Page 1 of 1

ford ohc megasquirt

Posted: Fri May 26, 2006 23:39
by esco_73
mä ajttelin laittaa tälläsen megasquirtin jolla pystyisi säätämään myös sytkää, että mikähän olis tollasen hinta ja mitä ja minkälaisia antureita mun pitäisi hommata ja moottori tulee turbo käyttöön ja virranjakaja on induktiivinen, että saako ton megasquirtin siihen sopimaan ja vissiin alipaine ja keskipako säätimen repia irti vai miten on ja onko tuo kuinka monimutkanen asentaaja autossa on nyt kaasuttimet, että pitäiskö teijän mielestää väsätä imusarja ite ja sun muut värkit vai miten on. Kiitos etukäteen

Posted: Sat May 27, 2006 0:11
by Kimmo's
Moi

Oheisessa linkissä on aika paljon asiaa MegaSquirtista yleisesti ja vähän syvällisemminkin:

http://www.finsquirt.biz/manual/

- Kimmo

Posted: Sat May 27, 2006 7:57
by JesseT
Helpointa varmaan hommata jostakin ruisku OHC:n imusarja ja muut hilut. Pikkulinnut myös kertoi, että jossakin OHC koneissa olisi Hall-anturilla toimiva virranjakaja niin ei tarvitsisi tuota induktiivista virittää erikseen.

Posted: Sat May 27, 2006 9:47
by teg
Taitaa ainakin Sierra iS:ssä olla HALL-anturillinen jakaja. Ja jos tila loppuu kesken, niin jakajaan sopii kuulemma jonkun Peugeotin kansi.

Posted: Sat May 27, 2006 10:24
by esco_73
niin mutta mites ton induktiivisen kanssa, onks vaikee asentaa, eikös se ole induktiivinen missä on neljä semmosta sakaraa pyörijän alla. niin ja mikä on se megasquirtin malli missä voi myös säätää sytkää ja minkä hintanen se on ja mistä sen vois tilata, niin ja tartteeko ton relay boardin vai mikä se on ,kun ei saa selevää tosta enklantista.

Posted: Sat May 27, 2006 10:56
by markkul
teg wrote:Taitaa ainakin Sierra iS:ssä olla HALL-anturillinen jakaja. Ja jos tila loppuu kesken, niin jakajaan sopii kuulemma jonkun Peugeotin kansi.
Ainakin omassa 2.0 OHC Laser '86 kaasari pelissä oli nimenomaan HALL anturi jakasassa. Se oli se malli, jossa on iso sytkä "tietokone", joka huolehti kipinän vahvistuksesta puolalle ja ennakon säädöstä myöskin. Modulissa oli oma alipainekello.

Tossa pihassa on yksi EFI OHC Sierra, mutta en muista (en ole katsonut niin tarkkaan), millainen sytkä systeemi siinä on.

Mutta edellämainitusta saisi tosiaan jakajan, joka on valmiiksi "lukittu". Mielestäni siinä ei ollut mitään keskipakosäätöäkään, vaan boksi hoiti senkin.

Posted: Sat May 27, 2006 14:12
by Masi_K
sööörtsi toi tämmöisen

viewtopic.php?t=21&

Posted: Sat May 27, 2006 16:28
by esco_73
no ei tuolla oikein ollu mitään semmosta, että jos viittisitte vastata tohon ylimpää niin olisin kiitollinen.

Posted: Sat May 27, 2006 18:14
by Benkku
Edullisinta ja helpointa lienee vaihtaa kaasuttimet esim. EFI Sierran imusarjaan, jakajan voi muuttaa kiinteäksi tai korvata senkin em. kiinteä-akselisella jakajalla. Induktiivinen jakajan anturointi käy aivan hyvin, toki käytettävä anturointi pitää ottaa Megan piirikytkennässä huomioon.

Tarvitset ainakin imu-ilman ja jäähdytysnesteen lämpötila-anturit (yhteensä pari-kolme kymppiä Motonetissä).

Moottorin ohjaimen (Megan), jossa sisäinen MAP anturi, seoksen takaisnkytkentä ahdettuun käyttöön jolloin laajakaista lambda on suositeltavin.

Ohjain, johtosarjan osat, anturit - 500 euron budjetti riittänee.

Posted: Sat May 27, 2006 19:06
by JesseT
Ohjeet kannattaa lukea läpi jos on näin perustavaa laatua olevia kysymyksiä. Toisen topicin aloittaminen samasta aiheesta ei myöskään varmaan auta. :roll:

Posted: Sun May 28, 2006 14:48
by plagu
JesseT wrote:Ohjeet kannattaa lukea läpi jos on näin perustavaa laatua olevia kysymyksiä. Toisen topicin aloittaminen samasta aiheesta ei myöskään varmaan auta. :roll:
JesseT:n älykkäisiin sanoihin lopetamme tämän treadin