Page 4 of 4
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Posted: Thu May 10, 2018 9:58
by Porsche911SC
1: Firmware päivitetty->Check
2:Imuvuodot etsitty->Check, ei löytynyt
3:Tulppa avattu->Tulpat on mallia NGK tulpat (ei R).
Kuulin, että Megassa kannattaa pitää R-tulppia. Ja nyt kun mietin, niin auto käy kylmänä aluksi hyvin, sen jälkeen käynti rupee huononemaan. Ja lämpimänä alkaa kuulumaan nakutuksenomaista ääntä(En ole niin kova automies, että olisin varma nakuttaako

). Mutta oireet viittaavat siihen, että kyseessä voisi olla tulppaongelmat. Käyn hakemassa R-tulpat tänään. Katsotaan auttaako.
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Posted: Fri May 11, 2018 5:51
by JaniM
Se nakutus tulee venttiileistä, jos sitä tyhjäkäynnillä olevaa meinaat. Välys ehkä aavistuksen liian iso.
Ja laita siihen puhallinkopan päätyyn se puuttuva peitelevy, että menee se puhaltimen ilma pyttyjen läpi eikä ohi aikasemmin. Kestää vähän kauemmin tuo kone paistumatta kesäkuumalla.
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Posted: Fri May 11, 2018 9:19
by Porsche911SC
Moi,
3:Check->Kierros tulppia vaihdettu
Jani, joo sitä ääntä juurikin tarkoitin. Ja se peitin levy siihen jäähyyn on toivonmukaan pian tulossa.
Tulpat tuli vaihdettua. Vanhat oli aikas nokiset, eli on käynyt vieläkin rikkaalla. Ehkäpä seuraavaksi pitää koittaa vaihtaa kierros suuttimia. Nyt siellä on 378cc suuttimet. Googlettelujen perusteella näyttää olevan hiukan isot tuolle padalle ja tehoille. Otan mielelläni vastaan ehdotuksia järkevistä suuttimista tähän kokoonpanoon. Ja ilmeisesti noissa suuttimissa ei ole mitään standardikokoja?->Eli menee suutintukit ja "holkit" suuttimille uusiksi? Tämä sikäli harmillista, että viivästyttää taas projektia koska itsellä ei ole mahdollisuutta tehdä niitä Espoossa.
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Posted: Fri May 11, 2018 12:54
by JaniM
Ota jotkut pitkäkärkiset suuttimet ja alapäähän sorvaa holkit, että istuu. Yläpää käy suoraan tukkeihin kaikki.
http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 91434-185/
Nuo riittää just 200hp tehoille.
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Posted: Thu May 24, 2018 12:02
by Porsche911SC
Jahas, holkkeja pitää pidentää näille suuttimille. Osaako joku sanoa espoossa/lähellä jonkun firman joka tekee hyvää duunia noiden holkkien sorvausten kanssa?
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Posted: Thu May 24, 2018 15:47
by Masi_K
Sehän se olisi kun tietäs. Aina on pitäny nykii kavereita hihasta et viittikkö.

Eikä tunnu Espoossa olevan oikee.
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Posted: Tue Jun 19, 2018 7:59
by Porsche911SC
No niin,
Hommat etenee. Uudet holkit tehty itse(en tehnyt itse) suuttimille. Otin vanhat suuttimet pois, niin kaksi lähti paloina. Tässä saattaa olla syy ongelmiin.
Kokosin paketin uudelleen kasaan. Nyt tyhjäkäynti toimii loistavasti ja käy hyvin siellä 14-14.5 AFR alueella. Ja pakokaasun hajusta jo tietää, että käy nyt paremmin(tai ainakin erilailla) kun ennen. Tänään katsastusinsinööri sitten kertoo käykö tarpeeksi hyvin.
Sellaisen huomasin tuossa, että kun kaasuttaa tyhjäkäynniltä, niin kone miettii sekunnin murto-osan ennenkuin kierrokset lähtee nousemaan. Ihan kuin MAP ei kerkeisi mukaan. Noh, tuota kerkee ihmetteleen myöhemmin...
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Posted: Tue Jun 19, 2018 14:18
by Porsche911SC
Hajuaisti kertoi oikein. Nyt auto leimalla ja pääsee keskittymään taas muihin juttuihin megan parissa.
Tässä vielä kuva suuttimesta:

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Posted: Tue Jun 19, 2018 18:01
by Masi_K
Hienoa !
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Posted: Tue Jul 14, 2020 12:10
by Porsche911SC
Heissan,
Vanha polttoainekisko taisi vääntää suuttimia sen verran, että ne hajoilivat. Nyt on uudet kiskot uusilla mitoilla ja suuttimet vaihdettu uudentyyppisiin. Törmäsin seuraavanlaiseen ongelmaan kun ryhdyin säätämään seoksia:
AFR lukemaan tulee "piikkejä" tasasin välein ja seos näyttää käyvän laihalla. Muuten seos pysyy suhteellisen tasaisena tyhjäkäynnillä. Mistähän tämä voisi johtua?
Liitteenä linkki videoon jossa piikit näkyvät:
https://youtu.be/cjD0onUjKSo
Kaikki vinkit mistä ongelman syytä voisi etsiä otetaan vastaan.
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Posted: Tue Jul 14, 2020 16:15
by Masi_K
Mitä logissa näkyy ?
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Posted: Tue Jul 14, 2020 18:23
by Porsche911SC
Moi,
Tässä kuva Logista. Otin siihen ne tiedot joissa näkyi muutoksia ja sen lisäksi akun voltit:
https://drive.google.com/file/d/1CWEkVg ... sp=sharing
Tässä vielä koko logitiedosto:
https://drive.google.com/file/d/1dHDKM6 ... sp=sharing
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Posted: Wed Jul 15, 2020 19:33
by Masi_K
Logista ei käynyt mitään ilmi että joku aiheuttaisi tuollaisen. Onko lambdaohjain ihan tikissään tai sen johto hankautunut jännitteisen karvan kanssa ? Kun pw tai dc ei dippaa ennen piikkejä tai mitään muuta sellaista.
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Posted: Mon Aug 10, 2020 10:43
by Porsche911SC
Päivitystä taas:
Nyt näyttää siltä, että Porscheen menee mekaaninen ruisku takaisin Megan tilalle. Matka on ollut hauska ja oppia ja kokemusta on tarttunut paljon mukaan. Totuus on kuitenkin se, että itselläni ei ole riittävästi osaamista, aikaa, ja kunnollisia työtiloja squirttailun harrastamiseen.
Jatkuvat ongelmat, ja katstastuksesta hylsyjen keräily on syönyt omaa motivaatiotani. Uskon, että megailu olisi itselle mielekkäämpää jos saisi keskittyä enemmän säätöön ja uuden kehittelemiseen. Nyt kuitenkin ollaan painittu erilaisten pikkuvikojen korjailuissa. Jos autossa olisi hiukan valmiimpi setuppi megaa varten, niin homma olisi varmasti hauskempaa.
Noh, autossa on paljon muutakin tehtävää, niin ei sen harrastaminen lopu. Jospa nyt pääsisi myös enemmän nauttimaan myös ajamisesta.
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Posted: Mon Aug 10, 2020 13:09
by Masi_K
Oishan tuota voinut tulla livenäkin kattelee.
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Posted: Sat Aug 15, 2020 20:27
by Vauhtivaunu
Porsche911SC wrote: Mon Aug 10, 2020 10:43
Päivitystä taas:
Nyt näyttää siltä, että Porscheen menee mekaaninen ruisku takaisin Megan tilalle. Matka on ollut hauska ja oppia ja kokemusta on tarttunut paljon mukaan. Totuus on kuitenkin se, että itselläni ei ole riittävästi osaamista, aikaa, ja kunnollisia työtiloja squirttailun harrastamiseen.
Jatkuvat ongelmat, ja katstastuksesta hylsyjen keräily on syönyt omaa motivaatiotani. Uskon, että megailu olisi itselle mielekkäämpää jos saisi keskittyä enemmän säätöön ja uuden kehittelemiseen. Nyt kuitenkin ollaan painittu erilaisten pikkuvikojen korjailuissa. Jos autossa olisi hiukan valmiimpi setuppi megaa varten, niin homma olisi varmasti hauskempaa.
On varmasti turhauttavaa, kun ei pääse ajamaan. Kuitenkin mainostan Speeduinoa. Nyt kun olen kasannut alun toistakymmentä eo. laitetta niin naurattaa sen helppous. Kumpa megakin olisi alusta asti ollut samanlainen.
Olen nyt ajanut jokapäiväistä ajoa Volvo 740 farkullani Speeduinolla, enkä kaipaa megaa, lh-jettiä tai k-jetronicia. On ollut vaivaton ja huoleton laite.
Mulla kuitenkin on jo toistakymmentä vuotta kokemusta näistä.