minkä hintainen projektisi oli?
Moderator: Masi_K
minkä hintainen projektisi oli?
Eli asiaan vielä vihkiytymättömänä kyselisin millaisella budjetilla MS:n olette rakentaneet? Sisältäen kaiken mihin rakentaessa, asentaessa ja säätäessä €uroja meni.
savun hälvettyä tarkistamme kytkennät
Jaottelen karkeasti ja hinnat eivät ole kovin tarkkoja mutta noin suurinpiirtein arvion saapi.
Ecu valmiina koottuna 200e
Suuttimet 380cc uutena 160e /4kpl
Antureihin ja tarvikkeisiin 200 e
Suorasytkän osat + efi imusarja 200e
Autossa oli siis alunperin mekaaninen ke-jetronic, ja näinollen imusarja oli pakkohankinta samoin kuten uudet suuttimet myös.
Tuossa noin karkeasti hinnat mitä maksoi escorttiin.
Dynossa sain suhteellisen sopuhintaan säädettyä auton.
Ecu valmiina koottuna 200e
Suuttimet 380cc uutena 160e /4kpl
Antureihin ja tarvikkeisiin 200 e
Suorasytkän osat + efi imusarja 200e
Autossa oli siis alunperin mekaaninen ke-jetronic, ja näinollen imusarja oli pakkohankinta samoin kuten uudet suuttimet myös.
Tuossa noin karkeasti hinnat mitä maksoi escorttiin.
Dynossa sain suhteellisen sopuhintaan säädettyä auton.
Laitetaanpa vähän kustannuksia moottoripyöräprojektista:
Megasquirt, komponenttien hinta - reilu 100e
Läppärungot, suuttimet, pumppu ja paineensäädin, purkaamolta - 300e
Ilmanputsarit, 4kpl - n. 65e
Sekalaista pikkusälää, letkuja, liittimiä, johtoja, kutistesukkaa yms. - ainakin 100e, onneksi en laskenut tarkkaan
Yleisenä neuvona sanoisin, ettei kannata aliarvioida tuon sekalaisen sälän kustannuksia, niihin palaa helposti yllättävän paljon rahaa. Ainakin jos koittaa tehdä laadukasta jälkeä. Jos lähtökohtana ruiskukone, noissa pääsee tietysti paljon helpommalla, niin kuin lähes kaikessa muussakin.
Megasquirt, komponenttien hinta - reilu 100e
Läppärungot, suuttimet, pumppu ja paineensäädin, purkaamolta - 300e
Ilmanputsarit, 4kpl - n. 65e
Sekalaista pikkusälää, letkuja, liittimiä, johtoja, kutistesukkaa yms. - ainakin 100e, onneksi en laskenut tarkkaan

Yleisenä neuvona sanoisin, ettei kannata aliarvioida tuon sekalaisen sälän kustannuksia, niihin palaa helposti yllättävän paljon rahaa. Ainakin jos koittaa tehdä laadukasta jälkeä. Jos lähtökohtana ruiskukone, noissa pääsee tietysti paljon helpommalla, niin kuin lähes kaikessa muussakin.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Sähköruiskun tilalle meni oleellisesti edullisemminkin, minulla kulut olivat pitkään 150e:ssä (boksi sis flybackboard, kaikki tarvitut anturit letkut piuhat sekä pari sytkämodulikokeilua). Siihen nähden wb-lambdaan uponnut 310e tuntui epäreilulta.
Itse boksin rakennusta teki toki edulliseksi se että piirsin ja valmistin piirilevyn itse, ja komponentit sekä kaikki johtotarvikkeet löytyivät muutamaa erikoisempaa lukuunottamatta omista jemmoista.
Tein itse ja säästin
Aikaa tosin meni reilusti.
Itse boksin rakennusta teki toki edulliseksi se että piirsin ja valmistin piirilevyn itse, ja komponentit sekä kaikki johtotarvikkeet löytyivät muutamaa erikoisempaa lukuunottamatta omista jemmoista.
Tein itse ja säästin

Aikas edukkaasti löysit, mulle tuli mini-ms (Missä tosin vesitiivis loota maksoi ison osan) -250 e ja -01 gsxr1000:sen läppärungot,missä oli suuttimet ja asento tunnistin -400e, säädettävä paineensäädin mittarilla ~70e. Pumppu ja suurin osa pikkusälästä 0e, mut tosiaan jos ei ole omasta takaa, niin uppoaa niihin monta centtiä..ArttuH wrote:Laitetaanpa vähän kustannuksia moottoripyöräprojektista:
Megasquirt, komponenttien hinta - reilu 100e
Läppärungot, suuttimet, pumppu ja paineensäädin, purkaamolta - 300e
Ilmanputsarit, 4kpl - n. 65e
Sekalaista pikkusälää, letkuja, liittimiä, johtoja, kutistesukkaa yms. - ainakin 100e, onneksi en laskenut tarkkaan
Yleisenä neuvona sanoisin, ettei kannata aliarvioida tuon sekalaisen sälän kustannuksia, niihin palaa helposti yllättävän paljon rahaa. Ainakin jos koittaa tehdä laadukasta jälkeä. Jos lähtökohtana ruiskukone, noissa pääsee tietysti paljon helpommalla, niin kuin lähes kaikessa muussakin.
edit: typos
No joo, tuo ohjain on myös mallia "tein itse ja säästin". Suunnittelin piirilevyn kokonaan uusiksi, syövytin itse ja ostin osat mitä ei löytynyt valmiina nurkista.Fun Jam wrote: Aikas edukkaasti löysit, mulle tuli mini-ms (Missä tosin vesitiivis loota maksoi ison osan) -250 e ja -01 gsxr1000:sen läppärungot,missä oli suuttimet ja asento tunnistin -400e, säädettävä paineensäädin mittarilla ~70e. Pumppu ja suurin osa pikkusälästä 0e, mut tosiaan jos ei ole omasta takaa, niin uppoaa niihin monta centtiä..
edit: typos
Läppärungoissa tuntui olevan reippaasti hajontaa hinnassa, niissä harvoissa mitä oli tarjolla. Nyt niitä on luultavasti jo kyselty sen verran purkaamoilta, että halvimmat hinnat on kohonneet "yleiselle tasolle"

Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact: