Page 1 of 1

MS3Pro Ultimate ongelma

Posted: Thu Aug 05, 2021 21:36
by NiceMan
Onko kellään tullut vastaan että jostain syystä ecu haluaa ilman syytä rikastaa seosta ?
Auto toimi jo pitkään hienosti, tyhjänkäynillä suutin aukiolo aika on 2.0ms noin mutta nyt ecu on keksinyt että se pitääkin olla 2.4ms ilman syytä ja tämä tuottaa sen että kone käy rikkaalla ja syö tulppia aamupalaksi...
Asetuksiin ei ole koskettu, ajettu talliin ja seuraavana päivänä tuli tämä...

Laturi on ainut joka on vaihdettu uuteen mutta testattu vanhallakin ja ongelma on ja pysyy...
Deadtimea muuttamalla saa arvon kohdalle mutta kyseessä on bensa/metanoli härveli niin sitä ei tahdo tehdä että täydellä kaasulla vetäessä mene laihalle tai jotain...

Re: MS3Pro Ultimate ongelma

Posted: Sat Aug 07, 2021 6:56
by Masi_K
Sitäkö ei saa jäämään logiin että eka olisi 2.0 ja sitten yhtä-äkkiä 2.4 ? Vai onko se vaan heti 2.4 kun starttaa tai kone lämpeää ?

Re: MS3Pro Ultimate ongelma

Posted: Sat Aug 07, 2021 19:21
by NiceMan
Masi_K wrote: Sat Aug 07, 2021 6:56 Sitäkö ei saa jäämään logiin että eka olisi 2.0 ja sitten yhtä-äkkiä 2.4 ? Vai onko se vaan heti 2.4 kun starttaa tai kone lämpeää ?
Näkyy arvo TS:ssä suoraan realiajassa eli aikaisemmin oli noin 2.0 mutta jostain syystä nyt yhtäkkiä tarjoaakin 2.4ms niin vetää paksuksi, tuolla koneella huomaa kun menee paksuksi.

Varmaan logiin jää kaikki arvot, pitää katsoa jos saan käsiin sellaisen login...

Edit: eli autolla ajettu tänä kesänä muutamat kisat, käyty cruisaa etc... yksi ilta auto talliin, seuraavana päivänä "vika" päällä eli aikaisemmin toimi ongelmitta ennen tätä... Asetuksia ei ole muutettu etc...

Re: MS3Pro Ultimate ongelma

Posted: Sat Aug 07, 2021 19:40
by Masi_K
Tuommoisessa ei liene käytössä lambdan takaisinkytkentä. Joten jotain on eri kuin ennen. Noin pieni muutos pw ssä tarkoittaa hyvin pientä muutosta niissä mistä lasketaan pw muodostuminen. Jos laturin vaihto takaisin ei auttanut ja latausjännite on ihan sama kuin ennenkin niin onko moottorin alipaine täsmälleen sama kuin ennen ? Onko tps jännite ihan sama kuin ennen ?

Re: MS3Pro Ultimate ongelma

Posted: Sun Aug 08, 2021 10:09
by NiceMan
Ei oo lambda kytkentää, seos on tosi paljon rikkaampi, ennen lambda 0.9 nyt 0.6-0.7 ajossa

Re: MS3Pro Ultimate ongelma

Posted: Sun Aug 08, 2021 19:06
by NiceMan
Saatin laina ecu testiin johon ajettiin omat asetukset ja saman tekee eli vetää rikkaalle, Total correction menee 96% kun kone täysin lämmin ja luonollisesti meinaa tukehtua kun lykkää kieroksista riippuen 20-50% lisää kakkua bensa puolella.
Viikonlopuna tulossa kisat niin RegFuelia muuttamalla saa bensapuolen korjattua joten vika korjataan säätämällä ja seurataan tilannetta miten kehittyy jatkossa vetääkö jossain vaiheessa laihalle.

Onko tässä mitään järkeä: Mitattiin siis 12v molemmilla ecuilla...

Can you check the voltage on the ECU-to-injector wires with the key on and engine off, and injectors unplugged? This should read 24 to 26 volts on the MS3Pro Ultimate - see this link for why.

https://www.ampefi.com/inside-ms3pro-ul ... ld-driver/

If you get 0 or 12 volts, contact us at support@diyautotune.com directly.

Re: MS3Pro Ultimate ongelma

Posted: Sun Aug 08, 2021 21:23
by Masi_K
Prooo ssa suuttimia taidetaan ? ohjata kovemmalla jännitteellä. Tai ainakin jännitepiikit taidettiin vetää ylös kovempaan jännitteeseen. Niin mä se oon tulkinnut. Mut oon todnäk väärässä. Siihen tuo kuitenkin viittaa.

Re: MS3Pro Ultimate ongelma

Posted: Mon Aug 09, 2021 14:54
by Jürgen
NiceMan wrote: Sat Aug 07, 2021 19:21 eli autolla ajettu tänä kesänä muutamat kisat, käyty cruisaa etc... yksi ilta auto talliin, seuraavana päivänä "vika" päällä eli aikaisemmin toimi ongelmitta ennen tätä... Asetuksia ei ole muutettu etc...
Kyllä tää mielestäni kuitenkin viittaa siihen että joku anturi antaa virheellistä arvoa tms., ei kai se purkki nyt ihan ittekseen rupea muuttelemaan mitään arvoja :shock: esim. nostamaan suuttimien ohjausjännitettä...

Re: MS3Pro Ultimate ongelma

Posted: Mon Aug 09, 2021 15:26
by Turbiini
Bensan paineanturi käytössä? näyttääkö se oikein?

Re: MS3Pro Ultimate ongelma

Posted: Mon Aug 09, 2021 19:26
by NiceMan
Turbiini wrote: Mon Aug 09, 2021 15:26 Bensan paineanturi käytössä? näyttääkö se oikein?
Vain metanoollille ja sehän ei vaikuta tuohon suutin aukiolo aikaan...

Re: MS3Pro Ultimate ongelma

Posted: Mon Aug 09, 2021 19:27
by NiceMan
Jürgen wrote: Mon Aug 09, 2021 14:54
NiceMan wrote: Sat Aug 07, 2021 19:21 eli autolla ajettu tänä kesänä muutamat kisat, käyty cruisaa etc... yksi ilta auto talliin, seuraavana päivänä "vika" päällä eli aikaisemmin toimi ongelmitta ennen tätä... Asetuksia ei ole muutettu etc...
Kyllä tää mielestäni kuitenkin viittaa siihen että joku anturi antaa virheellistä arvoa tms., ei kai se purkki nyt ihan ittekseen rupea muuttelemaan mitään arvoja :shock: esim. nostamaan suuttimien ohjausjännitettä...
Ainut anturi joka muuttaa on moottorin lämpötila anturi ja kaikki muut compensoinit/muutos jutun on poistettu käytöstä.

Re: MS3Pro Ultimate ongelma

Posted: Mon Aug 09, 2021 19:28
by NiceMan
Masi_K wrote: Sun Aug 08, 2021 21:23 Prooo ssa suuttimia taidetaan ? ohjata kovemmalla jännitteellä. Tai ainakin jännitepiikit taidettiin vetää ylös kovempaan jännitteeseen. Niin mä se oon tulkinnut. Mut oon todnäk väärässä. Siihen tuo kuitenkin viittaa.
Näin tuolla mainitaan, laitoin supportiin emailia joten katsotaan mitä vastaavat... Voisiko 2 eri boxsissa olla sitten sama vika...

Re: MS3Pro Ultimate ongelma

Posted: Mon Aug 09, 2021 20:22
by NiceMan
Don't worry, your English is a lot better than my second language, and that's German, so it wouldn't be much help here. :)

This definitely sounds like a 26 volt power supply. Do you have anything I can use to look up the ECUs to confirm they are under warranty?

In the meantime, you can have it work OK by adjusting injector dead time - drivability at low pulse widths will be worse, but you're not in danger of breaking anything further.

Matt Cramer
DIYAutoTune Support

On 8/9/2021 1:16 PM, Juha Lindblom wrote:
>
> We have Race car whit MS3Pro Ultimate, last summer its works nice, this summer make like 3-4 race and no problem, Car drive in street too and its works nice, Its use gasoline and methanol and MS3 change fuel whit boost level.
> Now its come one problem, possible small but we not find where or why...
> Car works nice and one day drive she back to garage, no problem, next day go to garage and start motor happend at motor run rich and when look whit TS we see in idle fuel injector open time is 2.4ms and before its 2.0ms and we not find why its start make that in one night when she sleep in garage, any setup not change in MS3.
> Only what change is altenator to new but test old one too and not change opentime up or down.
> All sensors show right measures(Temp etc...)
> So anyone has any mind what happend ?
>
> Its run rich now at its eat spark plugs and we have no panic but 2 day later has one race...
> And sorry my English, normal i speak Finnish.
>
> Car is in different city tham me now so i have no logs just now.
>
> ***
>
> We get one answer to this allready another place:
>
> Can you check the voltage on the ECU-to-injector wires with the key on and engine off, and injectors unplugged? This should read 24 to 26 volts on the MS3Pro Ultimate - see this link for why.
>
> https://www.ampefi.com/inside-ms3pro-ul ... ld-driver/
>
> If you get 0 or 12 volts, contact us at support@diyautotune.com directly.
>
> *We test and its come 12v out...*
>
> ***
>
> This does sound like an issue with the 26 volt power supply. The car will still run like this but you will need to adjust the dead time to compensate, and can end up with having trouble with control at very low pulse widths.
>
> ***
>
> Full topic is hire:
>
> https://www.msextra.com/forums/viewtopi ... 17#p573717
>
> We get 12v so we have problem in MS3 Ecu and how it can fix if its real problem ?
>
> Juha Lindblom from Finland

Re: MS3Pro Ultimate ongelma

Posted: Tue Aug 10, 2021 4:47
by Turbiini
NiceMan wrote: Mon Aug 09, 2021 19:26
Turbiini wrote: Mon Aug 09, 2021 15:26 Bensan paineanturi käytössä? näyttääkö se oikein?
Vain metanoollille ja sehän ei vaikuta tuohon suutin aukiolo aikaan...
Kyllä mulla ainakin vaikuttaa jos paine on alle asetetun pyrkii ecu korjaamaan sitä pulssia kasvattamalla.

Re: MS3Pro Ultimate ongelma

Posted: Tue Aug 10, 2021 4:54
by NiceMan
Turbiini wrote: Tue Aug 10, 2021 4:47
NiceMan wrote: Mon Aug 09, 2021 19:26
Turbiini wrote: Mon Aug 09, 2021 15:26 Bensan paineanturi käytössä? näyttääkö se oikein?
Vain metanoollille ja sehän ei vaikuta tuohon suutin aukiolo aikaan...
Kyllä mulla ainakin vaikuttaa jos paine on alle asetetun pyrkii ecu korjaamaan sitä pulssia kasvattamalla.
Mistä ecu sen paineen tietää kun sitä ei sille kerrota ?