Helou. Eli projektina fordin 2 litranen v6, kun laitan squirtista asetukset 6 syl. ja 6 suutinta, niin ei startatessa lähde avaamaan suuttimia, (tai harvoin kyllä saattaa toimiakkin), kun muutan asetuksen esim 3 syl. niin että kierros luku valehtelee (tupla), niin syttyy oitis, kun muutan "lennosta" 6 syl. asetukseksi, niin käy ja kukkuu...
Mistähän alkais vikaa hakeen?
niin 6syl. asetuksena startatessa kierrosluku näyttää vain noin 170-180 rpm. squirtilla, varvikellossa n. tuplat...
Syttynä fordin tfi, triggerinä jakajan vakio hall...
niin, se tunen pulssileveys mittari ei hievahdakkaan kun on 6syl. asetus ja vika päällä, jos starttausessa saa lisää kiekkoja, niin avot, heti tulille...
joo ja extrakoodina on 029XX, eli se uusin
foordin v6 ei käynnisty aina...
Moderator: Masi_K
'Oikea kierrosluku' ei sellaista varsinaisesti ole. Moottorin pyörintänopeus käynnistimellä riippuu käynnistimestä, akkujännitteestä ja toki siihen myös puristussuhde, sylinterien määrä yms. ominaisuudet vaikuttavat.
Nykyaikaisella ohjaimella varustetuissa käynnistimen pyörintänopeus voi ääri-olosuhteissa osoittautua liian matalaksi - jolloin ohjainteknisistä syistä laskuri (ajastin) saattaa ylivuotaa -> seurauksella ettei kampikulmaa/asemaa löydy -> ohjain ei aloita suihkutusta myöskään sytytys (dieseleissä suihkutuksen ajoitus) ei tahdistu.
em. joskus muutama vuosi sitten ollut syynä mm. VW konsernin dieseleiden talvikäynnistysongelmien syynä -> vaihtoivat tehokkaamman käynnistimen ja muuttivat ohjaimen pyörintänopeuden alarajaa n. 190 1/min nopeuteen.
Veikkaan kysyjällä syynä olevan jonkin ohjaimen parametrin asetusteknisen virheen.
Nykyaikaisella ohjaimella varustetuissa käynnistimen pyörintänopeus voi ääri-olosuhteissa osoittautua liian matalaksi - jolloin ohjainteknisistä syistä laskuri (ajastin) saattaa ylivuotaa -> seurauksella ettei kampikulmaa/asemaa löydy -> ohjain ei aloita suihkutusta myöskään sytytys (dieseleissä suihkutuksen ajoitus) ei tahdistu.
em. joskus muutama vuosi sitten ollut syynä mm. VW konsernin dieseleiden talvikäynnistysongelmien syynä -> vaihtoivat tehokkaamman käynnistimen ja muuttivat ohjaimen pyörintänopeuden alarajaa n. 190 1/min nopeuteen.
Veikkaan kysyjällä syynä olevan jonkin ohjaimen parametrin asetusteknisen virheen.
Minulla golffissa samanlaisia ongelmia startatessa ei suuttimet aukia aina mutta kun antaa auton levähtää hetken aikaa niin lähtee yleensä käytiin. Megatunea tänään värkätessä kokeilin eri juttuja kun laitoin standard prime ajaksi 12ms niin lähtee käytiin mutta käy hetken röpöttäen kun saa liika bensaa mutta lähtee käytiin kuitenkin. Aikasemmin asiaan auttoi kun oli 2 prime pulssia niin toisella pulsilla suuttimet aukesivat ja lähti käyntiin. Koodina 029q, moottori vw:n 16v ja jakaja sytkä hallilla.