Autona bmw 2.5l m20b25 T koneella.
Hihnapyörän päähän on hitsattu 36-1 triggerpyörä. Triggeriä lukee Honeywellin hall-anturi joka on ostettu vpv-motorracingiltä. Ongelmana on ettei hallilta tule signaalia. Olen vetänyt akulta suoraan +:san punamustaan johtoon. Musta piuhan menee maahan ja keskimmäisestä valko-mustasta pitäisi siis signaalin tulla. Mega ei näyttänyt kierroksia startatessa ja aikani sen kanssa temuttua ajattelin mitata yleismittarilla miten suurta jännitettä halli työntää. 0.14 startasessa sieltä tulee, eli käytännössä ei mitään. Kaverilla tuli identtisellä kokoonpanolla n. 5v. Eli joku mättää ja pahasti. Mutta ei oikein käsitä enää että mikä tuossa voi olla, kun hallin asentoakin kokeilin ainakin 20 eri asennossa ilman mainittavaa vaikutusta. Ideoita? Kerkesin jo tilata uuden hallinkin koska kuvittelin vanhan olevan rikki, mutta ihan sama juttu silläkin. Ainoa mieleeni tuleva asia on ettei ko. yleismittari näytä signaalin todellista jännitettä koska signaalissahan se "hyppii" koko ajan. Mutta silti megatunessakin on kierrokset koko ajan nollilla kun starttia pyörittää. Voiko asetuksissani olla jotain sellaista, miksei kierrokset näy vaikka signaali tuleekin? Wheel dekooderit siellä on päällä ja hampaistuksetkin laitettu oikein. Trig pos A:n olen laittanut 4:seksi ja Crankin timig = time based.
Tämmösen ongelman kansssa olen jo reilu pari viikkoa taistellut ja alkaa pikkuhiljaa kypsyttää kun kelitkin olis jo suotuisat ekoille lenkeille... prk!
Hallilta ei signaalia?
Moderator: Masi_K
Oliko signaalijohto kytkettynä megaan kun mittasit jännitettä? Jos oli, niin vaikuttaa siltä ettei ole ylösvetovastusta asennettu.
Jos signaalijohto oli irroitettu megasta niin sen anturin ei pitäisikään antaa jännitettä, vaan maadoittaa silloin kun hammas on anturin kohdalla.
Niin ja oliko sen anturin numero tämä: Honeywell 1GT101DC
Jos signaalijohto oli irroitettu megasta niin sen anturin ei pitäisikään antaa jännitettä, vaan maadoittaa silloin kun hammas on anturin kohdalla.
Niin ja oliko sen anturin numero tämä: Honeywell 1GT101DC
-Kalle-
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Kilonen vastus hallin signaalin ja 5 voltin väliin ja alkaa pelaan melko varmasti.
Mulla ol tällai:

Mulla ol tällai:

www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Välillä oli kytketty megaan, välillä ei. Ruutta on Petteriu:n tekemä ja kyllä siellä pitäis olla kaikki asennettu hallia varten. Mulewalla tosiaan räjähti identtinen kokokoonpano petterin tekemällä boksilla jo tulille.. Ja anturina juurikin tuo 1GT101DC.-Kalle- wrote:Oliko signaalijohto kytkettynä megaan kun mittasit jännitettä? Jos oli, niin vaikuttaa siltä ettei ole ylösvetovastusta asennettu.
Jos signaalijohto oli irroitettu megasta niin sen anturin ei pitäisikään antaa jännitettä, vaan maadoittaa silloin kun hammas on anturin kohdalla
Niin ja oliko sen anturin numero tämä: Honeywell 1GT101DC
tämä ongelma selvisi, kaveri muisteli että hän saattoi vaihtaa omasta autostaan puolan -:sen ja hallin signaalin paikkaa. Eli hallin signaali 24:seen ja puola pinniin 30 (tyhjäkäynti moottori poistettu). Ja hyvinhän se lähti pelaamaan...
No itkuhan siinä sitten hetken päästä meinasi tulla kun säädettiin ja tutkailtiin että saiskos sieltä kipinänkin ulos. Yht äkkiä megatune ei enää yhdistänytkään megaan ja kun virrat laittoi autoon päälle ei bensapumppu pyöriny = mega pimeni. + pinnille tuli kuitenkin 12v ja maadoitus ok... Eli ojasta allikkoon. Täytyneen lähettää boksi Petterille taas vaihteeksi tutkittavaksi.
No itkuhan siinä sitten hetken päästä meinasi tulla kun säädettiin ja tutkailtiin että saiskos sieltä kipinänkin ulos. Yht äkkiä megatune ei enää yhdistänytkään megaan ja kun virrat laittoi autoon päälle ei bensapumppu pyöriny = mega pimeni. + pinnille tuli kuitenkin 12v ja maadoitus ok... Eli ojasta allikkoon. Täytyneen lähettää boksi Petterille taas vaihteeksi tutkittavaksi.
