Page 1 of 1

veto ongelmia?

Posted: Tue May 09, 2006 18:28
by mazajns
En tiedä kumpaan tämä liittyy säätämiseen vai sytytykseen mutta auto jossa ongelma on:

civic 1.4 turbo
1.4litrainen puristusuhde n.8.3:1
partcon squirti
hei 4 moduuli muuttamassa vr signaalia
139 loppuinen bosch sytytys moduuli
240cc/min suuttimet. 460 turbon paineensäädin
Garrett t03 ahdin

Ja ongelma on tämä että auto ei jaksa kiertää vaihdepäällä ollenkaan. Veto loppuu noin 2500 kierroksen kohdalla kokonaan. Sen verran olen saanut selville että yli 80kpa vetokatoaa. Eilen veti ihan kohtuu hyvin kunnes tämä ongelma ilmestyi. Olen yrittänyt palata säädöissä takaisin päin(avannut edellisiä tallennuksia) muttei näillä tunnu olevan eroa.

Vapaalla pystyy kierrättämään vaikka miten paljon mutta kytkintä nostaessa hyytyy kokonaan :(


Eilen pääsin tällä paketilla töihin ja sunnuntaina ajoin sika rikkaalla kartalla autolla 50 kilometriä ilman ongelmia. Kierroksia ei jaksanut juuri yli 4000 ottaa mutta en oikeastaan yrittänytkään. Ahdot on käynyt maks 0.25-0.3 bar

Posted: Tue May 09, 2006 18:56
by Veskunderi
Turbon pakopuoli kunnossa? Ettei vaan olisi "halki"?

Posted: Tue May 09, 2006 20:29
by mazajns
pieniä halkeamia siellä oli mutta eikai sen pitäisi tuohon vaikuttaa ettei jaksa vetää ollenkaan? Siis edes 100kpa:han?

Äsken yritin saada paremmin toimimaan ja nyt se ei edes käynnisty:( taitaa olla sähköissä muuallakin ongelmaa kun ei invertteri pidä virtojaan päällä auton ollessa käynnissä, auto sammuksissa toimii hyvin

Posted: Wed May 10, 2006 11:29
by mazajns
Juu elikkä auto ei lataa kunnolla akkua. tyhjäkäynnillä akun jänniten on 11.70 ja parhaimmillaan noussut 12.7 volttiin. yön yli oli akku latautumassa ja vedot rupesi palailemaan takaisin.

Miten tuo voi aiheuttaa sen että starttaa hyvin mutta ei jaksa kiertää?

Posted: Wed May 10, 2006 15:00
by Veskunderi
Veikkaan jonkin näköstä heikkoa kontaktia koneen kyljestä akun miinusnapaan? Ihan puhdas arvaus vaan sitten.

Posted: Wed May 10, 2006 16:22
by Pecan
mazajns wrote:Miten tuo voi aiheuttaa sen että starttaa hyvin mutta ei jaksa kiertää?
Heikko kipinä -> ei jaksa enää sytyttää, kun sylinteripaine kasvaa?

Posted: Wed May 10, 2006 18:16
by mazajns
Veskunderi wrote:Veikkaan jonkin näköstä heikkoa kontaktia koneen kyljestä akun miinusnapaan? Ihan puhdas arvaus vaan sitten.
Koneen kyljestä en rupea akun miinukseen asti johtoa vetämään :) tulisi aika pitkä kaapeli. Akku kun sijaitsee kontissa. Perjantaina tulee edellisen ajoauton laturi paikalleen ja toivottavasti alkaisi lataamaan. Moottorista laitoin varalta toisen maadoitus kaapelin runkoon (16mm2) ja akun maan laitoin parempaan kohtaan runkoon kiinni.

Aika hauskalta tuntuu ajella kun rupeaa vetoa löytymään... 0.4 baria kiskoo jo tuota koppia aika hyvin :twisted:

Posted: Wed May 10, 2006 20:35
by teg
mazajns wrote: Koneen kyljestä en rupea akun miinukseen asti johtoa vetämään :) tulisi aika pitkä kaapeli. Akku kun sijaitsee kontissa. Perjantaina tulee edellisen ajoauton laturi paikalleen ja toivottavasti alkaisi lataamaan. Moottorista laitoin varalta toisen maadoitus kaapelin runkoon (16mm2) ja akun maan laitoin parempaan kohtaan runkoon kiinni.
Juu älä turhaan akusta lohkoon vedäkkään. Akusta koriin ja korista kaikkialle muualle - se on oikea tapa.