Page 1 of 1
B-ascona
Posted: Tue Mar 07, 2006 13:25
by lagi
terve onko kellään kokemuksia megasquirtin asentamisesta cih moottoriin ja ehkä tubo sellaisees, jos on niin olisin kiitollinen jos joku voisi hieman neuvoa.
itsellä on spruuta kiinni ja johdot suurinpiirtein kunnossa mut käyntiin se paska ei lähde onko vinkkeja. ja voisiko joku kertoa että miten säädetään cih moottorin venttiilit hydraulisilla nostajilla.
kiitos ja t: Mikko
Posted: Tue Mar 07, 2006 14:33
by Masi_K
Onkos sytkä kanssa käytössä? Tuleeko kierrostieto startatessa? Paljon on map arvo startatessa ? Perus juttuja mitkä pätee kaikkiin moottoreihin.. Venojen säädöstä kannattanee kysellä opel puolelta. Eikös joissain hytraulisissa aseteta perus tiukkuus ja sitten se on siinä. Monessa taas ei kosketa ollenkaan, täytetään vaan nostajat etukäteen moottoriöljyllä. Tämä siksi ettei naputa karmeesti ekaa puoltatuntia.
Posted: Tue Mar 07, 2006 16:30
by lagi
sytkä on mukana mutta siellä on vielä alkuperäinen boksi kiinni eli siis pitäisikö megasquirtin korvata alkuperäinen vai olla siinä rinalla?
map arvosta ei o mitää tietoo ku en edes tiedä mikä se on! löytyykö mistään hyviä megasquirtin asennuskaavoja?
Posted: Tue Mar 07, 2006 22:51
by villek
MegaSquirt on ihan itsenäinen ohjausyksikkö. Eli johdot pois alkuperäseltä boxilta (jos on).
Tässä vielä kytkentä.
Posted: Wed Mar 08, 2006 1:04
by lagi
no kiitos taas näistä tätyy mennä kokeilemaan, täytyy ottaa se alkuperäinen boxi poijes yrittää.
onko tossa kaaviossa perjaatteessa kaikki mitä tarvitaan eli mitään ilma määrä mittaria ei tarvita, kun kaasuläpän asentotunnistin on vai
Posted: Wed Mar 08, 2006 7:04
by aluhao
Venojen säätöön on pari eri reittiä mut paras on et pistää koneen keinut hiukan löysälle ja koneen käyntii (jos lähtee) ja sit kiristää ne sillee että heti kun rallatus loppuu niin siitä joku vartti lisää. Tää ei kyllä oo se siistein vaihtoehto kun öljyä tuppaa lentämään pitkin. Tietty voi uhrata yhen venakopan ja tehä siiten reiän sillai et pääsee kääntämään niitä muttereita.
Voi myös koittaa tehdä sammuksissakin niin että tunnustelee käsin millon välys häipyy ja sitte siitä vartti kireemmälle. Varo ettet kiristä pohjaan niitä nostajia! Joutuu varmaan muutamaan kertaan treenaamaan tällä jälkimmäisellä ennenku saa äänettömän mut kyllä se noinkin onnistuu.