Morjensta,
Nyt kun parikymmentä ajokilometriä on takana, uskaltanee tämänkin projektin laittaa tänne. Elikäs seuraavanlainen kokoonpano löytyy Mk2 Escortista:
- zetec 2.0 "black top", vm2000 Mondeosta
- Jenvey läppärungot
- cossun suuttimet
- edis
- alpha-n moodilla
- LC-1 laajakaista
Bensakartta on vielä alkuvaiheessa, ajaminen onnistuu jo kohtalaisesti.
Kylmäkäynnistys on hiukan hukassa ja pientä nykimistä esiintyy tasakaasulla kiihdytettäessä mutta eiköhän noistakin selviä kun aikansa ihmettelee.
Ford Escort '78 zetec MS2 & Ford Cortina '66
Moderator: Masi_K
Ford Escort '78 zetec MS2 & Ford Cortina '66
Last edited by Tinde on Sat Sep 24, 2011 20:09, edited 3 times in total.
Kone on toistaiseksi vakio paitsi
- ARP kangen ja vp:n pultit
- sierra 1.8 cvh vauhtipyörä + ohc kytkin
- läppärungot, tulikin jo mainittua
- pakosarja, Martelius "ohc race" peilikuvana, itse kasattuna
Alkuun on tarkoitus opetella säätämään Mega kohdalleen ja nauttia kesästä. Myöhemmin sitten on listalla nokka-akselit ja ehkä kannen tutkiskelua.
Jotain tarinaa aiheesta
http://koti.mbnet.fi/setalat/escort.htm
- ARP kangen ja vp:n pultit
- sierra 1.8 cvh vauhtipyörä + ohc kytkin
- läppärungot, tulikin jo mainittua
- pakosarja, Martelius "ohc race" peilikuvana, itse kasattuna
Alkuun on tarkoitus opetella säätämään Mega kohdalleen ja nauttia kesästä. Myöhemmin sitten on listalla nokka-akselit ja ehkä kannen tutkiskelua.
Jotain tarinaa aiheesta
http://koti.mbnet.fi/setalat/escort.htm
Päivitetäänpä hieman:
Säädöt on nyt ihan jees, kaupunki- ja maantieajossa toimii todella nätisti.
Table generaattorilla tehty ve-kartta säätyi autotunella nopeasti kohdalleen, tosin täyskaasun arvot on tarkistettu dataloggauksen kanssa.
Kiihdytyspumppuunkin löytyi msefi:ltä toimiva asetus.
Nyt voikin sitten jatkaa kaikenlaista hienosäätöä (ja seuraavaa squirttaus projektia aloitellaan)
0-100kmh 6.9sek.
Säädöt on nyt ihan jees, kaupunki- ja maantieajossa toimii todella nätisti.
Table generaattorilla tehty ve-kartta säätyi autotunella nopeasti kohdalleen, tosin täyskaasun arvot on tarkistettu dataloggauksen kanssa.
Kiihdytyspumppuunkin löytyi msefi:ltä toimiva asetus.
Nyt voikin sitten jatkaa kaikenlaista hienosäätöä (ja seuraavaa squirttaus projektia aloitellaan)
0-100kmh 6.9sek.
Nyt kun mainittu seuraava squirttaus on tehtynä niin pienipäivitys:Tinde wrote:Päivitetäänpä hieman:
Säädöt on nyt ihan jees, kaupunki- ja maantieajossa toimii todella nätisti.
Table generaattorilla tehty ve-kartta säätyi autotunella nopeasti kohdalleen, tosin täyskaasun arvot on tarkistettu dataloggauksen kanssa.
Kiihdytyspumppuunkin löytyi msefi:ltä toimiva asetus.
Nyt voikin sitten jatkaa kaikenlaista hienosäätöä (ja seuraavaa squirttaus projektia aloitellaan)
0-100kmh 6.9sek.
Harrasteauto #1:
Mk2 Escort
- zetec 2.0 "black top", vm2000 Mondeosta
- Jenvey läppärungot
- cossun suuttimet
- Msns-E v2.2 & edis
- alpha-n moodilla
- LC-1 laajakaista
Harrasteauto #2:
Mk1 Cortina
- zetec 1.8 "silvertop", vm1997 Escortista
- läppärunko 2.0 Mondeosta
- vakio suuttimet (samat kuin 2.0)
- Msns-E v3 suorasytytyksellä
- LC-1 laajakaista
Elikkäs Cortina oli aiemmin zetecin vakioruiskulla, nyt asensin suuremman kaasuläpän ja Megan. Teho ilmeisesti kasvoi koska 0-100kmh ajasta putosi ~1.5sekuntia pois. Ihan hyvin pelaa, toki pikku hienosäätöä tullaan vielä harrastamaan.
Re: Ford Escort '78 zetec 2.0 & Ford Cortina '66 zetec 1.8
No niin, päivitin Escorttiin MS2-extra version prossun, levynä vanha V2.2. Muuten tuntuu pelaavan hyvin, käy ja kukkuu, mutta flektin ohjaus takkuaa.
...
edit:
joo taitaa olla vika tiedossa, lienee tullut tekijälle pikku väärin ymmärrys, tutkitaan...
Pikkuisen tuli käytyä ajelemassa säätöjä uusiksi, hyvin tuntuis pelaavan. Perstuntumalla ei mitään isoa muutosta aiempaan mutta tuleepa puuhasteltua.
...
edit:
joo taitaa olla vika tiedossa, lienee tullut tekijälle pikku väärin ymmärrys, tutkitaan...
Pikkuisen tuli käytyä ajelemassa säätöjä uusiksi, hyvin tuntuis pelaavan. Perstuntumalla ei mitään isoa muutosta aiempaan mutta tuleepa puuhasteltua.
