Kynnen mersukokeilut (nyt 190 2.8 turbo)

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

juu
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sun Feb 27, 2005 21:49
Location: Salo

Re: Kynnen mersukokeilut (nyt 190 2.8 turbo)

Post by juu »

Mersun nokan kääntöön/kuinka toimii liittyen linkki:

http://www.tglmarketinginc.com/mbforum/ ... 5-2160.pdf

Ja muutkin hyödyllistä tietoa löytynyt vian hakuun.

http://www.tglmarketinginc.com/mbforum/ ... brary.html
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Kynnen mersukokeilut (nyt 190 2.8 turbo)

Post by kamski »

kynsi wrote:Noniin. Nyt on imunokka käännetty 1mm 10ast JYKK.

Bensakarttaa piti nostella, että seokset pysyy samana, eli suunta on oikea. 8)

Mutta... Teho ei noussu paskaakaan, joten huomio taas tuoinne kipinäpuolelle, Pikakokeiluna dvellit 4.2ms ja discharge 0.00. (Oli jostakin syystä ollut 3.6 ja 0.5ms)

Sehän rupesi sysäämään, mutta ei se teho nouse enää 5600 jälkeen.

Pitää viskellä suorasytyt paikoilleen. COP mallia VW 1.8T, joita aiemminkin koitin laittaa, mutta se jäi tekemättä loppuun. Enkat noille puolille taitaa olla 9.5sekunnin varttimaili 1.8 koneella.

Vai myöhöhäistäiskö nenukkia vielä vähäsen, kun oli niin nätti 15min homma... :twisted:

PS: kaveri katteli pakopaineita vedon aikana, oli 1.25, kun ahdot 1.45 ai muka koolla ei ole väliä.

1mm 10ast JYKK. = 5 astetta nokalta ilmeiseesti?
Onko pako nokka käänetty yhtään aikaisemalle vai pidetty samana? Kyselen ihan vaan sen takia, toyon 3sfe moottorissa kyseinen nokkien kääntely ei sujuu ihan vartissa. (toisio välitys hammasrattailla) Ja näyttäis olevaan mesen ajoituksen viritysaseikko olevaan kokolailla sama vakiona kuin toyon.
Toyossa mene niin jos imu myöhäistetään 1:n jakopään hampaan verran = 7,5`astetta. Niin pako saa viellä samaan asentoon. noin + - 0 astetta.
Käytännössä pako nokan vois aikaistaa 2 astetta mutta taitaa olla mahdoton homma.
Tavoitteena siis siirtää tehokäyrät ylemmäksi ehkä jopa väännön kustannuksilla.

Tässä laskiskelin 3S-FE hienouksia, jos imunokan ajoitusta myöhästetään 7,5`astetta niin saadaan pakopuoli pysymään samassa +-0`asteessa. Imupuoli hyppää siis yhden hampaan yli tavallaan (hammasratas toision välitys) Tämän jälkeen aikaistetaan hihnapyörä noin 3,5`astetta niin saadaan miinus -4`imupuolelle, sekä +3,5 astetta aikaisemmin pakopuolelle. Samalla overlappi pienenee. Ja jos kaikkeen tämän virityksen jälkeen pakonokan myöhäistetään yhdellä hampaalla (toisio välitys) saadaan -4` astetta. Malttiliset luvut toivottovasti toimii. Aika hauska kansi
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Re: Kynnen mersukokeilut (nyt 190 2.8 turbo)

Post by kynsi »

Työläältä kuulosti toyotan nokan ajoittaminen ^.

Tänä kesänä kokeiltiin ajella 15 astetta myöhäistetyllä imunenällä ja AMG 3.6 imusarjalla. Ja tehoa alkoi tulla kierroksillekin. Mutta jokin vaivaa moottoria silloin kun ahdot on tapissaan. Luulemme vian olevan megan maadoituksen kyykkäämisessä. Silloin kun vika ei ole päällä auto on ihan viihdyttävä ajettava.

Dynossa käytiin kokeileen 578 hp ja 723Nm. Tässä oli kylläkin se vika päällä.

1.6D volsun kanget meni mutkille, joten pieni tauko tuli ajelemiseen.


Mersukokeilut jatkuvat uusilla kiertokangilla ihan pian.
Post Reply