ford ohc megasquirt
Moderator: Masi_K
ford ohc megasquirt
mä ajttelin laittaa tälläsen megasquirtin jolla pystyisi säätämään myös sytkää, että mikähän olis tollasen hinta ja mitä ja minkälaisia antureita mun pitäisi hommata ja moottori tulee turbo käyttöön ja virranjakaja on induktiivinen, että saako ton megasquirtin siihen sopimaan ja vissiin alipaine ja keskipako säätimen repia irti vai miten on ja onko tuo kuinka monimutkanen asentaaja autossa on nyt kaasuttimet, että pitäiskö teijän mielestää väsätä imusarja ite ja sun muut värkit vai miten on. Kiitos etukäteen
Moi
Oheisessa linkissä on aika paljon asiaa MegaSquirtista yleisesti ja vähän syvällisemminkin:
http://www.finsquirt.biz/manual/
- Kimmo
Oheisessa linkissä on aika paljon asiaa MegaSquirtista yleisesti ja vähän syvällisemminkin:
http://www.finsquirt.biz/manual/
- Kimmo
niin mutta mites ton induktiivisen kanssa, onks vaikee asentaa, eikös se ole induktiivinen missä on neljä semmosta sakaraa pyörijän alla. niin ja mikä on se megasquirtin malli missä voi myös säätää sytkää ja minkä hintanen se on ja mistä sen vois tilata, niin ja tartteeko ton relay boardin vai mikä se on ,kun ei saa selevää tosta enklantista.
Ainakin omassa 2.0 OHC Laser '86 kaasari pelissä oli nimenomaan HALL anturi jakasassa. Se oli se malli, jossa on iso sytkä "tietokone", joka huolehti kipinän vahvistuksesta puolalle ja ennakon säädöstä myöskin. Modulissa oli oma alipainekello.teg wrote:Taitaa ainakin Sierra iS:ssä olla HALL-anturillinen jakaja. Ja jos tila loppuu kesken, niin jakajaan sopii kuulemma jonkun Peugeotin kansi.
Tossa pihassa on yksi EFI OHC Sierra, mutta en muista (en ole katsonut niin tarkkaan), millainen sytkä systeemi siinä on.
Mutta edellämainitusta saisi tosiaan jakajan, joka on valmiiksi "lukittu". Mielestäni siinä ei ollut mitään keskipakosäätöäkään, vaan boksi hoiti senkin.
Edullisinta ja helpointa lienee vaihtaa kaasuttimet esim. EFI Sierran imusarjaan, jakajan voi muuttaa kiinteäksi tai korvata senkin em. kiinteä-akselisella jakajalla. Induktiivinen jakajan anturointi käy aivan hyvin, toki käytettävä anturointi pitää ottaa Megan piirikytkennässä huomioon.
Tarvitset ainakin imu-ilman ja jäähdytysnesteen lämpötila-anturit (yhteensä pari-kolme kymppiä Motonetissä).
Moottorin ohjaimen (Megan), jossa sisäinen MAP anturi, seoksen takaisnkytkentä ahdettuun käyttöön jolloin laajakaista lambda on suositeltavin.
Ohjain, johtosarjan osat, anturit - 500 euron budjetti riittänee.
Tarvitset ainakin imu-ilman ja jäähdytysnesteen lämpötila-anturit (yhteensä pari-kolme kymppiä Motonetissä).
Moottorin ohjaimen (Megan), jossa sisäinen MAP anturi, seoksen takaisnkytkentä ahdettuun käyttöön jolloin laajakaista lambda on suositeltavin.
Ohjain, johtosarjan osat, anturit - 500 euron budjetti riittänee.