hyviä dynopaikkoja

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
miki
Kokenut Megasquirttaaja

hyviä dynopaikkoja

Post by miki »

kerrataanpas vaihteeksi mistä päin suomea löytyy osaavat dynoverstaat ketkä perehtyneet megansäätämiseen.ja kokemuksia niistä :P
ArttuH
Megajumala

Post by ArttuH »

Enpä pysty suosittelemaan mittän paikkaa, kun se ainoa josta on kokemusta siirsi toimintansa yhden MP-liikkeen yhteyteen.

Yleisesti suosittelisin perehtymään säätämiseen niin hyvin, että osaa itse hoitaa naputtelun dynossa. En luottaisi siihen, että dynopajan säätäjä osaa säätää MS:ää ja nimenomaan sinun sovellustasi. Ja vaikka osaisikin, niin aikaa palaa helposti paljon enemmän. Oman mopon säätö meni varsin näppärästi tällä tavalla. Dynofirman kaveri ajoi pyörää ja minä säätelin seoksia ohjeiden mukaan.

Pyöräpuolelta on kuulunut joitain huonoja kokemuksia inertiadynolla varustetuista Power Commandereihin erikoistuneista firmoista. Tuo Power Commander säädetään puoliautomaattisesti vetämällä kierrosalue läpi eri kaasunasennoilla. Jotkut pajat sitten ovat yrittäneet säätää myös MS:ää samalla periaatteella ja siitä ei käytännössä tahdo tulla mitään. (Ainakaan jos ei käytä alpha-n -säätöä.)

Muutenkin suosittelisin karttamaan inertiadynoja. Jarrudynolla säätäminen on paljon helpompaa, kun konetta voi ajaa vakiokierroksilla halutulla kuormituksella.
Arttu
GSX1100 -85
miki
Kokenut Megasquirttaaja

Post by miki »

tottakai on hyvä opiskella säätämistäkin myös jos kerran on hankkinut ms:n kulkuneuvvoonsa, mutta uskoisin paikkoja olevan ketkä haluaa säätää myös hyväksi todettua ms:ää :wink: tiellä joskus hankalaa säätää ainakin näin talvisin. itse tiedän paikan kyyjärvellä
Höylä
Megajumala

Post by Höylä »

kannattaa tehdä niitä karttoja muutama valmiiksi läppärille, niin saa penkissä kokeilla mikä niistä on paras ja siitä sitten lähteä hienosäätämään (sellaisia tietenkin, että ne nyt on edes hieman kohdallaan ;))

kartan vaihtoon ei kuitenkaan mene kuin muutama sekuntti, kokonaisen kartan tekemiseen menee kuitenkin aina n. 10 min.

mulla taitaa nyt olla jo 10 eri karttaa valmiina (4 sytkää ja 6 bensakarttaa) viimeisin tuntuu olevan aina kuitenkin se paras :D
Post Reply