Suosituksia kapeakaistaisesta lambdasta MS käyttöön
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 10
- Joined: Wed Oct 05, 2005 19:43
Suosituksia kapeakaistaisesta lambdasta MS käyttöön
Olisiko kenelläkään antaa suositusta hyväksi havaitusta kapeakaistaisesta
lambda-anturista MS käyttöön? Esilämmityksellä vai ilman?
Hankintapaikka on todennäköisesti Motonet.
Linkin mukaan lambda-antureita olisi saatavilla myös
M12 kierteellä. Onko M12 lambdoja autokäytössä? Motonet?
lambda-anturista MS käyttöön? Esilämmityksellä vai ilman?
Hankintapaikka on todennäköisesti Motonet.
Linkin mukaan lambda-antureita olisi saatavilla myös
M12 kierteellä. Onko M12 lambdoja autokäytössä? Motonet?
Boschin nelijohtoinen lämmitettävä ainakin toimii hyvin. Itse en pahemmin lämmittämättömiin sotkeentuisi. Liian kylmänä anturi näyttää laihaa seosta ja kokemuksien mukaan lämmittämätön anturi ei pysy tarpeeksi kuumana kevyessä matka-ajossa, vaikka se olisi sijoitettu kohtuullisen lähelle konetta. Siitä on sitten kiva arvailla onko seokset laihalla vai pelkästään anturi kylmä. Lämmitetty alkaa näyttämään järkeviä arvoja alle minuutissa tyhjäkäynnillä.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 108
- Joined: Wed Jan 04, 2006 15:54
- Location: Vihti, 8.1 -> ViestiR Riihimäki...
Itseäkin kiinostaisi että mistä löytää hintalaatusuhteeltaan hyvän kapeakaista-lambdan MS:ään. Onko nuo bilteman lambdat mistään kotosin, ei varmaan?
Last edited by Supa^ on Sun Jan 08, 2006 19:16, edited 1 time in total.
Kylmänä jännite 0V jolloin näyttää laihaa, eli juuri toisinpäin.Tuoppi wrote:Eikös se laihakaistalambda näytä kuumana liian laihaa, ja kylmänä rikasta. Että ei sillä välttämättä konerikkoa tuu vaikka ihan hanurista onkin.
http://www.megasquirt.info/v22manual/wbvolts.gif
Tiara Kit Car - MsnS-E
Miksi sitten kaikki kapeakaista anturit näyttävät kylmänä rikasta, esim. ennen auton käynnistystä????
Eikä tuolla kuvalla oo mitään tekemistä lämmön kanssa.
Tuolla taas on: http://ls1edit.slowcar.net/o2volts_files/image001.gif
Anturin näyttämä supistuu lämmetessään. Toisin sanoen jännite tippuu rikkaassa päässä kun anturi on kuumana, eli anturi näyttää laihempaa.
Stokiometristä seosta laihakaista-anturi osaa näyttää oikein.
Tuolla lisää: http://ls1edit.slowcar.net/o2volts.htm
Eikä tuolla kuvalla oo mitään tekemistä lämmön kanssa.
Tuolla taas on: http://ls1edit.slowcar.net/o2volts_files/image001.gif
Anturin näyttämä supistuu lämmetessään. Toisin sanoen jännite tippuu rikkaassa päässä kun anturi on kuumana, eli anturi näyttää laihempaa.
Stokiometristä seosta laihakaista-anturi osaa näyttää oikein.
Tuolla lisää: http://ls1edit.slowcar.net/o2volts.htm
Ajattelin lähinnä että anturi joka ei ole vielä lämmin näyttää ihan saletisti ensin 0V eli liian laihaa. Ja tässä nyt puhuttiin lämmittämättömistä antureista.
Niinkuin sanoit niin stokista näyttää kutakuinkin oikein mutta lopulta ei tolla kapeekaistalambdalla muutenkaan voi luottaa muuhin kuin stokiksen arvoon, käyristä näkee syynkin heti.
Niinkuin sanoit niin stokista näyttää kutakuinkin oikein mutta lopulta ei tolla kapeekaistalambdalla muutenkaan voi luottaa muuhin kuin stokiksen arvoon, käyristä näkee syynkin heti.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Ensin näyttäävät rikasta. Ja lämmittämättömistä itsekin puhuin. Näyttäs vielä siltä, että vaikka seos oiskin rikas, niin myöhäsellä sytkällä saa anturin sen verran kuumaksi, että se ei taas näytä mitään. Pitäs olla pakokaasun lämpöanturi kaverina putkessa tai, sitten suoraan laajakaista mittari. Mutta on tuosta laihakaistamittaristakin iso apu, kun vaan osaa tulkita sitä.