veto ongelmia?

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
mazajns
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 119
Joined: Tue Dec 13, 2005 17:46

veto ongelmia?

Post by mazajns »

En tiedä kumpaan tämä liittyy säätämiseen vai sytytykseen mutta auto jossa ongelma on:

civic 1.4 turbo
1.4litrainen puristusuhde n.8.3:1
partcon squirti
hei 4 moduuli muuttamassa vr signaalia
139 loppuinen bosch sytytys moduuli
240cc/min suuttimet. 460 turbon paineensäädin
Garrett t03 ahdin

Ja ongelma on tämä että auto ei jaksa kiertää vaihdepäällä ollenkaan. Veto loppuu noin 2500 kierroksen kohdalla kokonaan. Sen verran olen saanut selville että yli 80kpa vetokatoaa. Eilen veti ihan kohtuu hyvin kunnes tämä ongelma ilmestyi. Olen yrittänyt palata säädöissä takaisin päin(avannut edellisiä tallennuksia) muttei näillä tunnu olevan eroa.

Vapaalla pystyy kierrättämään vaikka miten paljon mutta kytkintä nostaessa hyytyy kokonaan :(


Eilen pääsin tällä paketilla töihin ja sunnuntaina ajoin sika rikkaalla kartalla autolla 50 kilometriä ilman ongelmia. Kierroksia ei jaksanut juuri yli 4000 ottaa mutta en oikeastaan yrittänytkään. Ahdot on käynyt maks 0.25-0.3 bar
Veskunderi
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Wed Jan 18, 2006 18:26

Post by Veskunderi »

Turbon pakopuoli kunnossa? Ettei vaan olisi "halki"?
mazajns
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 119
Joined: Tue Dec 13, 2005 17:46

Post by mazajns »

pieniä halkeamia siellä oli mutta eikai sen pitäisi tuohon vaikuttaa ettei jaksa vetää ollenkaan? Siis edes 100kpa:han?

Äsken yritin saada paremmin toimimaan ja nyt se ei edes käynnisty:( taitaa olla sähköissä muuallakin ongelmaa kun ei invertteri pidä virtojaan päällä auton ollessa käynnissä, auto sammuksissa toimii hyvin
mazajns
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 119
Joined: Tue Dec 13, 2005 17:46

Post by mazajns »

Juu elikkä auto ei lataa kunnolla akkua. tyhjäkäynnillä akun jänniten on 11.70 ja parhaimmillaan noussut 12.7 volttiin. yön yli oli akku latautumassa ja vedot rupesi palailemaan takaisin.

Miten tuo voi aiheuttaa sen että starttaa hyvin mutta ei jaksa kiertää?
Veskunderi
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Wed Jan 18, 2006 18:26

Post by Veskunderi »

Veikkaan jonkin näköstä heikkoa kontaktia koneen kyljestä akun miinusnapaan? Ihan puhdas arvaus vaan sitten.
Pecan
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Wed Apr 20, 2005 19:44
Location: 6A

Post by Pecan »

mazajns wrote:Miten tuo voi aiheuttaa sen että starttaa hyvin mutta ei jaksa kiertää?
Heikko kipinä -> ei jaksa enää sytyttää, kun sylinteripaine kasvaa?
mazajns
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 119
Joined: Tue Dec 13, 2005 17:46

Post by mazajns »

Veskunderi wrote:Veikkaan jonkin näköstä heikkoa kontaktia koneen kyljestä akun miinusnapaan? Ihan puhdas arvaus vaan sitten.
Koneen kyljestä en rupea akun miinukseen asti johtoa vetämään :) tulisi aika pitkä kaapeli. Akku kun sijaitsee kontissa. Perjantaina tulee edellisen ajoauton laturi paikalleen ja toivottavasti alkaisi lataamaan. Moottorista laitoin varalta toisen maadoitus kaapelin runkoon (16mm2) ja akun maan laitoin parempaan kohtaan runkoon kiinni.

Aika hauskalta tuntuu ajella kun rupeaa vetoa löytymään... 0.4 baria kiskoo jo tuota koppia aika hyvin :twisted:
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

mazajns wrote: Koneen kyljestä en rupea akun miinukseen asti johtoa vetämään :) tulisi aika pitkä kaapeli. Akku kun sijaitsee kontissa. Perjantaina tulee edellisen ajoauton laturi paikalleen ja toivottavasti alkaisi lataamaan. Moottorista laitoin varalta toisen maadoitus kaapelin runkoon (16mm2) ja akun maan laitoin parempaan kohtaan runkoon kiinni.
Juu älä turhaan akusta lohkoon vedäkkään. Akusta koriin ja korista kaikkialle muualle - se on oikea tapa.
Post Reply