Page 1 of 1

LC-1 ihmettelyä

Posted: Wed Apr 05, 2006 17:45
by cockjerry
Tänään stedasin saanko LC-1 yhteyden..

noh eihän siihen saanut tai homma jumitti lämmitys / calibrointi vaiheeseen..

Innovaten manuaalissa sanottiin, että lämmitys kestää about 30sec., venailin noin 4-5min ja silti vilkuttaa lediä vielä hitaasti & tasaisesti. Anturi kyllä kuumenee ihan helvetisti, mutta hitaasti, sisäosa hehkuu keltaisena.. otin virrat mäkeen kun alkoi tuntumaan että nyt ei oo kaikki ookoo? Tuntuu että se polttaa koko anturin :roll:

Mistähän toi hidas lämpeneminen johtuu? Kyseessä on siis prätkä..

Mites muilla? Annanko vaan lämmittää kauemmin? 8) Vai panikoinko turhaan?

olis pikkusen kiire.. kiitoksia.. mega skulaa muuten hienosti! 8)

Posted: Wed Apr 05, 2006 19:24
by cockjerry
Siis.. lc-1 kyllä saa yhteyden, mutta lämmitys kestää VITUN kauan..

Logworksissa Warmup 57,1% on ollut suurin, sit menee hermot! Jätänkö sen 2 tunniks päälle vai mitä? 8)

Posted: Wed Apr 05, 2006 20:16
by cockjerry
Probleema selvitetty! Kelasinkin jo, että mitä vittua..

irroitin anturin lc-1stä ja virrat päälle ja tsiigaamaan mitä logworks antaa vika koodiks. No sieltähän tuli "Voltage low", ei muutakun tsiigaamaan maajohtoja ja tietty ykshän siitä nipusta roikkui siellä! 8)

Nyt se lämpenee muutamassa sekunnissa ja näyttää lukemiakin! Toivottavasti ei anturi kärsinyt tosta, kyllä se näyttää tosin nytkin lämpenevän pikkuhiljaa kuumemaksi ja kestäähän se sikakuumat pakokaasutkin..

Posted: Wed Apr 05, 2006 22:51
by volvoman
Juu, kyllä se anturi irrallisena kuumenee sellaisiin lämpöihin, ettei oikeen viitsi ainakaan paljain sormin koskea. :)

Ja kalibrointihan on sitä varten, että saadaan anturi näyttään oikein. :D

Posted: Sun Apr 16, 2006 13:36
by olafu
Pitäs kans kytkee toi masiina kiinni, käyttöohjeessa lukee että kaikki maadotukset samaan pisteeseen.

Tuleekos ongelmia jos maadotan "system ground" ja "heater groud" piuhat samaan ja sitten analog groundin ruiskun boksin pistokkeeseen, josta myös maadotus seosmittarille... Ihan vaan sen takia, ettei tule jännitehäviöitä noihin analogisignaaleihin? Vai onko haitat isompia kuin hyödyt? Tietysti, kyllä se korin kauttakin varmaan aika suoraan tulis, mutta kun ruiskuboksi on maadotettu koneeseen.

EDIT: Kytkin koko paskan siihen ruiskun maadotukseen.

Posted: Thu Apr 20, 2006 22:44
by olafu
Ohjeessa oli muuten semmonenkin, että lambda ei saa olla putkessa kiinni jos siihen ei ole kytketty virtaa. Menee rikki, jos se altistetaan "kylmänä" kuumille pakokaasuille tjsp, semmosta siellä luki.

Posted: Sun Apr 23, 2006 19:48
by hedelma
Sanokaas mikä lie tuli, kun seosmittari alko näyttämään ajossa kokoajan niin k pystyy..

No laitoin läppärin kii autoon ja tarkistin megatunesta, seos hyppii laihasta > rikkaasee, noh auto kumminkin liikkuu ihan normaalisti yms. ja uskon että vika on pelkästään lambdassa.

Pistin myös läppärin kiinni lambdaan ja tsekkasin asetukset yms. näyttää olevan kunnossa, noh kokeilin innovaten omalla softalla ja sekin näyttää höpöhöpöjä!

Pitää vielä kalibroida huomena uudestaan, mutta mikä vialla? :shock:

AFR 10-20 hyppii seos laidas laitaan tosi nopeesti.. auto toimii normaalisti :roll:

Posted: Mon Apr 24, 2006 7:31
by hedelma
Ja toimii.. kalibroin aamulla uusiks ennen töihin lähtöö.. :shock:

Posted: Mon Apr 24, 2006 20:53
by Aulin
Laitetaan samaan topicciin kun saman tyylistä ongelmaa.

eli sain nyt kimppatilauksesta omani ja ajattelin testata laitteen toimivuutta. noh, kytkit piuhat ohjeiden mukaisesti, myös resetointi napin ja ledin. laitoin virrat päälle ohjeiden mukaisesti ensin ilman lambdaa ja sitten lambdan kanssa.

lambdan kanssa olisi ilmeisesti pitänyt ton ledin vilkkumaan ja lambdan lämmetä no näin ei käynyt, kummassakaan ei mitään eloa.

laitoin amppeerimittarin väliin ja näytti että 400ma ottaa virtaa, eikai se tollaisella kuuluiskaan lämmetä pitäis olla varmaan luokkaa 3-4A.

olen kokeillut "nollata" ilman anturia ja silloinkin ottaa ton saman 400ma.

analoogi tulot olin suojannut teipeilla heti aluksi joten ne ei ole päässeet maihin yms. täytyykö todeta että on susi kappale vai onko jotain tehtävissä?

niin itsellä on sen verran elektroniikka koulutusta että voin sanoa kytkentöjen olleen oikeat.

Posted: Mon May 01, 2006 9:52
by hedelma
hedelma wrote:Sanokaas mikä lie tuli, kun seosmittari alko näyttämään ajossa kokoajan niin k pystyy..

No laitoin läppärin kii autoon ja tarkistin megatunesta, seos hyppii laihasta > rikkaasee, noh auto kumminkin liikkuu ihan normaalisti yms. ja uskon että vika on pelkästään lambdassa.

Pistin myös läppärin kiinni lambdaan ja tsekkasin asetukset yms. näyttää olevan kunnossa, noh kokeilin innovaten omalla softalla ja sekin näyttää höpöhöpöjä!

Pitää vielä kalibroida huomena uudestaan, mutta mikä vialla? :shock:

AFR 10-20 hyppii seos laidas laitaan tosi nopeesti.. auto toimii normaalisti :roll:
Sama vika tuli eilen taas.. yhtäkkiä alko näyttää höpöhöpöjä.. no tämä korjaantuu, kun kalibroi uudestaan!

Mikähän tossa mahtaa olla? jos on pidempää matkaa autolla ajelemassa, niin jossain vaiheessa Lambda-sekoo! maadotukset on ok! :roll:

Posted: Mon May 01, 2006 14:08
by volvoman
Mullakin oli alussa samankaltaista ongelmaa kun hedelma:lla, eli lambda sekoili ja ei toiminut.

En tiedä mitä sitten tein oikein että rupesi toimimaan.

Ittellä kaikki maadoitukset samaan paikkaan ruiskuboksin nastaan.