Honeywell 1gt101dc hall-anturi
Moderator: Masi_K
Honeywell 1gt101dc hall-anturi
Onko joku koittanut käytännössä miten pienestä hampaasta tuo vielä tunnistaa kunnolla. Mulla on autossa alun perin hampaat vähän reilu 4mm joka suuntaan. Tuon anturin speksihän haluaa jonkin verran suuremman kappaleen mutta säästyisi vaivaa jos voisin käyttää noita alkuperäisiä hampaita.
BMW M5 turbo
Tänään testasin pylväsporakoneeseen (540rpm & 210rpm) kiinnitettyä 60-2 (~235mm) pyörää ja Honeywellin anturia. Hammas ja hammasväli molemmat luokkaa 6mm ja kehä ~6mm paksu. Onko tuollaisesta yhdistelmästä jollain käytännön kokemuksia ?
Sellainen vaikutelma itselle testin perusteella jäi, ettei ainakaan tuolla jaolla/hampaalla tuntuisi olevan kovinkaan käyttökelpoinen yhdistelmä. Kierrosluku meni aika nopeasti hukkaan ja wheel decoder ei toiminut lainkaan. Hammasväli ilmeisesti liian pieni vaikka syvyys sinänsä riittäisi. Pitäisi testata harvemmalla hammastuksella.
Petteri
Sellainen vaikutelma itselle testin perusteella jäi, ettei ainakaan tuolla jaolla/hampaalla tuntuisi olevan kovinkaan käyttökelpoinen yhdistelmä. Kierrosluku meni aika nopeasti hukkaan ja wheel decoder ei toiminut lainkaan. Hammasväli ilmeisesti liian pieni vaikka syvyys sinänsä riittäisi. Pitäisi testata harvemmalla hammastuksella.
Petteri
Tuolla hieman speksejä tuosta anturista http://catalog.sensing.honeywell.com/da ... N=1GT101DC