transisitorin etuvastus kärähti
Moderator: Masi_K
transisitorin etuvastus kärähti
Nyt kärysi vastus r 17 . Ajelin tuossa töistä kotiinpäin ja sitten vain puutui tien poskeen . Kertokaa mikä voi polttaa ton fetin esivastuksen. Oma arvaus on että olisiko ottanut siipeensä kun pari päivää sitten kokeilin moottorin voimavaroja että mitä se antaa pihalle . Ajoin 4 vaiteella 220 km/t ja ahtopaine oli noin kilon verran ja sitten lykkäsin 5 pesään ja kone alkoi rykeltää joten himmentelin . Olisiko suuttimet olleet liian kauan auki ja sen takia olisi fettien virtaa noussut suureksi
Last edited by jani on Thu Feb 02, 2006 18:33, edited 1 time in total.
Noinkin voi sattua jos suuttimet on yläpäässä likemmäs 90% auki.
Et maninnut onko autossasi korkea vai matalaohmiset suuttimet ja niiden määrää.
Melkein suosittelisin vaihtamaan fet ohjaimen ja laittamaan päätekiviksi IRFZ44 fetit, kestävät hieman paremmin.
fetin ohjaus jalasta (pin 1) kannattaa vetää 10K vastus maihin.
tämä auttaa tilanteessa jossa suutinohjaus on enemmän auki kuin kiinni (85-100%) jolloin suutin voi jäädä ns. leijuvaan tilaan ja puskee aika rajusti piikkiä takaisinkytkentään.
Et maninnut onko autossasi korkea vai matalaohmiset suuttimet ja niiden määrää.
Melkein suosittelisin vaihtamaan fet ohjaimen ja laittamaan päätekiviksi IRFZ44 fetit, kestävät hieman paremmin.
fetin ohjaus jalasta (pin 1) kannattaa vetää 10K vastus maihin.
tämä auttaa tilanteessa jossa suutinohjaus on enemmän auki kuin kiinni (85-100%) jolloin suutin voi jäädä ns. leijuvaan tilaan ja puskee aika rajusti piikkiä takaisinkytkentään.
Suutimina (4kpl ) on korkea ohmiset aero saabin 431 loppuiset suutimet. Pitää vaihtaa paineen säädin suuremmaksi tai suuremmat suuttimet . Ja toteutan ton turtanan kytkennän että ei olisi tuo suutin auki mahdollisessa vika tilanteessa.Muuten veto on koneessa kohdallaan vetää 200 nopeudesta vielä hienosti.
( ajettu suljetulla alueella)

