Page 1 of 1

Volvon tyhmä lisäilmaventtiili

Posted: Sun May 28, 2006 14:53
by MrFairlane
Pitäisikö tuo venttiili ruuvata kiinni imusarjaan?
Miten se on alkuperäisessä sijoitettu?
Eli ottaako lämmön enemmän vedenlämmöstä vai konehuoneen ilmasta?

Tekisi kyllä mieli vaihtaa tuo PWM-ohjattuun versioon, kun automaatilla on tyhjäkäynti eri vaihde päällä kuin vapaalla ja turbiinin tartunta on helkkarin matalalla.

Posted: Sun May 28, 2006 15:08
by Masi_K
Se perus venttiili saa sähköä bensapumpun releeltä jotta se kääntyisi kiinni nopeammin. Se sijoitetaan moottorin runkoon, yleensä lämpimään paikkaan, jotta moottorin lämpö johtuisi siihen pitääkseen kierrokset alhasena kun sähkövastus venttiilissä onjo jäähtynyt.
Tee sillai että vaihde päällä on ennakko eri, se nostaa kierroksia. Sillai se on tehty muutamissa ilmastoiduissa jakaja sytkä autoissa.