noh eihän siihen saanut tai homma jumitti lämmitys / calibrointi vaiheeseen..
Innovaten manuaalissa sanottiin, että lämmitys kestää about 30sec., venailin noin 4-5min ja silti vilkuttaa lediä vielä hitaasti & tasaisesti. Anturi kyllä kuumenee ihan helvetisti, mutta hitaasti, sisäosa hehkuu keltaisena.. otin virrat mäkeen kun alkoi tuntumaan että nyt ei oo kaikki ookoo? Tuntuu että se polttaa koko anturin
Mistähän toi hidas lämpeneminen johtuu? Kyseessä on siis prätkä..
Mites muilla? Annanko vaan lämmittää kauemmin? Vai panikoinko turhaan?
olis pikkusen kiire.. kiitoksia.. mega skulaa muuten hienosti!
Probleema selvitetty! Kelasinkin jo, että mitä vittua..
irroitin anturin lc-1stä ja virrat päälle ja tsiigaamaan mitä logworks antaa vika koodiks. No sieltähän tuli "Voltage low", ei muutakun tsiigaamaan maajohtoja ja tietty ykshän siitä nipusta roikkui siellä!
Nyt se lämpenee muutamassa sekunnissa ja näyttää lukemiakin! Toivottavasti ei anturi kärsinyt tosta, kyllä se näyttää tosin nytkin lämpenevän pikkuhiljaa kuumemaksi ja kestäähän se sikakuumat pakokaasutkin..
Pitäs kans kytkee toi masiina kiinni, käyttöohjeessa lukee että kaikki maadotukset samaan pisteeseen.
Tuleekos ongelmia jos maadotan "system ground" ja "heater groud" piuhat samaan ja sitten analog groundin ruiskun boksin pistokkeeseen, josta myös maadotus seosmittarille... Ihan vaan sen takia, ettei tule jännitehäviöitä noihin analogisignaaleihin? Vai onko haitat isompia kuin hyödyt? Tietysti, kyllä se korin kauttakin varmaan aika suoraan tulis, mutta kun ruiskuboksi on maadotettu koneeseen.
EDIT: Kytkin koko paskan siihen ruiskun maadotukseen.
Ohjeessa oli muuten semmonenkin, että lambda ei saa olla putkessa kiinni jos siihen ei ole kytketty virtaa. Menee rikki, jos se altistetaan "kylmänä" kuumille pakokaasuille tjsp, semmosta siellä luki.
Sanokaas mikä lie tuli, kun seosmittari alko näyttämään ajossa kokoajan niin k pystyy..
No laitoin läppärin kii autoon ja tarkistin megatunesta, seos hyppii laihasta > rikkaasee, noh auto kumminkin liikkuu ihan normaalisti yms. ja uskon että vika on pelkästään lambdassa.
Pistin myös läppärin kiinni lambdaan ja tsekkasin asetukset yms. näyttää olevan kunnossa, noh kokeilin innovaten omalla softalla ja sekin näyttää höpöhöpöjä!
Pitää vielä kalibroida huomena uudestaan, mutta mikä vialla?
AFR 10-20 hyppii seos laidas laitaan tosi nopeesti.. auto toimii normaalisti
Laitetaan samaan topicciin kun saman tyylistä ongelmaa.
eli sain nyt kimppatilauksesta omani ja ajattelin testata laitteen toimivuutta. noh, kytkit piuhat ohjeiden mukaisesti, myös resetointi napin ja ledin. laitoin virrat päälle ohjeiden mukaisesti ensin ilman lambdaa ja sitten lambdan kanssa.
lambdan kanssa olisi ilmeisesti pitänyt ton ledin vilkkumaan ja lambdan lämmetä no näin ei käynyt, kummassakaan ei mitään eloa.
laitoin amppeerimittarin väliin ja näytti että 400ma ottaa virtaa, eikai se tollaisella kuuluiskaan lämmetä pitäis olla varmaan luokkaa 3-4A.
olen kokeillut "nollata" ilman anturia ja silloinkin ottaa ton saman 400ma.
analoogi tulot olin suojannut teipeilla heti aluksi joten ne ei ole päässeet maihin yms. täytyykö todeta että on susi kappale vai onko jotain tehtävissä?
niin itsellä on sen verran elektroniikka koulutusta että voin sanoa kytkentöjen olleen oikeat.
hedelma wrote:Sanokaas mikä lie tuli, kun seosmittari alko näyttämään ajossa kokoajan niin k pystyy..
No laitoin läppärin kii autoon ja tarkistin megatunesta, seos hyppii laihasta > rikkaasee, noh auto kumminkin liikkuu ihan normaalisti yms. ja uskon että vika on pelkästään lambdassa.
Pistin myös läppärin kiinni lambdaan ja tsekkasin asetukset yms. näyttää olevan kunnossa, noh kokeilin innovaten omalla softalla ja sekin näyttää höpöhöpöjä!
Pitää vielä kalibroida huomena uudestaan, mutta mikä vialla?
AFR 10-20 hyppii seos laidas laitaan tosi nopeesti.. auto toimii normaalisti
Sama vika tuli eilen taas.. yhtäkkiä alko näyttää höpöhöpöjä.. no tämä korjaantuu, kun kalibroi uudestaan!
Mikähän tossa mahtaa olla? jos on pidempää matkaa autolla ajelemassa, niin jossain vaiheessa Lambda-sekoo! maadotukset on ok!