Perus anturit ms:ään
Moderator: Masi_K
Perus anturit ms:ään
Eli mitä tarvitsee megaruutan lisäksi jos kuvitellaan että minulla on auto jossa kaasari ja kärjellinen sytkä?
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Paljonhan riippuu siitä aiotko ohjata myös sytkää Megasquirtilla.
Jos pelkkää polttoaineen syöttöä, niin sitten tietysti imusarjat, kaasuläpät suuttimet yms. normaalit kamat, riippuen paljon auton mallista/merkistä mitä on valmiina ja mitä joutuu soveltamaan.
Antureitahan tarvitaan:
Kaasuläpän asento-anturi (TPS)
Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi
Imuilman lämpötila-anturi
Imusarjan alipaine-anturi (MAP) tämä tulee esim Partcon sarjan mukana.
Sitten lambdasta on apua, mutta käsittääkseni ei pakollinen, muitakin antureita voi jättää pois, mutta toiminta ei ole välttämättä riittävän hyvä. Itselläni ei tarkempaa tietoa minkä muun noista pystyi jättämään pois.
Vedenlämpö-anturin olisi hyvä sijaita kannessa, joissain autoissa näin ei ole.
Lämpöanturit pystyy Easytherm ohjelmalla kalibroimaan, joten useissa autoissa olevat anturit on käyttökelpoisia. Kaasuläpän asento-anturi ei saa olla mallia niks-naks eli kytkin, sen pitää olla potentiometrityyppiä.
Kipinä puolesta en tiedä sitten juuri mitään, mutta ilmeisesti kärjistä tahdot myös eroon? Joku viisaampi osannee jatkaa mitä siihen yksinkertaisimmillaan tarvitsee.
Jos pelkkää polttoaineen syöttöä, niin sitten tietysti imusarjat, kaasuläpät suuttimet yms. normaalit kamat, riippuen paljon auton mallista/merkistä mitä on valmiina ja mitä joutuu soveltamaan.
Antureitahan tarvitaan:
Kaasuläpän asento-anturi (TPS)
Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi
Imuilman lämpötila-anturi
Imusarjan alipaine-anturi (MAP) tämä tulee esim Partcon sarjan mukana.
Sitten lambdasta on apua, mutta käsittääkseni ei pakollinen, muitakin antureita voi jättää pois, mutta toiminta ei ole välttämättä riittävän hyvä. Itselläni ei tarkempaa tietoa minkä muun noista pystyi jättämään pois.
Vedenlämpö-anturin olisi hyvä sijaita kannessa, joissain autoissa näin ei ole.
Lämpöanturit pystyy Easytherm ohjelmalla kalibroimaan, joten useissa autoissa olevat anturit on käyttökelpoisia. Kaasuläpän asento-anturi ei saa olla mallia niks-naks eli kytkin, sen pitää olla potentiometrityyppiä.
Kipinä puolesta en tiedä sitten juuri mitään, mutta ilmeisesti kärjistä tahdot myös eroon? Joku viisaampi osannee jatkaa mitä siihen yksinkertaisimmillaan tarvitsee.
Volvo 360GL -88
Kaikista helpoin sytkän parannus on ostaa jos mahdollista uudemman mallin jakaja jossa on kärjetön sytty. Tai sitten jos jakajassa ei ole mahdottomasti väljää, niin joko ignitor tai sitten lumenitionin kärjettömät sytytykset.
MS sytty vaatii jo hall anturin, triggeripyörän sekä taas taulukkotaitoa MS kanssa..
MS sytty vaatii jo hall anturin, triggeripyörän sekä taas taulukkotaitoa MS kanssa..
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII