Heksu wrote:Ok, empä avannutkaan sitä ohjauspoksia, muut osat kattelinkin. Kiitos. Sittenhän mä meen niillä vanhoilla mitä autossa on. Neljä sulaketta riittää mun mielestä ihan hyvn normiautossa.
Moderator: Masi_K
Heksu wrote:Ok, empä avannutkaan sitä ohjauspoksia, muut osat kattelinkin. Kiitos. Sittenhän mä meen niillä vanhoilla mitä autossa on. Neljä sulaketta riittää mun mielestä ihan hyvn normiautossa.
viewtopic.php?f=6&t=7398&p=41535&hilit= ... eet#p41535Heksu wrote:Onko semmoisesta kokemusta että jos on virinokka akseli niin saattaa imu ja pakoventtiili olla yhtäaikaa auki. Siitä seuraa se että yhdellä läppäventtiilillä varustettu auto sotkee tyhjäkäynnin kun alipaine häviää sylinteristä?
niin tuota... läppärungoilla sama alipaine ongelma ilmenee yleensä sitten jo ihan vakio nokallaHeksu wrote:Kiitos..
Eli joku prätkän läppäsysteemi olisi kuitenkin varmatoimisempi ja olisihan se helpompi asentaa. Sopiiko "normi" suuttimet präkien läppiin.
Varmaan mun tarpeeseen on 600 cm3 koneen läpät aika sopivat kun niissä on läpän halkaisija noin 35 mm. Näyttää ameriikan mantereella olevan tarjolla ihan kohtuu rahalla.
http://www.msextra.com/forums/viewtopic.php?f=94&t=6602
öö. kyllä me ollaan saatu tasasempi tyhjäkäynti virinokalla olevassa moottorissa läppärunkoilla ku esim yhellä kaasuläpällä olevassa.Höylä wrote:
niin tuota... läppärungoilla sama alipaine ongelma ilmenee yleensä sitten jo ihan vakio nokallano, tapauskohtaista tuokin, mutta mun mielestä läppärunkoisen säätäminen on vielä haastavampaa, kuin yhdellä läpällä olevan (hyvän tyhjäkäynnin osalta)... kaikki vaikuttaa kaikkeen ja jos joku osa on "väärin mitoitettu" (plenumin tilavuus, imusarjan pituus jne.), haasteita alkaa ilmenemään...
juu, tapauskohtaisia nämä usein on, mutta "vääränmittaisilla" runnereilla, kun voi läppärunkoiset olla ihan helvetistä säätää ja läppärunkoisilla yleensä suositaan juuri tuota tps/kierrosluku säätöä, map pohjaisen sijaan... itse vain tulee lähinnä tuon map pohjaisen kanssa pelattua ja yleensä ahdettu kone syynä siihen, omassa 300E mersussa tass syynä oli se, etten jaksanut asentaa tps anturiajake74 wrote:
öö. kyllä me ollaan saatu tasasempi tyhjäkäynti virinokalla olevassa moottorissa läppärunkoilla ku esim yhellä kaasuläpällä olevassa.
Mitäs luulet miten esim Harrikassa toimii, iso kaasuläppä/kaasari, imusarja liki olematon, V-twin, ja varsinkin Sportstereissa reipas overlap jo vakionakin..? No, aika huonosti sieltä sai MAP-arvoja, käytännössä ulkoilman paine imusarjassa kun vähänkin läppää raottaa, silti kyseiset värkit saa käymään kohtuuttoman matalaakin tyhjää ongelmitta...Heksu wrote:Onko semmoisesta kokemusta että jos on virinokka akseli niin saattaa imu ja pakoventtiili olla yhtäaikaa auki. Siitä seuraa se että yhdellä läppäventtiilillä varustettu auto sotkee tyhjäkäynnin kun alipaine häviää sylinteristä?
Heksu wrote:Mä yritin lisätä kuvan..siitä tuli hillittömän iso. Ei näkynyt kun pieni osa ruudussa.
helmiliitoksilla ja tukiholkki pitää olla.Heksu wrote:Minkä näköisillä liittimillä polttoainelinjaan tulevan paineilma pneumaletku ja kupariputken liitos tehdään. Sinne sisään varmaan pitää laittaa holkki?
jake74 wrote:helmiliitoksilla ja tukiholkki pitää olla.Heksu wrote:Minkä näköisillä liittimillä polttoainelinjaan tulevan paineilma pneumaletku ja kupariputken liitos tehdään. Sinne sisään varmaan pitää laittaa holkki?
ei muuten loppunut, kuin vasta joskus -90 luvulla... no, jos tarkkoja ollaan niin kai K-jettien myynti loppui -80 luvun lopulla, mutta sen korvannut KE-jetti nyt ei siitä oleellisesti eroa mekaanisilta osiltaan (vähän yritetty saada tarkkuutta paremmaksi sotkemalla sähköä mukaan, että voitiin käyttää lambdan kanssa)... esim. tuossa omassa -91 vuotisessa w124 200 bensa mersussa (KE-jetillä) on ne "muoviset bensaletkut" suuttimien ja määräjakajan välissä korvattu ihan metalli putkilla jo tehtaan toimesta, mutta -70 ja -80 luvulla oli ihan yleistä käyttää sitä muoviputkea... saman ikäisissä audeissa olen nähnyt vielä muoviputkia (saab ja volvo myös muoviputkilla), mutta mersuissa ne on olleet metalliputkilla jo varmaan k-jetin alkuajoista lähtien, eli -70 luvultaMasi_K wrote:K-jetronic autojen myynti loppui kuitenkin 80 luvun alkupuolella.
Bensan kanssa paras tähän mennessä vastaan tullut kumiletku on Teknikum Lypo:Heksu wrote: Onko kenelläkään kokemusta Etran polttoaineletkuista ( sieltä olisi alennus % aika sopiva) ja E85? Miten galvanoituliitin kestää E85 ainetta?
E85 käytettäessä on syytä tosiaan tihentää öljynvaihtoväliä, mikä nyt tietysti tulee usein jo luonnostaan, kun nämä E85 käyttävät koneet tahtoo olla litratehoiltaan jo sitä luokkaa, ettei kukaan niillä yritä ajaa 20 000-30 000 km samoilla öljyilläJaniM wrote:
Ai niin, mites onko porukoilla ollut ongelmaa kuinka pyttyjen ruostumisen ja öljykalvon huuhtelun takia? Toinen tietty öljyn sekaan menevä etanoli. Oliko että öljy pitäis saada 80 asteen lämpöön, jotta haihtuu pois vedet/etanoli? Perinteinen lohkolämppäri öljypohjassa ei varmaan huono vaihtoehto vai onko tulipaloriski kuumentaa öljykylpyä?