Page 1 of 1
Lada 1600 rallikäytössä
Posted: Sat Mar 12, 2005 17:31
by Jankos
Megaruutta on sovitettu Ladan pellin alle 45mm tuplaweberien tilalle.
Läppärunkoina solex 45mm addhe:t joista purettu kaikki pois. Suuttimina cossusierran weber-marellit, asentoanturi wabash(?). Sytkänä on vielä alkuperäinen kärjetön, mutta sehän on tietysti vaihtumassa extraversion ohjaamaksi kesään mennessä.
Piirilevyversion tein itse ja 20 kpl erän niitä tein joista 18 myin tutuille ja osan hieman vieraammillekin.
Säätämisen olen hoitanut tiellä ajamalla WBO2 laajakaistasysteemiä apuna käyttäen. Noin 20 kertaa kun kiihdytteli niin seossäädöt oli saatu kohdalleen.
Käytössä toimii erinomaisesti ja voimaa tuli kaasareihin verrattuna lisää. Lisäksi kaasareilla oli mahdoton kiihdyttää alle 3500 rpm, kun taas ruiskuna voi painaa kaasun pohjaan alle 2000 rpm ja rykimättä kone vetää niin ylös kuin uskaltaa kierrättää

Re: Lada 1600 rallikäytössä
Posted: Mon Mar 14, 2005 8:29
by turbiinirieska
Säätämisen olen hoitanut tiellä ajamalla WBO2 laajakaistasysteemiä apuna käyttäen. Noin 20 kertaa kun kiihdytteli niin seossäädöt oli saatu kohdalleen.
oliko sulla millaset säädöt pohjalla?ja jos paljo mettässä niin säätikö se wbo2 ite noi mettässä olleesta asti,vai täytykö ensin karkee säätää käsin?
Posted: Mon Mar 14, 2005 10:26
by Jankos
Lähes tyhjästä lähdin...
Tein kyllä taulukon jollakin laskurilla, mutta se ei ollut sinnepäinkään.
Säätämisen aloitin sillä että lambdasäätö megasquirtista minimiin ja sitten tutkailemaan ruudulta missä seokset pyörii ja heti kun todettiin olevan reilusti laihalla taulukkoa turkasesti ylöspäin. Kun saatiin seokset rikkaalle niin sitten vaan yksin ajamaan loggaus päällä ja MS visual viewerillä login tutkailua kone sammuksissa, taulukon muokkaus ja uudestaan logi jne.
Säätämisen hoidin siis niin hyvin paikalleen kun mahdollista, varmuudeksi hiukan rikkaalla. Normaalikäytössä kun en pidä lambda-anturia paikallaan.
Posted: Mon Mar 14, 2005 22:16
by fraatti
minkäslaisia alipaineita kone jaksaa tyhjäkäynnillä imeä.. ? Onko ohjaus normaali speed density vai alpha-n.. ? Itsellä 1,8 kone siinäkyljessä 2x 40mm tuplat joista sisuskalut revitty pois ja alipaineet ovat siinä ~70 nurkissa tyhjäkäynnillä.. säätö vain muuttuu hankalaksi kun noi paineet ovat pienet..
Posted: Wed Mar 16, 2005 6:27
by TT132
fraatti wrote:minkäslaisia alipaineita kone jaksaa tyhjäkäynnillä imeä.. ? Onko ohjaus normaali speed density vai alpha-n.. ? Itsellä 1,8 kone siinäkyljessä 2x 40mm tuplat joista sisuskalut revitty pois ja alipaineet ovat siinä ~70 nurkissa tyhjäkäynnillä.. säätö vain muuttuu hankalaksi kun noi paineet ovat pienet..
Mulla on just sama tilanne. Kone on kans 1.8 ja 40mm läppärungot. Alipaineet on samat. Säätö tosin tähän asti tapahtunu paikoillaan käytellen kun on auton koppa vielä lievästi vaiheessa. Tarkotus oli testata Alpha-N seuraavaksi aiemman SD:n sijasta...
Posted: Sun Aug 05, 2007 20:35
by laada1600
Mihin sijoitit imuilman lämpötila anturin?
Posted: Mon Aug 06, 2007 12:10
by Jankos
Ai tänne on muitakin kirjottelijoita ollut jo kauan aikaa sitten

Ei tule seurailtua ihan tarkasti, näköjään...¨
Alipaineita on tyhjäkäynnillä jotain 70-80. Ihan toimivaksi saa kun vähän aikaa säätelee Ei tuo välttämättä siviiliajossa toimisi mutta tuossa pelaa ihan ok.
Imulämpöanturi on siinä imutorvien vieressä nippusiteellä rungossa kiinni. Imutorveen etäisyyttä noin 5 cm. Pakosarjan päällä on reilu alupelti mikä rungossa kiinni melko hyvin tiivistettynä ja sopivasti mitoitettu imu- ja pakosarjan väliin. Lämpötilat pysyy näin ihan kohtuullisen pieninä paikallaankin ollessa.