Page 1 of 1

Mega Suzuki Altoon?

Posted: Sun Nov 27, 2005 12:04
by Jaska
Pistetääpäs eka postaus tänne..

Tuli tollanen villi ajatus laittaa mega tollaseen kolmipyttyseen Altoon korvaamaan kaasari.

Helpoimmalla tulisi ehkä päästä, jos laittas vaan yksipisteruutan siihen, muuten pitäis rakentaa imusarja uusiksi.
Imusarja olisi muuten helppo tehdä, mutta tässä mallissa se on lämmitetty, eli siellä kiertää vesi.

Mutta mites tossa yksipiste "mötikässä", kun siinä on kaikki herkut samassa paketissa, niin onko siinä jonkilainen lisäilmaventtiili tms.

Osaako toi perus Partcon mega ohjata minkäänlaista lisäilmaventtiiliä tai tyhjäkäyntimoottoria??

Tossa jo tutkin foorumia ja joku taisi mainita, että joku Fordin tyhjäkäyntimoottori voisi toimia megan kanssa.

Posted: Sun Nov 27, 2005 22:34
by 205
GM:n ICV ja BOSCH:n pelaa ainakin, idle lähtöön pitää vaihtaa
tehokkaampi trankku tai muuten saada potkua lähtöön lisää
sitten pelaa ok :!:

Pitäisi pelata kaikissa PWM eli "pulssileveys moduloiduissa" tyhjäkäynti venttiileissä.

Posted: Mon Nov 28, 2005 12:36
by masa
Eikö tuo fidle-lähtö (noin 500uA) rittäisi ohjaamaan ihan normaalisti relettä, jolla ohjattaisiin lisäilmaluistia

Posted: Mon Nov 28, 2005 12:48
by 205
Joo kyllä se relettä pystyy ja on tarkoitettu ohjaamaan ns. on-off venttiileitä releen välityksellä,
mutta jos käytät asetuksista "fielding PWM" niin eipä
rele enää toimikkaan "ei kerkee perään" kun idle lähdöstä
tulee pulssi tavaraa pihalle ja tollanen GM:n ICV saattaa ottaa
1.5 A piikki virtaa niin normaali trankku saa tarpeekseen.

Posted: Mon Nov 28, 2005 13:31
by Jaska
no nyt meni jo heprean puolelle.. :shock:

tässä ollaan vielä tosi aloittelija vaiheessa..

Tossa Boschin mono-jetronicissa on sellanen askelmoottori, joka säätää kaasuläppää.
Onko tota mahdollista saada toimimaan vai pitääkö keksiä jotain muuta??

Posted: Mon Nov 28, 2005 14:54
by 205
En tiie tosta monojetistä tarkemmin, mutta säätääkö se
tosiaan kaasuläppää vai ohivirtausta.
Jos se säätää ohivirtausta niin pitäisi onnistua uuden MS-II:lla.
Mutta jos koko kaasun säätö on toteutettu sillä niin eipä taida
onnistua edes MS-II:lla

Jos löydät tosta monojetistä BOSCH:in numero sarjan niin pistäppä
numeroa(ja) näytille, jos voisin auttaa asiassa.

Niin tosta PWM hommasta voin pistää käppyröitä näytille jos löydän jostain
tai sitteen pitää skoopata omasta, kuva kertoo enemmän :!:

Posted: Mon Nov 28, 2005 16:06
by Jaska
205 wrote:En tiie tosta monojetistä tarkemmin, mutta säätääkö se
tosiaan kaasuläppää vai ohivirtausta.
Jos se säätää ohivirtausta niin pitäisi onnistua uuden MS-II:lla.
Mutta jos koko kaasun säätö on toteutettu sillä niin eipä taida
onnistua edes MS-II:lla

Jos löydät tosta monojetistä BOSCH:in numero sarjan niin pistäppä
numeroa(ja) näytille, jos voisin auttaa asiassa.

Niin tosta PWM hommasta voin pistää käppyröitä näytille jos löydän jostain
tai sitteen pitää skoopata omasta, kuva kertoo enemmän :!:
Jaa enpä osaa nyt sanoa et miten se toimii..

Ei mulla mitään numeroa ole siitä mono-jetistä ole, kunhan vasta suunnitellaan..

Taitaa kuitenkin mennä imusarjan tekemiseksi.. teettää vaan töitä jonkin verran, mut ei se kuitenkaan tekemätön paikka ole..

Olis vaan päässy helpommalla, mut ei kai näissä koskaan ole "oikotietä onneen".. :D

Posted: Mon Nov 28, 2005 18:36
by 205
Soitteleppa purkaamoille ainakin subarun 3 pyttysiä
on tehty ruiskukoneina, saattaisi löytyä nuo kaikki
tarvittavat kalhaimet purkaamolta pumppu, imusarja
kaikkine ruiskuineen ja läppärunkoineen. :idea:

Posted: Mon Nov 28, 2005 18:41
by Jaska
205 wrote:Soitteleppa purkaamoille ainakin subarun 3 pyttysiä
on tehty ruiskukoneina, saattaisi löytyä nuo kaikki
tarvittavat kalhaimet purkaamolta pumppu, imusarja
kaikkine ruiskuineen ja läppärunkoineen. :idea:
Jeps!

Jotain tällaista ratkaisua haetaan.. kiitoksia vinkistä..
ei muuta kun luuria kouraan.. :)