Page 1 of 1
Sytytyspulssitaajuuden muutos
Posted: Tue Jun 06, 2006 20:56
by kvande
Terve,
haluttaisi ottaa Audin ajotietokone käyttöön, mutta tietyt sen toiminnot vaativat kierroslukusignaalin. Valitettavasti olympiavolkkari on järjestänyt systeemin niin nerokkaasti, että vakiohall-anturilta tuleva signaali on yksi pulssi/2 kampiakselin kierrosta. Mega antaa ulos tässä tapauksessa 5 pulssia/2 kampiakselin kierrosta, eli tarvitsisin lisälaitteen joka antaa ulos joka viidennen sisääntulevan pulssin. Onko kenelläkään näppärää ideaa moisen käikäleen toteuttamiseen?
Posted: Tue Jun 06, 2006 22:27
by plagu
Posted: Tue Jun 06, 2006 23:03
by kvande
Eli jatkuva virta nastalle 16, syttysignaali nastalle 14 , napa 8 maihin (miten 13 ja 15?). Sitten nappaan esim. outputit 0 ja 5 antamaan signaalin orkkis ECU:lle?
Kun en varsinainen sähkömies ole, niin mitähän kilkkeitä tuonne tarvitsee tinailla lisäksi? - Ilmeisesti ainakin diodit 0:aan ja 5:een, vai onko tarpeen?
Posted: Thu Jun 08, 2006 15:28
by KariM
Oletko kokeillut syöttää normaalia syttysignaalia (5 pulssia / kierrosta) sille autocheck-härvelille suoraan? Se kun kuulemma on Hitachista täysin riippumaton vekotin, ottaa vain rpm-tietoa sieltä, ja voi hyvinkin olla että Hitachi generoi sitä varten tuota normaalia rpm-signaalia niiden omien kolmen nopeus/asentoanturiensa perusteella.
Posted: Thu Jun 08, 2006 15:37
by teg
Kuinkas megan tacho output? Saako sen antamaan ulos haluttua signaalia?
Posted: Thu Jun 08, 2006 16:17
by kvande
En ole syöttänyt autochekiä megan IRQ-triggeriltä. Tuo olisi niinkin vaivalloista, että joutuisin vetämään piuhan DP37:lta Hitachille...

(Muutenhan systeemi onkin jo valmiiksi tinattu) - Oikeasti ideani oli että kierroslukusignaalin saatuaan Hitachi antaisi ajotietokoneelle kulutustiedon, säätäisi tyhjäkäynnin ja huolehtisi ilmastoinnin kytkeytyessä tyhjäkäynnin korotuksesta.
Tiedän kyllä että megan saa hoitamaan nuo tyhjäkäynnitkin mutta tahtoo silti.
Tuosta Tacho outputista ja sen signaalin muokkaamisesta minulla ei ole mitään käsitystä. Onko kellään muulla tietoa mistä tuon saisi mulkattua 1/5:aan vakiosta?
Posted: Thu Jun 08, 2006 21:00
by kvande
No, ainakin kierroslukumittarin sai näyttämään järkeviä tarjoamalla IRQ-triggerin signaalin suoraan mittaristolle lähtevään piuhaan. Tyhjäkäynnin säädössä ei ollut muuta havaittavaa toimintaa, kuin että tk-moottorin piuhan irrotus laski tyhjäkäyntiä merkittävästi. Ilmastoinnin kierroskohotus ei toiminut. Samoin autocheck:n öljynpainevalo jatkoi palamistaan.
Täytyy jatkaa Audin kaavioiden lueskelua, sillä tällä haavaa vaikuttaa kuitenkin siltä että alkuperäinen ecu (MAC-12) saa sijoituspaikan jostain muualta kuin Audistani.