Perus anturit ms:ään

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Regu
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Sat Feb 26, 2005 14:18

Perus anturit ms:ään

Post by Regu »

Eli mitä tarvitsee megaruutan lisäksi jos kuvitellaan että minulla on auto jossa kaasari ja kärjellinen sytkä?
fraatti
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Mon Mar 14, 2005 11:20

Post by fraatti »

Regu
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Sat Feb 26, 2005 14:18

Post by Regu »

Tulin alunperin tälle foorumille juurikin sen takia ettei tarvitse selata tuota lontoon kielistä sivustoa
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Paljonhan riippuu siitä aiotko ohjata myös sytkää Megasquirtilla.

Jos pelkkää polttoaineen syöttöä, niin sitten tietysti imusarjat, kaasuläpät suuttimet yms. normaalit kamat, riippuen paljon auton mallista/merkistä mitä on valmiina ja mitä joutuu soveltamaan.

Antureitahan tarvitaan:
Kaasuläpän asento-anturi (TPS)
Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi
Imuilman lämpötila-anturi
Imusarjan alipaine-anturi (MAP) tämä tulee esim Partcon sarjan mukana.

Sitten lambdasta on apua, mutta käsittääkseni ei pakollinen, muitakin antureita voi jättää pois, mutta toiminta ei ole välttämättä riittävän hyvä. Itselläni ei tarkempaa tietoa minkä muun noista pystyi jättämään pois.

Vedenlämpö-anturin olisi hyvä sijaita kannessa, joissain autoissa näin ei ole.

Lämpöanturit pystyy Easytherm ohjelmalla kalibroimaan, joten useissa autoissa olevat anturit on käyttökelpoisia. Kaasuläpän asento-anturi ei saa olla mallia niks-naks eli kytkin, sen pitää olla potentiometrityyppiä.

Kipinä puolesta en tiedä sitten juuri mitään, mutta ilmeisesti kärjistä tahdot myös eroon? Joku viisaampi osannee jatkaa mitä siihen yksinkertaisimmillaan tarvitsee.
Volvo 360GL -88
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Kaikista helpoin sytkän parannus on ostaa jos mahdollista uudemman mallin jakaja jossa on kärjetön sytty. Tai sitten jos jakajassa ei ole mahdottomasti väljää, niin joko ignitor tai sitten lumenitionin kärjettömät sytytykset.

MS sytty vaatii jo hall anturin, triggeripyörän sekä taas taulukkotaitoa MS kanssa..
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Regu
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Sat Feb 26, 2005 14:18

Post by Regu »

sytkäksi olisi kuulemma hyvä tuo edis4 mutta mistähän sellaisenkin saa kun romuttamotkin sanoo eioota ja fordin liikkeessä myyjällä on varmasti €:n kuvat silmissään
Kaahari
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Fri Feb 25, 2005 22:49
Location: Vantaa

Post by Kaahari »

Post Reply