TRC pruutta 1puolinen pcb

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

TRC pruutta 1puolinen pcb

Post by Turtana »

Aloitan nyt uuden treadin ihan tätä vempainta
varten niin ei sitten sekoiteta versioita turhaan keskenään.

levyn peruskoko on 75*140mm kummassakin päässä 24 pinninen liitin

levy sopii alumiiniseen profiilikoteloon jossa cnc koneisteut päädyt

kotelon hinta 30€ +tk

tiedustella voi rauli@turtana.com

Vaihtoehto tuskaiseen elämään TRC-55 levy, sopii moniin bosch ecuihin sisälle suoraan. 25,35 ja 55 piikkisillä liittimillä oleviin ecuihin.
ecun sisäinen johdotus alkuperäiseen liittimeen hyppylangoilla.

Pieni pyyntö kaikille tätä levyä käyttäville, jos viitsisitte dokumentoida ecun sisäiset kytkennät ja pistää ne tähän keskustelun jatkeeksi niin saadaan kaikki tärkeä tieto talteen.

levyllä on tällähetkellä paikat 2vr anturi muuntimelle jotka perustuvat transistori pohjaiselle muuntimelle (v3 pohjautuva)
sekä neljälle VB921 sytkäpäätteelle (2-8 pyttynen
hukkakipinäsytkä tai 1-4 suorasytkä)

Fidle ulostulossa on paikka vahvemmalle tip 122 trankulle jota tarvitaan jos käyttää PWM venttiiliä tyhjäkäyntiin (levyllä myös takaisinkytkentä diodin paikka)

levyllä on myös paikat 2N222 ransistoreille että voi ohjata normaaleja sytkäpäätteitä VB921 sijaan (ulkoiset moduulit EDIS tms..)

Ylijääviin VB921 paikkoihin voi laittaa vaikka IRZ44 fetit ja käyttää niitä erinäisten toimintojen kanssa (ahtopaineen säätö, vesiruiskutus tms..)

Levyllä on myös 2 sisääntulolle oma optoeroitin valmiina ei tarvitse laittaa erilliselle levylle (Dual wheel decoder/2nd trigger käyttäjille)

Kaaviot saatavilla alapuolella olevasta linkistä (11.2.2006)

http://www.turtana.com/TRC1/
____________________________________________________________

VR anturimuuntimen osalista

VR1 ja VR2 sisääntulojen ja maatason väliin voi joutua
laittamaan ns. kuormavastuksen anturin ominaisuuksista riippuen,
hyvä tapa lähteä testaamaan on 2Kohm. potenttiometrin ja 100 Ohmin
sarjaan kytketyllä vastuksella.
Täten hyvän vasteen antavan vastusmäärän pääsee helposti mittaamaan
ja sitten voi asentaa kiinteän kuormvastuksen.

Kuormavastukset merkitty KV1 ja KV2 piirilevyllä
(KV1 on asennettava piirilevyn alapuolelle)

r1 15K
r2 15K
r3 1M
r4 1M (PIIRILEVYN ALAPUOLELLE)
R5 47K
R6 47K
R7 22K
R8 10K
R9 22K
R10 10K
R11 47K
R12 47K
R13 1K
R14 1K (PIIRILEVYN ALAPUOLELLE)

C1 0.01uF (10 nF)
C2 0.01uF (10 nF)
C3 0.22uF (220 nF)
C4 0.22uF (220 nF)

D1 1N4001
D2 1N4001
D3 1N4001
D4 1N4001

Q1 ZTX553
Q2 ZTX553

VR1 Anturin sisääntulo
VR2 Anturin sisääntulo

1 (pinni) VR muuntimen lähtö pinniin 3
2 (pinni) VR muuntimen lähtö pinniin 4

GR VR anturien maataso sekä kaapelin vaipan maadoitus.

Osat kappaleittain.

15K 2kpl.
1M 2kpl.
47K 4kpl.
22K 2kpl.
10K 2kpl.
1K 2kpl.
1N40001 4kpl.
ZTX553 2kpl.
10nF 2kpl.
220nF 2kpl.
____________________________________________________________

Sarjaliikenne piirin osalista

C5 0.1uF (100nF)
C6 0.1uF (100nF)
C7 0.1uF (100nF)
C8 0.1uF (100nF)

IC1 MAX232CPE

SR2 Sarjaportti liittimen (D9 naaras) 2 napaan
SR3 Sarjaportti liittimen (D9 naaras) 3 napaan

GR (sama maadoitus kuin VR anturilla) 5 napaan

Osat kappaleittain.

100nF 4kpl.
MAX232CPE 1kpl.
____________________________________________________________

Sytytyslähtöjen osalista ja kytkentä

R15 1K
R16 1K
R17 1K
R18 1K
R19 330
R20 330
R21 330
R22 330
R23 1K-470 (arvo riippuu modulista esim edis 470 Ohm)
R24 1K-470 (arvo riippuu modulista esim edis 470 Ohm)
R25 1K-470 (arvo riippuu modulista esim edis 470 Ohm)
R26 1K-470 (arvo riippuu modulista esim edis 470 Ohm)
R27 1K (Fidle ulostulon ylösveto jos sytytyslähtönä)
R28 1K Fidle lähdön ohjaus

pinnit 5, 6, 17 määrittelevät ylösveto vastusten jännitteen
kytkettäessä 5-6 on ylösveto jännite +5V
kytkettäessä 5-17 on ylösvetojännite +12V

D5 1N4007 (Käytetään jos Fidleä ei ole laitettu sytytyslähdöksi)
Q3 VB921
Q4 VB921
Q5 VB921
Q6 VB921
Q7 2N2222
Q8 2N2222
Q9 2N2222
Q10 2N222
Q11 TIP122

Osalista määrittäin, huomioi tarvittavat komponentit sytytys lähtöjen tyypin mukaan.

1K 6kpl.
330 4kpl.
2N2222 4kpl.
VB921 4kpl.
TIP122 1kpl.
1K/470 4kpl.

Sytytksen ohjaus VB921 päätekivillä

ei asenneta Q7-10, R15-18, R23-26, pinnien 5-6-17 hyppylankaa

Asennetaan tarpeesta riippuen 1-4 lähtöä (spark abcd)

tällöin Spark A on LED17
R21, Q5
Puolan - napa kytketään VB1 lähtöön (DWELL säätö pakollinen sytytys moodi INVERTED !!!)

Tällöin Spark B on LED19
R20, Q4
Puolan - napa kytketään VB2 lähtöön (DWELL säätö pakollinen sytytys moodi INVERTED !!!)

Tällöin Spark C on LED18
R19, Q3
Puolan - napa kytketään VB3 lähtöön (DWELL säätö pakollinen sytytys moodi INVERTED !!!)

Tällöin Spark D on OUTPUT3
R22, Q6
Pinnin 22 ja 15 väliin hyppylanka
Puolan - napa kytketään VB4 lähtöön (DWELL säätö pakollinen sytytys moodi INVERTED !!!)

Sytytyksen ohjaus normaaleilla ulostuloilla moduuleille (moodi INVERTED tai NORMAL moduulista riippuen)

Määritä ensin tarvitsemasi ylösvetovastukset, 137 ja 139 päätteiset BOSCH modulit toimivat 1K ylösvedolla +5V linjaan
Samoin toimivat myös 203 päätteiset, näiden kanssa täytyy käyttää DWELL säätöä ja moodi on INVERTED !!!

Muista asettaa pinneillä 5,6,17 sopiva ylösveto jännite, joissain moduuleissa (motonet) on valmiina ylösveto.
Muista mitata tämä ja jos modulissa on sisäinen ylösveto joka näkyy yleensä noin +8V jännitteenä modulin
trigeröinti nastassa älä kytke ylösvetovastusta.

ei asenneta Q3-6, R19-22

Asennetaan tarpeesta riippuen 1-4 lähtöä (spark abcd)

Tällöin Spark A on LED17
R17, Q8, R25 (ylösveto)
Pinnin 9 ja 20 väliin hyppylanka
Sytytyslähtö A VB1 nastasta

Tällöin Spark B on LED19
R16, Q9, R24 (ylösveto)
Pinnin 8 ja 19 väliin hyppylanka
Sytytyslähtö B VB2 nastasta

Tällöin Spark C on LED18
R15, Q10, R23 (ylösveto)
Pinnin 7 ja 18 väliin hypplanka
Sytytyslähtö C VB3 nastasta

Tällöin Spark D on OUTPUT3
R18, Q7, R26 (ylösveto)
Pinnien 15 ja 22 sekä 10 ja 21 väliin hyppylanka
Sytytyslähtö C VB4 nastasta

Jos haluaa käyttää FIDLE ulostuloa sytyksen ohjaukseen

ei asenneta D5, Q3-6, R19-22, Q7-10, R15-18, R23-26, pinnien 5-6-17, 9-20, 8-19, 7-18, 15-22, 10-21 hyppylankoja

Asennetaan Q11, R27 (ylösveto), R28
Sytytyslähtö A on IDL nastasta
____________________________________________________________

Suutinten ohjaus ja komponentit

R29 22
E30 22
R31 270
R32 10K
R33 10K
C9 0.1uF (100nF)
C10 4.7uF
D5 1N4007
D6 1N4007
D8 1N4007
D7 18V ZENERDIODI 500mW TAI ST P6KE18(C)A
D9 36V ZENERDIODI 500mW
Q12 IRFZ44 FETTI
Q13 IRFZ44 FETTI
Q14 TIP42 DARLINGTON TRANSISTORI
IC2 MC34151P FET OHJAIN

Suutinlähdöt INJ1 ja INJ2

Suunniteltu ensisijaisesti korkeaohmisille suuttimille 8-16Ohm matala ohmisilla käytä esivastuksia 4-7 Ohm 10W
____________________________________________________________

Perus anturointi MAT,CLT,TPS,MAP,LAMBDA

R34 1K
R35 1M
R36 2.2K
R37 2.2K
R38 1K
R39 1K
R40 2.49K (TÄMÄ KANNATTAA MITOITTAA ANTURIN MUKAAN)
R41 2.49K (TÄMÄ KANNATTAA MITOITTAA ANTURIN MUKAAN)

C11 100nF
C12 10nF
C13 1uF
C14 10nF
C15 1uF
C16 10nF
C17 220nF
C18 220nF

pinnien 23-24 Sisäiselle mapille signaali, täplien välissä
olevan kannakkeen voi katkaista jolloin liittimessä
jää MAP lähtö vapaaksi

Anturitulot

MAP Imusarjan paineanturi
MAT Imuilman lämpötilaanturi
CLT Moottorin lämpötilaanturi
TPS Kaasuasennon tunnistin
O2 pakokaasun happitunnistin (lambda)
GR Maataso

____________________________________________________________

Kierrosluku tunnistus ja kampikulma tunnistus

C19 1nF
C20 10nF
C21 1nF
C22 10nF

R42 1K(Ylösveto +5V)
R43 4.7K
R44 1K(Ylösveto +5V)
R45 4.7k

IC3 4N25
IC4 4N25

25-26-27 Näillä valitaan haluttu trigeröinti muoto,
normaalia hall-anturi tyyppistä tuloa käyttäen,
levyä ei ole alunperin suunniteltu käytettäväksi
puolan - navasta. Mutta jos näin haluaa
tehdä niin seraava ohje pätee.

kytke puolan - navasta pinniin 1/C/H ,
levyllä asenna pinnin 25-26 väliin 1N4148/470 Ohm/5.1V zeeneri
yhdistelmä (samalla tavalla kuin on V2.2 kytkentäkaavioissa.
Kytke pinnien 32-33 väliin hyppylanka, asenna seuraavat osat.

c19,c20,r43,IC3, diodi+vastus+zeeneri yhdistelmä pinneihin 25-26, hyppylanka 32-33

EDIS käyttäjät

Ediksen ennako signaali pinniin 1/C/H,
levyllä asenna pinnin 25-26 väliin 1N4148/1K Ohm. yhdistelmä
Kytke pinnien 32-33 väliin hyppylanka, asenna seuraavat osat.

c19,c20,r43,IC3, diodi+vastus yhdistelmä pinneihin 25-26, hyppylanka 32-33

Normaali HALL-anturi käyttö (maadoittava)

kytke hall-anturin lähtö pinniin 1/C/H ,
levyllä asenna pinnin 25-27 väliin hyppylanka
asenna seuraavat osat.

C19,C20,R42,R43(ylösveto +5v), hyppylanka 25-27

2 Triger käyttäjät

käytetään kampikulma-anturille lisä optoa trigeröintiin (IC4)

Maadoittava Hall-anturi
asenna seuraavat osat.

C21,IC4,C22,R45,R44,hyppylanka pinneihin 30-31

kytke hall-anturin lähtö pinniin 2/H

Sisäisellä ylösvedolla oleva Hall-anturi

C21,IC4,C22,R45,pinnien 28-29 väliin ylösvedon jännitteestä riippuva vastus (+5v/470 Ohm tai +12V/1K ohm)

kytke hall-anturin lähtö pinniin 2/C

Jos käytetään VR-anturimuuntimia tulee kytkeä seuraavat osat

IC3,IC4,C22,C20,R43,R45

____________________________________________________________

Kellopiirin osat

Y1 32.768Khz
C23 10NF
C24 33Nf
C25 47pF
C26 22pF

R46 10M
R47 100K
R48 10K

____________________________________________________________

Bensapumpun ohjaus

R49 1K
Q15 2N2222
D10 1N4148

maadoittava lähtö pinnistä FP

Suojaus lähtö suoraan akun + napaan pinnistä FLB
Tämä estää tyhjkäynti moottoria ja bensapumpun
relettä rikkomasta ohjaus päätteitä, kelalta tuleva
jännitepiikki johdetaan suoraan akulle

____________________________________________________________

Jännitteen syöttö ja prosessori

D11 22V zeeneri 1W
D12 1N4007
D13 6.2V zeeneri 500mW
D14 6.2V Zeeneri 500mW

R50 51K (50K käy myös)
R51 10K

L1 1uH kela
L2 1uH kela

C27 100nF
C28 33uF
C29 100nF
C30 100nF
C31 33uF
C32 33uF
C33 100nF

RG1 LM2937ET-5.0 (7805 käy budjetti ratkaisuissa)

IC5 68HC908GP32

Levyllä megasquirtin jännitteen syöttö pinneistä +BAT (muista 500mA sulake)
TPS/MAP antureille +5V lähdöt pinneistä +5V
____________________________________________________________[/url]
Last edited by Turtana on Fri Feb 24, 2006 18:05, edited 21 times in total.
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Ensiksi Turtanalle iso kiitos nähdystä vaivasta! Ja voiko tähän sit pistää kysymykset myös tuosta TRC1-versiosta kun kerkesin hätäsenä syövyttelemään semmosen? Tosin se nyt on sikäli helppo kun noudattaa tuota alkuperäsen ms:n kaaviota.
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

Aloitin sille levylle uudet treadin että ei sekoitu nämä kaksi keskenään.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Mites onko tämän levykuvat valmiit syövytystä varten?
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

en laita niitä ennen julki kun koko osalista on valmis kaikkineen, helpottaa sitten kasaajien elämää kun ei tarvi joka käänteessä kysyä lähdöistä tai trigeröinneistä. helpottaa omaakin elämää.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Jep ootellaan.
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

Skemat julkaistu, löytyvät ensimmäisessä postauksessa olevasta linkistä.
Sytkälähtöjen numeroinnissa taisi käydä pikku moka sekotin 2 ja kolmos lädön keskenään (led 18 ja 19) joten vb3 lähtö onkin vb 2 lähtö. korjaan tämän pikimmiten linjaan.
cortna
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 180
Joined: Tue Nov 29, 2005 19:56

Post by cortna »

itsellä läjätty tuo 160-103

lh jetronic 2.2 sisään

http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/7 ... 740-89.htm

http://www.ludd.luth.se/~rotax/lh-jetro ... ronic.html

siinä ois liittimen kykennät oinaki volvoon
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Niin tuliks tälle levylle kaveriks joku kakkoslevy, johon tulee niitä extraominaisuuksia? Vai kuis se oli?

edit: jaa se on tullu ny.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

Muistakaa kytkeä FLB pinnistä johto suoraan akun + napaan ja mieluusti 10A sulakkeen kautta, tämä on pwm idle ohjauksen ja benspumpun linjan ohjauksen takasinkytkentä linja. Ilman johtoa + napaan saa se boxin sekoamaan siinä vaiheessa kun bensapumppun ohjaus yrittää sammuttaa releen.
passi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Sat Mar 19, 2005 19:12

Post by passi »

Multa löytyy LH2.2 ruiskujen 25 pinnisen piirilevyliittimen kuva. Eli 25-pin kulmamalli. Näitäkin tietty on muutamaa erilaista, mutta vastaliitin ainakin kaikissa yhteensopiva. En nyt ulkoa muista, onko ne kovin erilaisia.

http://users.evtek.fi/~k0201253/harrast ... tausta.jpg

Jos tämän joku haluaa itselleen oikeaan käyttöön, niin voin lähettää.


T. Pasi
Jaska
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 158
Joined: Sun Aug 28, 2005 16:40
Location: Helsinki

Post by Jaska »

Kysäsempä täältä..

Saako tohon Boschin 25 napaseen liittimeen sitä johtosarjan puoleista liitintä mistään?
Jostakin kyselin, niin pitäisi hommaa koko johtosarja. Ei tunnu kauheen järkevältä, kun sen joutuu teurastaa kuitenkin..
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Mulla olis yks ylimääräinen liitin, tarjouksia?
Jaska
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 158
Joined: Sun Aug 28, 2005 16:40
Location: Helsinki

Post by Jaska »

JaniM wrote:Mulla olis yks ylimääräinen liitin, tarjouksia?
Se pitäs olla ilman niitä sisäosia, että voin laittaa uudet johdot haluamaani järjestykseen..
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Revit vanhat piuhat veke ja uusilla liittimillä omaan järjestykseen.
Jaska
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 158
Joined: Sun Aug 28, 2005 16:40
Location: Helsinki

Post by Jaska »

JaniM wrote:Revit vanhat piuhat veke ja uusilla liittimillä omaan järjestykseen.
Siinähän se suurin ongelma onkin..
Kun repimällä ei lähe kun johto liittimestä ja liitin on ja pysyy siellä kannassa.. on kokeiltu isoa ja pientä ruuvaria, rautalankaa, migilankaa ja voimaakin, mutta ei luovuta.
Tiedän, että siihen on olemassa työkalu, mutta se maksaa hunajaa..
Jaska
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 158
Joined: Sun Aug 28, 2005 16:40
Location: Helsinki

Post by Jaska »

Ongelma ratkaistu..
Soitto Alppilan autohuoltoon ja lääkkeenä saksasta tilattu liitin "kitti"..
JJ
Megasquirttaaja
Posts: 67
Joined: Sat Feb 26, 2005 17:31
Location: Ylivieska
Contact:

Post by JJ »

no ei ole iso homma irroittaa niitä liittimiä sieltä. vähän perehtyy niin irtoaa. nimimerkilla 55pin liittmiestä kaikki irti.
Opel 20XE project
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Onko mittää ongelmia tiedossa jos noi 1uH kelat korvaa 0,93uH keloilla? Mikä tarkalleen ottaen kyseisen komponentin tehtävä on? Miten vaikuttaa jos on liian suuri arvo tai liian pieni?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

itsellä on hyppylanka kelan tilalla. eipä se haittaa jos se pikkasen pienempi on :P
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

Volkkarijermu wrote:Onko mittää ongelmia tiedossa jos noi 1uH kelat korvaa 0,93uH keloilla? Mikä tarkalleen ottaen kyseisen komponentin tehtävä on? Miten vaikuttaa jos on liian suuri arvo tai liian pieni?
Ne kelat tossa suodattaa häiriöitä 5v signaalista, toinen prossulle ja toinen ad-signaalien referenssijännitteelle. Siistillä virtalähteellä toimii ilmankin noita pelkillä hyppylangoilla, mutta kannattaa noi aina pistää kun ei ne oikeestaan mitään maksakkaan.
Tiara Kit Car - MsnS-E
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Mites toi bensapumpun ohjaus? Jäi pikkasen epäselväksi. Pistänkö siis erillisen piuhan tosta akulle vai hyppylanka tohon levylle?

Mites tarviiko noille muille feteille ja reugulle jäähdytyslevyä viritellä?
Päätekivet erikseen tietenkin, mut noi muut. Vai riittääkö ihan tollain vaan.
Jaska
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 158
Joined: Sun Aug 28, 2005 16:40
Location: Helsinki

Post by Jaska »

Kertokaahan viisaammat, kun toi osalista perustuu kait tohon Partcon settiin, niin onko noilla kerkojen ja polkojen jännitteen kestolla jotain väliä?
Tässä Turtanan listassa ei ole mainittu mitään niistä, mutta Partcon listassa on 500v, 100v, 50v jne..
vai riittääkö vaan, että kestää yli 12v? oonko täysin metsässä???

-Jaska
Jaska
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 158
Joined: Sun Aug 28, 2005 16:40
Location: Helsinki

Post by Jaska »

Lisää kysymyksiä..

Onkohan kellään tähän settiin osalistaa, kun noita konkkiakin on erilaisia??

Ei hajuakaan, että mikä noista on polko, kerko tai tantaali..
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Perus toimintoihin riittää ihan toi Partcon osasetti ja listan saat sieltä sivuilta. Et sen mukaan väsäät. Loput on kiinni sit millä sytkää ohjaat, jos ohjaat.
Jaska
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 158
Joined: Sun Aug 28, 2005 16:40
Location: Helsinki

Post by Jaska »

JaniM wrote:Perus toimintoihin riittää ihan toi Partcon osasetti ja listan saat sieltä sivuilta. Et sen mukaan väsäät. Loput on kiinni sit millä sytkää ohjaat, jos ohjaat.
Jeps..

Eli konkkien arvoista ei kannata ottaa stressiä, vaan osanumeroiden mukaan, niin kuin Partcon laudassakin (esim. paperilla c14-->laudassa c14)..?

Jaska
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Joo, mutta trc:n numerointi eri kuitenkin. Tantaalit nyt lähinnä kriittiset napaisuuden mukaan.
Eli otat osapussin ja kaivelet sieltä sit sen mukaan mitä trc osis pyytää. Piirikaavioita joutuu välillä kattelee ja selvitteleen itselle kytkennät.
Jaska
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 158
Joined: Sun Aug 28, 2005 16:40
Location: Helsinki

Post by Jaska »

No nyt alkaa pikkasen hahmottua..

Mites noi c28, c31 ja c32, kun ovat piirretty tohon piirilevykuvaan tollasiksi pyöreiksi ja siinä on plussakin merkattu.
Pitääkö olla erilainen konkka kuin esim. c29?
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Ne pyöreet +merkityt on elkoja joilla on myös yleensä tärkeetä laittaa napaisuus oikein.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Jaska
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 158
Joined: Sun Aug 28, 2005 16:40
Location: Helsinki

Post by Jaska »

Ei kellään sattuis olemaan tota osajärjestyskuvaa, kun Turtanan sivut eivät näköjään halua toimia?!?..
Post Reply