Page 1 of 1
Lambdan johdotus
Posted: Sun Dec 04, 2005 13:00
by villek
Varmistanpa nyt vielä että menee oikein ennen kun sählään ite. Eli tuleeko anturi kytkeä siten että signaalijohto on valkoinen, ja musta ja punainen sitten lämmitysvastukselle. Lambda on 3-johtoinen ja lähtöisin primerasta
Posted: Mon Dec 05, 2005 20:52
by villek
Eikö kukaan osaa sanoo että onko se nyt väärin vaiko oikein laitettu

anto nimittäin aika isoja lukemia

Posted: Mon Dec 05, 2005 21:14
by JTbo
Kaikki lambdat mihin olen törmännyt ovat omanneet kaksi samanväristä ja yhden erivärisen johdon.
Ehkä
www.dnsf.org osaa auttaa primeran johtojen väreissä?
Posted: Wed Dec 07, 2005 21:11
by villek
Tuolla nissan-foorumilla sanoivat että valkonen olis signaali.. pitää ruveta ku ehtii tutkimaan että missä vika sitten on kun ei oikein näytä mitään

Posted: Wed Dec 07, 2005 22:05
by 205
Onko siinä mitään tyyppi numeroita ?
Menee muuten haku ammunnaksi ja
voi olla että tulee entinen lambda.
Joissain lambdoissa on PTC-vastus lämmitin ei ole väliä napaisuudella
ja joissain elektroninen säädin ja sen kun kytkee väärinpäin niin se on moro

Posted: Thu Dec 08, 2005 21:07
by villek
Tuolla nissanin puolella sanottiin että musta on lämmitys ja punainen sitten syöttö, ainakin sen perusteella miten ton ymmärsin.. Anturi ollut kytkettynä (tosin jo ennen näitä tietoja

) niin että musta oli maissa ja punaseen laitoin +12 V. Noi syöttö ja lämmitys ei oo mulle ihan täysin selviä termejä niin kumminpäin ne sitten pitää olla. Käyn suosiolla hakemassa "uuden" lambdan jos on ollu väärin kun yheltä hajottamolta noita saa hakee 20 egee ja saa vielä sopivan mutterin mukaan

Teksti mikä liittimestä löytyy näyttää tältä: KS WO3FW ja sitten 8, jos joku osaa tulkita
Posted: Thu Dec 08, 2005 21:14
by 205
Biltemassa löytyy 4-johtimisia n 39€
kannattaako hakea purkaamolta enään

Posted: Thu Dec 08, 2005 22:17
by villek
Sitä tässä nyt koitan kysyä että kun on noi "syöttö" ja "lämmitys" niin että kumpaan tulee maa ja kumpaan jännite.. Ollut niin että "lämmitys" (musta) maissa ja "syöttö" (punanen) +12V, kärähtääkö siis tällä kytkennällä

Posted: Thu Dec 08, 2005 22:30
by c16v
Ennemin purkaamolta vaikka 50e kuin piiltemasta 39e. Huonoja noi bilteman osat on kaikki. Tietysti jos osia haluaa vaihdella kuukauden välein niin sitten piltemasta.
esim kunnollisia bossin uusia 4 johto lamdoja saa 60e vpv-motorracingistä.
Posted: Fri Dec 09, 2005 4:20
by I_me
c16v wrote:Ennemin purkaamolta vaikka 50e kuin piiltemasta 39e. Huonoja noi bilteman osat on kaikki. Tietysti jos osia haluaa vaihdella kuukauden välein niin sitten piltemasta.
esim kunnollisia bossin uusia 4 johto lamdoja saa 60e vpv-motorracingistä.
Samaa kamaa ne bilteman romppeet on kuin muualtakin hankitut mut eri paketeissa, niin ja nuita lambdoja saa mistä vaan varaosa liikkeistä hintaan 30-60€ ehkä jopa halvemmallakin.
Sutta ja Sekundaa
Posted: Fri Dec 09, 2005 7:24
by 205
Joo en ittekkää kovin hirveesti perusta
noille autotavaratalojen osille
c16v wrote:Ennemin purkaamolta vaikka 50e kuin piiltemasta 39e. Huonoja noi bilteman osat on kaikki. Tietysti jos osia haluaa vaihdella kuukauden välein niin sitten piltemasta.
esim kunnollisia bossin uusia 4 johto lamdoja saa 60e vpv-motorracingistä.
Mutta jos jollain on rajallinen budjetti
niin mieluummin lambda biltemasta
kun purkaamolta, kunto voi olla
täys arvoitus noilla osilla, joku 200000
ajettu rasvakeitin niin tuskin siinä lambda
on kovin järissään.
Ite käytän BOSCHIN osia lukuun ottamatta sytkävahvistinta ja ICV:tä.
Posted: Fri Dec 09, 2005 18:13
by c16v
Sitä juuri tarkoitin jos pienellä pudjetilla pelaa niin silloin ei kannata halpaa ostaa. Luulempa että bossilainen on aina parempi kuin yksikään "tarvike"
Eilen purin juuri autostani laadukkaan bilteman alapallonivelen. päällepäin kuin uusi ja ei välystä yhtään mutta pallon tappi/varsi oli mennyt vääräksi.
onneksi huomasin ennekuin se olisi mennyt ajossa poikki.
Posted: Sun Jan 08, 2006 21:37
by villek
Vastaanpa nyt tännekin kun homma selvisi, nimittäin johtojen värit oli vastoin internetistä saatua tietoa. Olin jo melkein tilaamassa vpv:ltä uutta boschilaista, kun päätin vielä tutkia lambdaa yleismittarilla. Päättelin että kahden johdon joiden välissä on resistanssia täytyy olla lämmitys. Ja kolmannesta tuli todella heikkoa jännitettä runkoa vasten, eli signaali. Ja eikö se vaan toiminut.

ei merkkifoorumeihinkaan näköjään aina voi luottaa

Posted: Sun Jan 08, 2006 21:48
by risu
villek wrote:Vastaanpa nyt tännekin kun homma selvisi, nimittäin johtojen värit oli vastoin internetistä saatua tietoa.
mullakin oli se signaali ja maajohto 4-johtosessa tarvikelambadassa toisinpäin ku yleensä, homma selkis ku otti megan irti lambdasta ja mittas jännitteen joka oli negatiivista maihin nähden -> piuhat toisinpäin ja näytti oikein.