COP-sytytys

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

COP-sytytys

Post by Volkkarijermu »

Jos aikoo tehä hukkakipinöimättömän COP-sytkän neloskoneeseen, niin kampiakselilla oleva hammaspyörä ei enää riitä?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
j-k
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 482
Joined: Wed Mar 08, 2006 13:43

Post by j-k »

Eipä ei. Pitää saada tieto vielä siitä kumpaa 1/4 - 2/3 potkaistaan...
Osaakos MS tehdä sen yhdellä pyörällä jos on nokassa?
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Saakohan tota COPpia tohon Turtanan 160-103 -levyyn?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

j-k wrote:Eipä ei. Pitää saada tieto vielä siitä kumpaa 1/4 - 2/3 potkaistaan...
Osaakos MS tehdä sen yhdellä pyörällä jos on nokassa?
Osaa, mutta vaikeempi tehdä triggeröinnistä yhtä tarkkaa kun pyörä on niin pienellä kehällä. COPiin megaruiskulla on käytännössä kaksi vaihtoehtoa, joko nokalle pyörä jossa on riittävästi hampaita ja yks puuttuva tai sit kampuralle hammaspyörä ja nokalta lisäksi yksi impulssi per kierros.
Tiara Kit Car - MsnS-E
MikaJ
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Wed Mar 23, 2005 18:23
Location: Turku

Post by MikaJ »

Toinen vaihtoehto on sitten ajaa niitä puolia kahta kerrallaan, eli samoin kuin wasted sparkkia. Silloin riittää luonnollisesti samat anturoinnit. Latausajastahan siinä sitten joutuu tinkimään, mutta mikäli se ei ole kriittinen asia (kovat vaatimukset kipinälle) niin toimii yhtä hyvin.
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Siis toi 2nd-triggeri laitetaan samaan sisääntuloon megalle kuin se 1st triggeri? Eli periaatteessa kaksi hall-anturia rinnan kytkettynä?

Jos virranjakajaan rakentais 4-1 pyörän yhdellä hallilla, niin sillonhan se onnistuis jo sillä COP ilman hukkia? Ne virranjakajan välykset ja muuthan sitte vois vähä aiheuttaa heittoo, mutta kuinka suuri se heitto sitten olis loppupeleissä... Olihan alunperin kolhvissa virranjakajassa se hall ja sytytys heilu yhtä lailla kuin mitä ny megan kanssa ja hall kampuralla.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

Volkkarijermu wrote:Siis toi 2nd-triggeri laitetaan samaan sisääntuloon megalle kuin se 1st triggeri? Eli periaatteessa kaksi hall-anturia rinnan kytkettynä?
2nd triggeri COP-tyyppisesti (ei wasted spark) laitetaan sisään prossun nastaan 11, EI yhdistetä signaaleja suoraan toisiinsa. v2.2 levyssä toi pitää juottaa suoraan prossukannan nastaan kiinni. Tää siis jos anturi nokalla (antaa yhen impulssin per kierros) ja toinen anturi haistelemassa hammaskehää kampiakselilla.
Volkkarijermu wrote:Jos virranjakajaan rakentais 4-1 pyörän yhdellä hallilla, niin sillonhan se onnistuis jo sillä COP ilman hukkia? Ne virranjakajan välykset ja muuthan sitte vois vähä aiheuttaa heittoo, mutta kuinka suuri se heitto sitten olis loppupeleissä... Olihan alunperin kolhvissa virranjakajassa se hall ja sytytys heilu yhtä lailla kuin mitä ny megan kanssa ja hall kampuralla.
Just noin paitsi että taitaa vaatia konkreettisen hampaan aina jokaiselle annettavalle kipunalle, vähintään 8-1 pyörä ainakin pitäs toimia. Mikäli ainoastaan triggeri tuolleen nokalta niin silloin käytetään sitä tavallista sisäänmenoa normaaliin wheel decoder tapaan, konffataan vaan megatunesta lisää sytkälähtöjä ja tehdään elektroniikkaan muutokset lisälähdöille. Välyksistä sen verran että jakajan itse akselissa saattaa muodostua välystä mutta se pysyy käytännössä aika vakiona jolloin siitä ei pitäs tulla sitä heittoa, ennemminkin vois kuvitella että anturin ja hihnapyörän tarkkuuksilta vaaditaan enemmän. Joku mopon hammasratas jakajan sisällä varmasti toimii jotenkin mutta aika paljon heittoja voi antaa kuitenkin jos ei ole täysin symmetrinen.

http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... board1.gif
Tiara Kit Car - MsnS-E
Post Reply