Page 1 of 1

TPS ongelma

Posted: Thu Nov 17, 2005 19:18
by petrib1
Kyseessä on honda cbr 900rr.Kaasuttimet on tarkoitus korvata ruiskulla.Kaasuttimissa oli tuo kaasuläpän asentotunnistin siitä meni johdot sytkäboksille eli käsittääkseni säätää sytkää moottorin kuormituksen mukaan.
Voinko haaroittaa TPS :stä tuohon sytkäboksiin meneviltä johdoilta megaan johdot?
Voiko tuo aiheuttaa häiriöitä??
Oisko jollain tietoa??

Posted: Sun Nov 20, 2005 11:16
by petrib1
Eikö missään muussa projektissa ole vastaavaa ongelmaa??
Eli onnistuuko tuosta tps:stä johtojen veto sytäboksille sekä megaan.Toimiikohan tuo anturi jos siitä menee tieto kahteen eri paikkaan...
Mitä tuossa lueskelin niin lämpötila anturi ei ainakaan toimi jos siitä kytkee johdotukset megaa sekä lämpömittarille. :? .
Eikö kukaan osais neuvoo??

Posted: Sun Nov 20, 2005 11:44
by teg
Ei onnistu.

Posted: Sun Nov 20, 2005 13:05
by petrib1
Ok.Sitten täytyy alkaa miettimään miten tuon sais toteutettua.

Posted: Sun Nov 20, 2005 20:54
by ArttuH
Sanoisin kyllä, että voisi hyvinkin onnistua. Mittaile ensin minkälaisia jännitteitä TPS:ltä löytyy tuon sytkäboksin kanssa. Mikäli sytkänohjaimelta sattuu tulemaan potikan "laidoille" maa ja 5V, niin sitten voit kytkeä MS:n suoraan rinnalla. Kytket vaan sen "keskimmäisen" piuhan molemmille, niin pitäisi toimia.

Ja mikäli sytkäboksin TPS:lle antama jännite on vähemmän kuin 5V, niin saattaa toimia siltikin ihan hyvin. Ja mikäli jännite on yli 5V, niin MS:lle menevän jännitteen voi skaalata pienemmäksi parilla vastuksella. Eli itse asiassa tuon pitäisi onnistua varsin suurella todennäköisyydellä.

Posted: Mon Nov 21, 2005 15:29
by petrib1
Jees.Täytyypä viel kokeilla.