Megatune ja extra koodi?

Keskustelu Megasquirtin firmwaresta ja muista Megasquirtiin liittyvistä ohjelmistoista

Moderator: Masi_K

Post Reply
Riksa
Megasquirttaaja

Megatune ja extra koodi?

Post by Riksa »

Partco sarja kasattuna ja siinä prommissa päällä lappu msns extra 514 tai 519 ei saa selvää. Eli mikä megatune toimii ton kanssa vai mitä ihmettä pitäisi tehdä kun aina vaan herjaa että ini väärä jne. Eli jos joku tietää mitä tehdä niin voisiko laittaa tarkan linkin mistä saa oikean ohjelman. tuolta olen yrittänyt http://www.not2fast.com/megasquirt/ mutta koskaan ei ole init kelvannu vaikka olen niitä ohjeitten mukaan muutellut ja tallentanu muutokset. jollakin tunella olen päässyt oikein kattelemaan mittaristoa ja todennut että ainakin mappi toimii mutta kun yrittää laittaa joitakin asetuksia niin mikään ei ainakaan jää muistiin kun laittaa send to ecu. Neljäs ilta menossa epätoivoista yrittämistä eikä tuu mitn. Ehkä huomenna????
Riksa
Megasquirttaaja

koodia :)

Post by Riksa »

nyt voisin väittää suurella todennäköisyydellä että sain ainakin ajettua ms:sään sisään koodin Extra024s12 eli se olisi nyt tod näk sisällä mutta mitä läppäriin seuraksi että kemiat pelaa.
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja

Post by JesseT »

Lue ne readme.txt tiedostot mitä koodin ja megatunen mukana tulee ja toimi niiden mukaisesti. Jos vielä ryppyilee, niin kerro sitten tarkasti mitä herjaa, muuten menee auttaminen aika vaikeaksi.
Riksa
Megasquirttaaja

lukeminen

Post by Riksa »

Kai mulla on luki häriö kun olen yrittänyt pilkkun tarkasti tehdä ohjeitten mukaan mutta kun ei wörkitä. No ainakin voin lohduttautua että tuskin olen ainoa joka on noviisina tuskaillut koodien kanssa. Pitää jatkaa yrittämistä ja laitella tekstit tänne mitä se herjaa. Mutta mikä megatune sitten toimisi ton mun prossun softan kanssa, että voisin olla varma että vika on vain asetuksissa eikä ohjelmistoissa?
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja

Post by JesseT »

Laita prossuun viimeisin koodi ja sitten myös viimeisin megatune, niin ei pitäisi olla ongelmia.
Riksa
Megasquirttaaja

koodi

Post by Riksa »

Mistä tietää mikä on "viimeisin" koodi ja megatune? Ainakin http://www.not2fast.com osoitteesta löytyy niin paljon vaihtoehtoja että menen sekaisin että mikä on mitäkin ja siitä luultavasti johtuu ongelmani kun ei tiedä mikä on mitäkin ja mikä toimii minkäkin kanssa:)
Riksa
Megasquirttaaja

herjaukset

Post by Riksa »

Alkaa ymmärrys loppumaan kun olen mielestäni muuttanit asetukset oikein megatunen kansioon C:\Program Files\MegaSquirt\car1\mtCfg ja siitä settings mutta aina vaan tulee herjauksia eikä suostu tune aukeemaan versio MegaTune2.25b514 ensimmäinen herjaus mikä tulee on megatune.ini:6 - the included file "settings ini" could not be opened
this include is being ignored
ja toinen mikä tulee perään kun on edellisestä klikannut ok on seuraavanlainen
Megatune.ini:43 - ERROR : No basic configuration selected; you need to fix settings.ini Megatune terminating
aki70
Megasquirttaaja

Re: herjaukset

Post by aki70 »

Riksa wrote:MegaTune2.25b514 ensimmäinen herjaus mikä tulee on megatune.ini:6 - the included file "settings ini" could not be opened
this include is being ignored
ja toinen mikä tulee perään kun on edellisestä klikannut ok on seuraavanlainen
Megatune.ini:43 - ERROR : No basic configuration selected; you need to fix settings.ini Megatune terminating
http://www.msefi.com/viewtopic.php?p=81150
Riksa
Megasquirttaaja

linkki

Post by Riksa »

Eli poistin "ylimääräisen" mtCfg tiedoston ja alkoi heti pelittämään = aukesi megatune. MUTTA kaikki muutokset mitä teen ei jää muistiin vaikka laitan send to ecu. eli muuttaessa laitan send to ecu ja uudelleen käynnistäessä laitan fetch from ecu ja kuutio sentit on muuttunu kuutiotuumiksi ym. En jymmärrä. Puoli litraa wodgaa saattaa aiheuttaa tarkkaavaisuus häriön ;)
Masi_K
Megajumala

Post by Masi_K »

Kannattaa aina tallentaa megatunessa asetukset tiedostoksi. Fetch from ecu ei toimi mullakaan.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Riksa
Megasquirttaaja

tallennus

Post by Riksa »

Joo ei tallenna nilla ecu näppäimillä mut kun laittaa save ja sit kun avaa tunen uudestaan niin hakee open ja viimeisin filu niin jopas olikin muistissa :D Kyllä tämä projekti on ollut ja tulee olemaan vielä pitkään todella mielenkiintoinen, kun tulee niin paljon asioita eteen joita joutuu oikein tosissaan ilta tolkulla miettimään ja sitä riemua kun sen saa sit vihdoin pelittämään.
TVH
Perustajajäsen

Post by TVH »

Fetch from ecua ei tarvi painaa jos läppäri on squirtissa kiinni, kun avaa jonkin säätösivun vaikka bensakartan, se hakee sen suoraa megan muistista? Vai eikö se tee sitäkään? Sillon lienee jossain pikku vikaa?
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Riksa
Megasquirttaaja

päivitykset

Post by Riksa »

Juu kyllä kaikki toimii nykyään niinkuin pitääkin, pitäisi vain aina lukea TARKKAAN kaikki ohjeet. Huomannut että näissä softan päivitys asioissa suurin ongelmien aiheuttaja olen minä itse ja asenne kyllä minä tiedän :) Tällä hetkellä ongelmat pyörii kierrossignaalin tiimoilla mutta siitähän olen laittanutkin eri tyhmäily topicit liikkeelle :)
villek
Kokenut Megasquirttaaja

Post by villek »

Mikähän voisi olla vikana kun megatune lähtee koodinpäivityksetn jälkeen herjojen kanssa käyntiin mutta kun kopion koodia vastaavan msns-extra.ini tiedoston tunen kansioon niin ei tapahdu enää kuin laittomia toimintoja... windows tyyliin :evil: kahtakin koodia on kokeiltu: 029g1 ja 029h4 tunen versioita 2.25b514 ja 717 kokeiltu, sama kaikilla yhdistelmillä.
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
petteriu
Kokenut Megasquirttaaja

Post by petteriu »

villek wrote:Mikähän voisi olla vikana kun megatune lähtee koodinpäivityksetn jälkeen herjojen kanssa käyntiin mutta kun kopion koodia vastaavan msns-extra.ini tiedoston tunen kansioon niin ei tapahdu enää kuin laittomia toimintoja... windows tyyliin :evil: kahtakin koodia on kokeiltu: 029g1 ja 029h4 tunen versioita 2.25b514 ja 717 kokeiltu, sama kaikilla yhdistelmillä.
Äkkiseltään tuntuisi, että kyseiset MegaTunen versiot ovat kuitenkin hiukan vanhoja noin tuoreille koodeille, vaikka *.ini tiedostot kopioisi oikeaan paikkaan. Ei siis ole mitenkään varma tai tarkistettu tieto, mutta itse testaisin uudempaa MegaTunea.

Petteri
Last edited by petteriu on Wed Feb 22, 2006 22:19, edited 1 time in total.
villek
Kokenut Megasquirttaaja

Post by villek »

edit. Eipä enää ongelmaa.. Nyt tune rokkaa ja koodi sekä ini kelpaa 8)
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
Post Reply