Page 1 of 1
automaattisulake lämpenee
Posted: Thu Dec 15, 2005 11:45
by ossy
eli tossa v3.0 levyssä kun on pari tollasta ylivirtasuojaa vai mitälie niin tuota mikähän semmosen saa hajalle kun toinen niistä lämpenee ihan törkeesti ja päästää läpi 7 volttia??? toinen toimii ihan normaalisti.
Posted: Fri Dec 16, 2005 7:31
by Simon Templar
Jos sulla tulee Vref nastaan jotain muuta kuin 5V?
Posted: Fri Dec 16, 2005 11:05
by ossy
näköjään se polttaa tavallista lasiputkisulakettakin... eli ilmeisesti jossain on oikkari. F1 on siis se sulake mikä palaa. vaikka sulake palaa, kondensaattorit yms. mitkä on siinä alumiinipalikan päällä, lämpiää armotta, ei kuitenkaan kovin kuumiksi (n.40 astetta.) regu antaa kyllä 5 volttia. vähän hankalaa ku himas ei toimi netti ja ei viitti tänne kouluun raahata kaikkia palikoita.

Posted: Fri Dec 16, 2005 12:15
by Simon Templar
Jos regu antaa viis volttia niin miten sen sulakkeen yli voi olla 7V???
Posted: Fri Dec 16, 2005 12:33
by 205
Ettei vain tulis takoperin sähköä
Onko D19 5.6V zeneri kuuma ja onko D9 varmasti oikenpäin
5+7=12V
kummin päin tuo 7V on sulakkeen yli

Posted: Fri Dec 16, 2005 17:19
by ossy
olin mitannu väärin. 5v siihen tulee...
sulakkeen välinen virta on noin 2,5 ampeeria, d12 ja regu lämpenee pahiten.
diodien pitäisi olla kaikkien oikein päin..
Posted: Fri Dec 16, 2005 18:02
by 205
Mitä virtalähdettä käytät

ja mitä jumppereita/hyppylankoja on paikallaan
Posted: Sat Dec 17, 2005 13:16
by ossy
kokeiltu on autossa kiinni sekä irtonaisella akulla. jumpperit ja hyppylangat on kiinni kärjillä triggeröinnin mukaan. autolla on siis ajettu ja toimi hyvin kunnes aamupakkasilla boksi heitti veivinsä... meinaa usko loppua.

edit: ainiin boksi meni pimeeks heti sen jälkeen kun vaihdoin uudet suuttimet. tosin sekä vanhat että uudet ovat matalaimpedanssisia joten en tiedä että voiko se vaikuttaa...

Posted: Sat Dec 17, 2005 16:19
by 205
Ota prossu pois kannasta, ja testaa lämpeneekö regu vielä
sen jälkeen jos lämpenee niin tinaa L2:n toinen pää irti ja
kato lämpeneekö regu vielä ja jos niin sama homma L1:lle
tarkasta jännite D19:ta yli.
Jos tuo D12 tosiaan lämpenee niin tonne boxiin on tullu yli 22V:n
jännite piikki
joten miten on boxin miinukset vedetty koneen kylkeen
vai auton runkoon

Posted: Sat Dec 17, 2005 17:05
by ossy
kokeilin sen d12:n lämpenemistä irtoakulla... huom. mulla siis v.3.0 lankku. ja ilman prossua lämpenee.
Posted: Mon Dec 19, 2005 11:23
by ossy
ei toimi ei...

apuva... menin hieno mies vielä katkasemaan yhen jalan prossusta. meinaa palaa sulakkeitten lisäks hermo

Posted: Tue Dec 20, 2005 10:40
by ossy
joo elikkä D19 oli kärähtäny. ulospäin ei huomannu mitään mutta johti sähköä joka suuntaan. mikäs tommosen voi käräyttää????