Page 1 of 1

MAP anturin letkun mesta

Posted: Thu Mar 30, 2006 19:25
by cockjerry
HOI! 8)

Voiko MAPin letkun laittaa ennen kaasuläppää toiseen kanavaan?

Kyseessä on siis ykspyttynen prätkä, jossa 2 läppärunkoa / imukanavaa

Tarvittaessa pystyy yhdistämään noi kanavat, mutta jos toiseen huitasis gasopaineen säätimen letkun.

Olis vaan niin helmimestat valmiina noissa..

Jos ei onnaa, niin mistähän saa sellasia 4-5mm holkkeja mitä pystyy esim. ruuvaamaan paineputkeen.

Re: MAP anturin letkun mesta

Posted: Thu Mar 30, 2006 20:40
by villek
Ei voi laittaa ennen kaasuläppää. MAP-anturi mittaa moottorin imemää alipainetta ja se muodostuu vasta läpän takana. Ja muutenkin anturin olisi hyvä yhdistyä kaikkiin kanaviin.

Re: MAP anturin letkun mesta

Posted: Thu Mar 30, 2006 20:57
by cockjerry
villek wrote:Ei voi laittaa ennen kaasuläppää. MAP-anturi mittaa moottorin imemää alipainetta ja se muodostuu vasta läpän takana. Ja muutenkin anturin olisi hyvä yhdistyä kaikkiin kanaviin.
njoo.. olinkin jo suht. varma asiasta, mutta päätin varmistaa. 8)

Probleema on tosiaan löytää tarpeeksi pienet "holkit" niille letkuille, hiflex,hydromarket.. ei oota tulee :o

Eikä sellasia pieniä tumppeja kuulemma oikein pysty hitsaamaan aluun :(

Posted: Thu Mar 30, 2006 21:11
by ArttuH
Hiflexiltä ainakin pitäisi löytyä M5-kierteellä olevia liittimiä muoviselle pneumatiikkaputkelle, jolla noiden painelinjojen veto pitäisi onnistua näppärästi. Olen myös ostanut M5-kierteellä varustettuja letkunippoja 4-5mm letkulle paikallisesta hydraulikaupasta (Polarteknik).

Posted: Sat Apr 01, 2006 13:57
by koskar
ArttuH wrote:Hiflexiltä ainakin pitäisi löytyä M5-kierteellä olevia liittimiä muoviselle pneumatiikkaputkelle, jolla noiden painelinjojen veto pitäisi onnistua näppärästi. Olen myös ostanut M5-kierteellä varustettuja letkunippoja 4-5mm letkulle paikallisesta hydraulikaupasta (Polarteknik).
SMC Pneumaticsin (tjsp) luettelon juuri imaisin netistä ja sitä selailin. Metrisellä kierteellä oli ainakin M3, M5 ja M6. Erikseen vielä taisi olla micro-kokoiset?

Posted: Sat Apr 01, 2006 15:18
by Hietanen
Teet siihen reijän ja jengan. Sen jälkeen ruuvaat vain tommosen feston liittimen kiinni:
Kuva