Suutinten johdotus

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Karvajuntti
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sun Jun 12, 2005 18:39

Suutinten johdotus

Post by Karvajuntti »

Nois asennuskuvissahan on laitettu pinnistä 32 suuttimelle 1, 33 suuttimelle 2, 34 suuttimelle 3 ja 35 suuttimelle 4. Eiks kuitenkin ne pidä asentaa niin, että 32 menee pytylle 1, 33 menee pytylle 3, 34 pytylle 4 ja 35 pytylle 2? Nelipyttynen nelitahtikone ku on kyseessä?
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Re: Suutinten johdotus

Post by JTbo »

Karvajuntti wrote:Nois asennuskuvissahan on laitettu pinnistä 32 suuttimelle 1, 33 suuttimelle 2, 34 suuttimelle 3 ja 35 suuttimelle 4. Eiks kuitenkin ne pidä asentaa niin, että 32 menee pytylle 1, 33 menee pytylle 3, 34 pytylle 4 ja 35 pytylle 2? Nelipyttynen nelitahtikone ku on kyseessä?
Ymmärtääkseni kuvassa on kytkentä simultaneous ruiskutusta käytettäessä, eli kaikki ruuttaa yhtä aikaa.

Alternating ruiskutuskin toimii kuvan mukaan kytkettäessä, mutta tosiaan tasaisemman käynnin sai kytkemällä noita hieman eri järjestykseen, tosin en enää muista miten se meni :oops:
Volvo 360GL -88
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Jos sytytys järjestyts on 1-3-4-2. Jos nyt kytket 1 ja 3 pankkiin 1 sekä 2 ja 4 pankkiin 2, ei kone käy kunnolla ? Mulla on 1-2 ykkösessä 3-4 kakkosessa ja käynti on mitä on alternate moodissa. Tyhmis on muutenkin vähän ravistava.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

Mulla on 1ja4 toisessa ja 2ja3 toisessa. Hyvin käy 1.6 ladan kone noin 470cc/min suuttimilla, asetukset 2squir alternating jos koittaa muuttaa useammalle ruiskaukselle niin ei käy enää ollenkaan tyhjää, ja 1squirt simultaneous asetuksellakin tosi vaikeasti.
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Post by JesseT »

Hämmennetään lisää. Eli omassa neloskoneessa on käytetty hyväksi alkuperäistä Fordin johtosarjaa jossa 1&2 on yhdessä kanavassa ja 3&4 toisessa. Näin sen jätin eikä ole ollut valittamista. Logiikkaa tuosta en kyllä löydä.
villek
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 145
Joined: Sun Aug 21, 2005 17:27
Contact:

Post by villek »

Eihän mega kuitenkaan ruiskuta juuri imuventtiilin ollessa auki, niin ei kai sillä niin ole väliä missä järjestyksessä ne pytyt ja suuttimet on.. en ite ees oikein muista mitkä suuttimet ruiskuttaa yhtäaikaa :lol:
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Koklaan uudestaan itelläni.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

Kokeilin joskus noita suutinpankkien vaikutuksia mutta oli johdot kiinni miten tahansa, ei eroa käynnissä ollut.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Oli miten oli, ei käynyt kuin huonommin. Röpötti kun antoi kierroksia 1500 korville ja lampada näytti että laihalla ollaan. Ja 4 sumutuskertaa ei constant lehti antanut vaihtoehdoksi, vaan valitti että on mahoton.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply