saabin Direct ignition

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
TURBOapc
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Fri Dec 30, 2005 19:43
Location: oulu

saabin Direct ignition

Post by TURBOapc »

eli mites tuo onnistus tuon saabin di:n käskyttäminen? onko kukaan kokeillut vai vaihdanko ms :n asennuksen jälkeen autoon vanhemmat sytytysvehkeet joita ohjataan ms:llä? kokemuksia ja ideoita.....
Mikes9000
Megasquirttaaja
Posts: 36
Joined: Wed Mar 02, 2005 17:11

DI

Post by Mikes9000 »

Onnistuuhan se DI-kasetin ohjaus. Ruotsissa yhellä tyypillä se on käytössä, lisää juttu löytyy stcs:n foorumilta. Itse en ole vielä käytännössä päässyt testaamaan, mutta olen jonkin verran tutkiskellut asiaa.
Kasettiin tulee kahdeksan johtoa, joista kaksi on +12V jännite ja GND eli maa. Neljä johtoa on liipaisusignaaleita joilla kipinä saadaan aikaiseksi. Liipaisu tapahtuu kytkemällä kyseisen sylinterin liipaisusignaali maihin. Kaksi johtoa on saabin DI-järjestelmän ionisaatiomittauksen signaaleja, joita ei tietääkseni voi hyödyntää mitenkään megasquirtissa.
Käytännössä sen ohjaaminen onnistuu samalla tavalla kuin minkä tahansa suorasytytyksen ohjaus jossa käytetään jokaiselle sylinterille omaa puolaa, tässä lisää: http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... wheel.html
Itse ajattelin toteuttaa DI:n ohjauksen jossain vaiheessa, jolloin se korvaa vanhan jakajasytkän. Saabin DI:ssä on se hyvä puoli, että puolien ohjauselektroniikka on kasetissa, eikä tarvitse huolehtia latausaika jutuista eikä muista. Ja sytytys on todella häiriötön ja toimintavarma, koska ei ole tulpanjohtoja (edellyttäen että kasetti on kunnossa).
turporuuvi
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Sun Jan 22, 2006 21:18
Location: käläviä

Post by turporuuvi »

Kylläpä ois kiinostavaa tietää ja kuulla että miten homma etenee... oon itte suunnottelemassa samaa juttua 2.3 turpo saabiin..
mitä isompi vika sitä isompi leka
Post Reply