lm1815?

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Jaska
Kokenut Megasquirttaaja

lm1815?

Post by Jaska »

Pystyykö ton kytkennän jälkeistä kanttiaaltoa mittailemaan mitenkään, kun ei ole skuuppia käytössä?

Onnistuuko yleismittarilla?

Piuhat on oikein ja virtaakin tulee, mutta megalle asti ei tule mitään..

VR-anturilta tulee kyllä signaali tohon piirille.

Anturi on pösön mi-16 koneesta ja vauhtipyörä 60-2
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja

Post by JTbo »

Kyllähän sitä jollain tavalla pystyy, mutta ehkä helpoin olisi tehdä led + vastus mittajohto, jolla pitäisi näkyä vilkutusta. Mitä olen ymmärtänyt, niin singaalin pitäisi olla kanttia +5V/0V tyyliin, on vain niin nopeaa, että yleismittarin lukema on mitä on, toki näkee onko täysin mykkä vai onko siellä elämää.

Itse olen kannettavalla koneella ja skooppiohjelmalla tuota katsonut, senkään tarkkuudesta en voi sanoa mitään, mutta kyllä siinä jotain sahalaitaa näkyi omassani, tosin siinä onkin jotain pientä häikkää.

VR-Anturilta tulevan jännitteen pitäisi pysytellä ymmärtääkseni jossain 1-5V välillä, liian heikko niin ei anna ulos kaikkia pulsseja ja liian voimakas jännite, niin sekoilee.

Tosin huomattava on, etten ole mikään guru elektroniikassa ja omakin kytkentäni vielä vähän ontuu, tuo ulostulevan singaalin muoto ei ole oikea jostain syystä.
Volvo 360GL -88
Jaska
Kokenut Megasquirttaaja

lm

Post by Jaska »

Pjoo..

Lähipiiristä löytyi onneksi kaveri, joka ymmärtää näistä jotain.

Ilmeisesti lm-piiri on valmiiksi sökö.
Pitäisi viisarimallisella yleismittarilla näkyä, jos jotain tapahtuu, kun startatessa ei pitäisi niin hirveästi kierroksia olla.

Taistelu jatkuu.. :wink:
Jaska
Kokenut Megasquirttaaja

Post by Jaska »

no nyt se pärähti tulille!

Lm-piiri oli sitten valmiiksi rikki.. :twisted:
Post Reply