Page 1 of 1

Ford Escort '78 zetec MS2 & Ford Cortina '66

Posted: Sat Apr 22, 2006 18:18
by Tinde
Morjensta,

Nyt kun parikymmentä ajokilometriä on takana, uskaltanee tämänkin projektin laittaa tänne. Elikäs seuraavanlainen kokoonpano löytyy Mk2 Escortista:

- zetec 2.0 "black top", vm2000 Mondeosta
- Jenvey läppärungot
- cossun suuttimet
- edis
- alpha-n moodilla
- LC-1 laajakaista

Bensakartta on vielä alkuvaiheessa, ajaminen onnistuu jo kohtalaisesti.
Kylmäkäynnistys on hiukan hukassa ja pientä nykimistä esiintyy tasakaasulla kiihdytettäessä mutta eiköhän noistakin selviä kun aikansa ihmettelee.

Posted: Thu Apr 27, 2006 0:01
by kemes
Voisitko kertoa mitä muuta koneesi on syönyt? Esim. Mitä koneistuksia oot tehnyt. Ja sitte kiinnostaa paljon että mitä mäntiä / veivejä käytät ja mistä ostit mitä maksoi. Tack.

Posted: Thu Apr 27, 2006 9:52
by Tinde
Kone on toistaiseksi vakio paitsi
- ARP kangen ja vp:n pultit
- sierra 1.8 cvh vauhtipyörä + ohc kytkin
- läppärungot, tulikin jo mainittua
- pakosarja, Martelius "ohc race" peilikuvana, itse kasattuna

Alkuun on tarkoitus opetella säätämään Mega kohdalleen ja nauttia kesästä. Myöhemmin sitten on listalla nokka-akselit ja ehkä kannen tutkiskelua.

Jotain tarinaa aiheesta
http://koti.mbnet.fi/setalat/escort.htm

Posted: Sat May 20, 2006 19:50
by Tinde
Päivitetäänpä hieman:

Säädöt on nyt ihan jees, kaupunki- ja maantieajossa toimii todella nätisti.
Table generaattorilla tehty ve-kartta säätyi autotunella nopeasti kohdalleen, tosin täyskaasun arvot on tarkistettu dataloggauksen kanssa.
Kiihdytyspumppuunkin löytyi msefi:ltä toimiva asetus.
Nyt voikin sitten jatkaa kaikenlaista hienosäätöä (ja seuraavaa squirttaus projektia aloitellaan)

0-100kmh 6.9sek.

Posted: Sat Jul 29, 2006 16:05
by Tinde
Tinde wrote:Päivitetäänpä hieman:

Säädöt on nyt ihan jees, kaupunki- ja maantieajossa toimii todella nätisti.
Table generaattorilla tehty ve-kartta säätyi autotunella nopeasti kohdalleen, tosin täyskaasun arvot on tarkistettu dataloggauksen kanssa.
Kiihdytyspumppuunkin löytyi msefi:ltä toimiva asetus.
Nyt voikin sitten jatkaa kaikenlaista hienosäätöä (ja seuraavaa squirttaus projektia aloitellaan)

0-100kmh 6.9sek.
Nyt kun mainittu seuraava squirttaus on tehtynä niin pienipäivitys:

Harrasteauto #1:
Mk2 Escort
- zetec 2.0 "black top", vm2000 Mondeosta
- Jenvey läppärungot
- cossun suuttimet
- Msns-E v2.2 & edis
- alpha-n moodilla
- LC-1 laajakaista

Harrasteauto #2:
Mk1 Cortina
- zetec 1.8 "silvertop", vm1997 Escortista
- läppärunko 2.0 Mondeosta
- vakio suuttimet (samat kuin 2.0)
- Msns-E v3 suorasytytyksellä
- LC-1 laajakaista

Elikkäs Cortina oli aiemmin zetecin vakioruiskulla, nyt asensin suuremman kaasuläpän ja Megan. Teho ilmeisesti kasvoi koska 0-100kmh ajasta putosi ~1.5sekuntia pois. Ihan hyvin pelaa, toki pikku hienosäätöä tullaan vielä harrastamaan.

Posted: Thu Oct 12, 2006 23:15
by Regu
Tuosta cortina projektista haluaisin paljon yksityiskohtia.

Posted: Fri Oct 13, 2006 6:53
by Tinde
Regu wrote:Tuosta cortina projektista haluaisin paljon yksityiskohtia.
Kysy vaan...

On ollut tarkoitus kirjoitella aiheesta tarkemminkin sivuilleni mutta laiskuus vaivaa.

Posted: Sun Oct 22, 2006 15:30
by Regu
Kirjoittele se juttu sinne sivuillesi niin saadaan muutamiin kysymyksiin vastauksia ja sitten kyselen yksityiskohdista.
Laitoitkos zetecin alkup. antureilla?

Posted: Sun Oct 22, 2006 19:56
by Tinde
Regu wrote: Laitoitkos zetecin alkup. antureilla?
Juu, molemmat.

Re: Ford Escort '78 zetec 2.0 & Ford Cortina '66 zetec 1.8

Posted: Wed Sep 21, 2011 19:51
by Tinde
No niin, päivitin Escorttiin MS2-extra version prossun, levynä vanha V2.2. Muuten tuntuu pelaavan hyvin, käy ja kukkuu, mutta flektin ohjaus takkuaa.

...

edit:
joo taitaa olla vika tiedossa, lienee tullut tekijälle pikku väärin ymmärrys, tutkitaan...

Pikkuisen tuli käytyä ajelemassa säätöjä uusiksi, hyvin tuntuis pelaavan. Perstuntumalla ei mitään isoa muutosta aiempaan mutta tuleepa puuhasteltua. :D