B-ascona

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
lagi
Megasquirt aloittelija
Posts: 13
Joined: Tue Mar 07, 2006 13:21

B-ascona

Post by lagi »

terve onko kellään kokemuksia megasquirtin asentamisesta cih moottoriin ja ehkä tubo sellaisees, jos on niin olisin kiitollinen jos joku voisi hieman neuvoa.

itsellä on spruuta kiinni ja johdot suurinpiirtein kunnossa mut käyntiin se paska ei lähde onko vinkkeja. ja voisiko joku kertoa että miten säädetään cih moottorin venttiilit hydraulisilla nostajilla.

kiitos ja t: Mikko
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Onkos sytkä kanssa käytössä? Tuleeko kierrostieto startatessa? Paljon on map arvo startatessa ? Perus juttuja mitkä pätee kaikkiin moottoreihin.. Venojen säädöstä kannattanee kysellä opel puolelta. Eikös joissain hytraulisissa aseteta perus tiukkuus ja sitten se on siinä. Monessa taas ei kosketa ollenkaan, täytetään vaan nostajat etukäteen moottoriöljyllä. Tämä siksi ettei naputa karmeesti ekaa puoltatuntia.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
lagi
Megasquirt aloittelija
Posts: 13
Joined: Tue Mar 07, 2006 13:21

Post by lagi »

sytkä on mukana mutta siellä on vielä alkuperäinen boksi kiinni eli siis pitäisikö megasquirtin korvata alkuperäinen vai olla siinä rinalla?
map arvosta ei o mitää tietoo ku en edes tiedä mikä se on! löytyykö mistään hyviä megasquirtin asennuskaavoja?
villek
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 145
Joined: Sun Aug 21, 2005 17:27
Contact:

Post by villek »

MegaSquirt on ihan itsenäinen ohjausyksikkö. Eli johdot pois alkuperäseltä boxilta (jos on). Tässä vielä kytkentä.
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
lagi
Megasquirt aloittelija
Posts: 13
Joined: Tue Mar 07, 2006 13:21

Post by lagi »

no kiitos taas näistä tätyy mennä kokeilemaan, täytyy ottaa se alkuperäinen boxi poijes yrittää.

onko tossa kaaviossa perjaatteessa kaikki mitä tarvitaan eli mitään ilma määrä mittaria ei tarvita, kun kaasuläpän asentotunnistin on vai
aluhao
Megasquirttaaja
Posts: 29
Joined: Thu Aug 04, 2005 21:47
Location: Hellsinki

Post by aluhao »

Venojen säätöön on pari eri reittiä mut paras on et pistää koneen keinut hiukan löysälle ja koneen käyntii (jos lähtee) ja sit kiristää ne sillee että heti kun rallatus loppuu niin siitä joku vartti lisää. Tää ei kyllä oo se siistein vaihtoehto kun öljyä tuppaa lentämään pitkin. Tietty voi uhrata yhen venakopan ja tehä siiten reiän sillai et pääsee kääntämään niitä muttereita.

Voi myös koittaa tehdä sammuksissakin niin että tunnustelee käsin millon välys häipyy ja sitte siitä vartti kireemmälle. Varo ettet kiristä pohjaan niitä nostajia! Joutuu varmaan muutamaan kertaan treenaamaan tällä jälkimmäisellä ennenku saa äänettömän mut kyllä se noinkin onnistuu.
-Sitä Saa Mitä Tekee-
Post Reply