automaattisulake lämpenee

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

Post Reply
ossy
Megasquirttaaja
Posts: 26
Joined: Wed Dec 07, 2005 12:29

automaattisulake lämpenee

Post by ossy »

eli tossa v3.0 levyssä kun on pari tollasta ylivirtasuojaa vai mitälie niin tuota mikähän semmosen saa hajalle kun toinen niistä lämpenee ihan törkeesti ja päästää läpi 7 volttia??? toinen toimii ihan normaalisti.
vapari ei ole vaihtoehto.
Simon Templar
Megasquirttaaja
Posts: 46
Joined: Mon Feb 28, 2005 11:19

Post by Simon Templar »

Jos sulla tulee Vref nastaan jotain muuta kuin 5V?
ossy
Megasquirttaaja
Posts: 26
Joined: Wed Dec 07, 2005 12:29

Post by ossy »

näköjään se polttaa tavallista lasiputkisulakettakin... eli ilmeisesti jossain on oikkari. F1 on siis se sulake mikä palaa. vaikka sulake palaa, kondensaattorit yms. mitkä on siinä alumiinipalikan päällä, lämpiää armotta, ei kuitenkaan kovin kuumiksi (n.40 astetta.) regu antaa kyllä 5 volttia. vähän hankalaa ku himas ei toimi netti ja ei viitti tänne kouluun raahata kaikkia palikoita. :(
vapari ei ole vaihtoehto.
Simon Templar
Megasquirttaaja
Posts: 46
Joined: Mon Feb 28, 2005 11:19

Post by Simon Templar »

Jos regu antaa viis volttia niin miten sen sulakkeen yli voi olla 7V???
205

Post by 205 »

Ettei vain tulis takoperin sähköä :!:
Onko D19 5.6V zeneri kuuma ja onko D9 varmasti oikenpäin :?:

5+7=12V

kummin päin tuo 7V on sulakkeen yli :?:
ossy
Megasquirttaaja
Posts: 26
Joined: Wed Dec 07, 2005 12:29

Post by ossy »

olin mitannu väärin. 5v siihen tulee...
sulakkeen välinen virta on noin 2,5 ampeeria, d12 ja regu lämpenee pahiten.
diodien pitäisi olla kaikkien oikein päin..
vapari ei ole vaihtoehto.
205

Post by 205 »

Mitä virtalähdettä käytät :?:
ja mitä jumppereita/hyppylankoja on paikallaan
ossy
Megasquirttaaja
Posts: 26
Joined: Wed Dec 07, 2005 12:29

Post by ossy »

kokeiltu on autossa kiinni sekä irtonaisella akulla. jumpperit ja hyppylangat on kiinni kärjillä triggeröinnin mukaan. autolla on siis ajettu ja toimi hyvin kunnes aamupakkasilla boksi heitti veivinsä... meinaa usko loppua. :evil:
edit: ainiin boksi meni pimeeks heti sen jälkeen kun vaihdoin uudet suuttimet. tosin sekä vanhat että uudet ovat matalaimpedanssisia joten en tiedä että voiko se vaikuttaa... :|
vapari ei ole vaihtoehto.
205

Post by 205 »

Ota prossu pois kannasta, ja testaa lämpeneekö regu vielä
sen jälkeen jos lämpenee niin tinaa L2:n toinen pää irti ja
kato lämpeneekö regu vielä ja jos niin sama homma L1:lle
tarkasta jännite D19:ta yli.

Jos tuo D12 tosiaan lämpenee niin tonne boxiin on tullu yli 22V:n
jännite piikki :!:
joten miten on boxin miinukset vedetty koneen kylkeen
vai auton runkoon :?:
ossy
Megasquirttaaja
Posts: 26
Joined: Wed Dec 07, 2005 12:29

Post by ossy »

kokeilin sen d12:n lämpenemistä irtoakulla... huom. mulla siis v.3.0 lankku. ja ilman prossua lämpenee.
vapari ei ole vaihtoehto.
ossy
Megasquirttaaja
Posts: 26
Joined: Wed Dec 07, 2005 12:29

Post by ossy »

ei toimi ei... :?: :?: apuva... menin hieno mies vielä katkasemaan yhen jalan prossusta. meinaa palaa sulakkeitten lisäks hermo :evil:
vapari ei ole vaihtoehto.
ossy
Megasquirttaaja
Posts: 26
Joined: Wed Dec 07, 2005 12:29

Post by ossy »

joo elikkä D19 oli kärähtäny. ulospäin ei huomannu mitään mutta johti sähköä joka suuntaan. mikäs tommosen voi käräyttää????
vapari ei ole vaihtoehto.
Post Reply