FE:ssä ja siinä on vakiona jo 4 hammasta. Meinaan ku kaverille pitäs tehä meka saintsiin ja tarttis olla vakio jakaja jota ei oo muokattu koska haluaa bolt on version. Tarvittaessa voi vaihtaa vakio lootan tilalle. Sillee itelläki oli tuossa nelikossa mutta eipä tuota vakio boxie oo tarvinnu käyttää kohta 2 vuoteen.. Tosin enää ei kyllä toimiskaa sillä ku on muuttunu vaikka mitä.

Posted: Mon Aug 10, 2009 16:19
by kärppä
Kipinä hävis :(
Toista hei-mokkulaa ja toista puolaa koitettu (uusia),ei apua...

Ignitteriä ei ollut tähän hätään toista niin se jäi vielä arvoitukseks.
Mega kyl teki jonkinsortin sekoomisen,hävis kesken kaiken yhteys ja kun saatiin uus yhteys oli likimain kaikki syötetyt arvot heittäneet täysin häränpyllyä...
Tiiä sitten oisko sieltä siin vaihees mennyt boxilta ulos jotain semmosta mikä ois posauttanut esim. sytkävahvistimen.

Liian hyvinhän tähän mennessä on kaikki onnistunutkin :?

Posted: Mon Aug 10, 2009 19:24
by kärppä
Mites kun nyt on kaks noita hei mokkuloita hyllyssä niin enkös voi korvata ton toitsun oman ignitterin tolla toisella eli käyttää toista signaalinmuuntoon ennen boxia ja toista boxin ja puolan välissä vahvistimena?

Kyseessä siis nelinapaiset mokkulat...

Posted: Thu Aug 27, 2009 20:25
by kärppä
Autohan pelaa vihdoin seuraavalla kokoonpanolla...

- Toyotan oma jakaja vr-anturilla
- nelinapainen hei signaalinmuuntimena
- msns modaus boxissa
- -200 loppuinen boschin mokkula sytkävahvistimena+oma puola

jäi hämärän peittoon mitä silloin tapahtui kun kipinä hävis..
samalla kertaa hajos puola,toyotan oma ignitteri ja boxillekkin tapahtui jotain koska ei anna kipinä ulostulosta mitään järkevää enään ulos :?

Vaihettiin toinen boxi jolla siis toimii,tarviis kait yrittää tutkia tuota toista josko sen sais henkiin (tarviin kuitenkin omaan autoon boxin kun oma meni nyt tähän kaverin rojektiin),ideoita mistä aloittaa?

menee päälle ja ohjaa ainakin pumppua mutta sytkäulostulo jotakuinkin pimeä/sekaisin.

Vahinkohan tapahtui auton käydessä säätöjä tehdessä,ykskaks megatunessa meni liki kaikki asetukset aivan sekaisin ja ohjelma rupesi myös jumimaan.
auton edelleen käydessä sain ohjelman auki ja rupesin korjaamaan asetuksia ja kesken kaiken poltin tietoja boxiin mutta esim. dwelli ajat unohtui sekoomisen takia "aika" rajuiks jonka takia varmaan paloi puola/yksikkö.
Kaapelinahan toimii usb-sarjaportti muunnin jonka kanssa kait ollut joillain ongelmia?

Voisko olla niin pienestä kiinni että joku niistä lisätyistä vastuksista sytkää varten olisi sykähtänyt? Koodia on kokeiltu jo ajaa uusiksi pariinkin kertaan.
Tai kuin herkästi prossu ottaa itteensä tämmöisessä tapauksessa?
Ja kyseessä siis v2.2 ja luullakseni partcon sarjasta kasattu.