Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Moderator: Masi_K
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Säätäisin sen kyllä ite sen WUEn käsin kun moottori eiole ihan mikään tavallinen. Avain sen säätöön on VE kartan kohdallaan olo. Etenkin jos on käytössä korotettu tyhjäkäynti niin sen alueella kartan on oltava kohdallaan. Tässä vaikuttaa nokka-akseli ja muu moottorin setuppi kovasti.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
itse en anna autotunen säätää mitään muuta kuin tasakaasu/norm. ajoaluetta, kaikki muu käsin, toki katson miten autotune säätäis ja vedän siitä omat johtopäätökset... olen päätynyt siihen huomioon, että jos autotunen antaa muuttaa VE karttaa tyhjäkäyntialueella, kiihdytyksen aikana, moottorijarrutuksen aikana, täyskaasun aikana, niin aina on vit.../menty metsään VE kartan kanssa, "autotune on hyvä renki, mutta huono isäntä"
niin ja mitään rikastuksia ei autotunen avulla ole tarkoituskaan yrittää säätää... ensin siis VE kartta kuntoon siihen asti mitä mielenkiinto riittää ja sitten käsin rikastukset ym. lämmittelyasetukset kuntoon...
niin ja mitään rikastuksia ei autotunen avulla ole tarkoituskaan yrittää säätää... ensin siis VE kartta kuntoon siihen asti mitä mielenkiinto riittää ja sitten käsin rikastukset ym. lämmittelyasetukset kuntoon...
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin 

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Näin se menee autotunen kaa. Ite myös käytän sitä apuna aina sillointällöin seuraten kokoajan mitä se tekee ja vähä puljaamalla sitäkautta mitä kuormituspistettä ajaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 48
- Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
- Location: Espoo
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Kiitos taas kaikille hyvistä kommenteista. Päivityksiä tähän projektiin. Nyt näyttäis siltä, että kaikki pytyt ei käy kunnolla. Aluksi kone toimi moitteettomasti, mutta nyt on ollut ajoittain huomattavissa AFR:n heittelyä. Auto ei mennyt edes katsastuksesta läpi päästöjen osalta. Se on varmaan osasyy säätämisen hankaluuksiin. Pitänee ottaa tulpat irti ja koittaa päätellä mikä pytty ei pelitä. Ongelmat on tosin niin pieniä että pakosarjan lämpöjen mittauksessa ei pytyissä ollut merkittäviä eroja. Olen jo yhden suuttimen vaihtanut aiemmin. Katsotaan josko tänään jo selviäis jotain.
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 48
- Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
- Location: Espoo
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Ilmeisesti tunerstudiosta ei näe esim. suutinkohtaisesti mitään arvoja. Esim jos ois vikaa kytkennässä?
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Ei nää muuta kuin sen mitä suutinta käskytetään. Eli pw ja dc yms.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Ms2 ja Ms3:ssa pystyy ohjaamaan suutinpankkeja testaus-toiminnolla ilman että kone pyörii. Jos vika on kytkennässä niin se selviää testillä aika nopeasti. Ms1:llä ei pysty.Porsche911SC wrote: Sun Jul 02, 2017 9:09 Ilmeisesti tunerstudiosta ei näe esim. suutinkohtaisesti mitään arvoja. Esim jos ois vikaa kytkennässä?
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 48
- Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
- Location: Espoo
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Näkeekö tuolla testaustoiminnolla pienemmätkin häiriöt?
Vaihdoin nimittäin yhden suuttimen joka tulpista päätellen oli sökönä. Auto pelitti taas muutaman päivän ihan hyvin, mutta nyt kuumalla veti aika lailla laihalle. Näyttäis, että taas joku suutin takkuaa. Rupee omaan silmään näyttämään siltä, että A: vika on johdotuksessa. Eli suuttimet ei saa oikeata signaalia tai B: Tuo setuppi jostain syystä rikkoo suuttimia(bensakisko vääntää vinoon ja hajottaa tms)
Tyhjäkäyntiä on nyt turha säätää kun joku mekaaninen vika siellä aika varmasti on.
Viikko aikaa jälkitarkastaa pirssi joten taitaa mennä possu pois liikennekäytöstä toistaiseksi.
Vaihdoin nimittäin yhden suuttimen joka tulpista päätellen oli sökönä. Auto pelitti taas muutaman päivän ihan hyvin, mutta nyt kuumalla veti aika lailla laihalle. Näyttäis, että taas joku suutin takkuaa. Rupee omaan silmään näyttämään siltä, että A: vika on johdotuksessa. Eli suuttimet ei saa oikeata signaalia tai B: Tuo setuppi jostain syystä rikkoo suuttimia(bensakisko vääntää vinoon ja hajottaa tms)
Tyhjäkäyntiä on nyt turha säätää kun joku mekaaninen vika siellä aika varmasti on.
Viikko aikaa jälkitarkastaa pirssi joten taitaa mennä possu pois liikennekäytöstä toistaiseksi.
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 48
- Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
- Location: Espoo
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Siis muut tulpat oli tummia ja tää yksi ihan kirkas. Eli muut kävi rikkaalla ja tämä laihalla. Ja siitä johtopäätöksenä että ei saa bensaa. Josta johtopäätös että suutin ei toimi oikein.
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Kirkas = bensa pessyt puhtaaksi = ei kipinää ???
Tinakoneen tuunaaja
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 48
- Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
- Location: Espoo
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Voipi olla näinkin. Mutta suuttimen vaihto näytti muuttaneen toimintaa. Ja nyt taas vaihteeksi kävi hyvin. Sain jopa säädettyä tyhjäkäyntiä lähelle tuota 14.7. Mutta kun oon pääsemässä lähelle tuota, niin tyhjäkäynti alkaa seilaamaan ku hullun mulkku. Rupesin miettimään, että onkohan perus setupissa joku väärin. Esim. tuo injector dead time on 0.9 ja tota dead timea jossain foorumilla epäiltiin heijaavan idlen mahdolliseksi syyksi.
Voisin vaikka huomenna ottaa videoklipin tuosta tyhjäkäynnistä ja linkittää tänne. Jos joku vaikka voisi antaa vinkkiä sen perusteella tyhjäkäynnin säätöön tai vois todeta että jotain on pahasti pielessä.
Voisin vaikka huomenna ottaa videoklipin tuosta tyhjäkäynnistä ja linkittää tänne. Jos joku vaikka voisi antaa vinkkiä sen perusteella tyhjäkäynnin säätöön tai vois todeta että jotain on pahasti pielessä.
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 48
- Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
- Location: Espoo
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Moi,
Nyt olis vuorossa uusi yritys saada auto katsastuksesta läpi päästöjen osalta. Auto on siis mennyt jo kerran läpi, mutta tyhjäkäynnin parantamisen säätöjen jälkeen ei enää mennyt. Tässä kaivattaisiin taas apuja.
Huom! Sytkän ohjaus ei ole megalla vielä!
Ongelman kuvaus(Kiitos Jani taas asioiden selkeyttämisestä): Auto näyttää käyvän tosi hyvin tyhjäkäynnilläkin kun warmup enrichment on päällä ja AFR on alle 13. Tarkoitus on siis laittaa AFR 14.7 tienoille. Mutta kun WUE menee pois päältä ja mennään yli 13 AFR lukeman, niin tyhjäkäynti alkaa seilaamaan hervottomasti. Alla linkit videoihin:
WUE päällä: Käy nätisti ilman ongelmia.
https://www.youtube.com/watch?v=JYxrv_2Okic
WUE ei enää päällä: Tyhjäkäynti seilaa.
https://www.youtube.com/watch?v=_pHjyiuAVzg
Tyhjäkäynti ei ole nyt säädöissä lainkaan, mutta tuo video antaa kuitenkin hyvän kuvan mitä siellä tapahtuu. Tuota tapahtui parhaillakin säädöillä mihin on päästy kun tyhjäkäynti oli yli tuon AFR 13 lukeman. Haluaisin paremmin ymmärtää mistä ilmiössä on kyse. Kaikki kommentit on tervetulleita.
Nyt olis vuorossa uusi yritys saada auto katsastuksesta läpi päästöjen osalta. Auto on siis mennyt jo kerran läpi, mutta tyhjäkäynnin parantamisen säätöjen jälkeen ei enää mennyt. Tässä kaivattaisiin taas apuja.
Huom! Sytkän ohjaus ei ole megalla vielä!
Ongelman kuvaus(Kiitos Jani taas asioiden selkeyttämisestä): Auto näyttää käyvän tosi hyvin tyhjäkäynnilläkin kun warmup enrichment on päällä ja AFR on alle 13. Tarkoitus on siis laittaa AFR 14.7 tienoille. Mutta kun WUE menee pois päältä ja mennään yli 13 AFR lukeman, niin tyhjäkäynti alkaa seilaamaan hervottomasti. Alla linkit videoihin:
WUE päällä: Käy nätisti ilman ongelmia.
https://www.youtube.com/watch?v=JYxrv_2Okic
WUE ei enää päällä: Tyhjäkäynti seilaa.
https://www.youtube.com/watch?v=_pHjyiuAVzg
Tyhjäkäynti ei ole nyt säädöissä lainkaan, mutta tuo video antaa kuitenkin hyvän kuvan mitä siellä tapahtuu. Tuota tapahtui parhaillakin säädöillä mihin on päästy kun tyhjäkäynti oli yli tuon AFR 13 lukeman. Haluaisin paremmin ymmärtää mistä ilmiössä on kyse. Kaikki kommentit on tervetulleita.
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Sytkän ohjaus helpottaisi hieman kyllä.
Mitäs ruiskauksien määränä ja tapana?
Deadtime muuttaminen hieman vois avittaa.
Laita asetustiedosto ja logi auttaa kans hieman ihmettelyä.
Mitäs ruiskauksien määränä ja tapana?
Deadtime muuttaminen hieman vois avittaa.
Laita asetustiedosto ja logi auttaa kans hieman ihmettelyä.
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Nosta kokeeksi ve kartta tuolta alanurkan 19 alueilta vaikka 23ksi. Oire äkkiseltään vaikuttaa siltä että 19 alueella mennään niin ohuelle tai vaan pois motorin alueelta että rpm laskiessa ja alipaineen vähetessä mennään kartalla taas yli 20ve ruiskutusmäärien ja kone alkaa taas käymään. Tosiaan msq ja logi jakoon. Logista näkee sitten paljon on sumujen pw.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Onko lambdan kalibrointi varmasti kohdallaan?
Kuten JaniM sanoi niin sytkä voi hyvinkin olla syyllinen. Väärä ennakko saa koneen käymään raskaasti johon tehon kannalta parempi hieman rikas seos auttaa. Laihentaminen saa sitten käynnin huononemaan.
Kuten JaniM sanoi niin sytkä voi hyvinkin olla syyllinen. Väärä ennakko saa koneen käymään raskaasti johon tehon kannalta parempi hieman rikas seos auttaa. Laihentaminen saa sitten käynnin huononemaan.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Tyhjäkäyntikohta pitäis saada tasaseksi, ettei lähde hummaan.
Ja tosiaan nurkkaan hieman isommalle ve ja pienelle kierrosalueelle kuten Masi ehdotti.
Sit on se VE idle valikko, josko sillä myös saisi hieman apua käyntiin, mutta hummaus pitäis saada pois suurimmaksi osaksi.
Tsekkaa tosiaan se jakajan ennakko.
Ja tosiaan nurkkaan hieman isommalle ve ja pienelle kierrosalueelle kuten Masi ehdotti.
Sit on se VE idle valikko, josko sillä myös saisi hieman apua käyntiin, mutta hummaus pitäis saada pois suurimmaksi osaksi.
Tsekkaa tosiaan se jakajan ennakko.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 48
- Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
- Location: Espoo
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Moi,
Alla linkit fileihin:
https://drive.google.com/file/d/1J4gR-X ... sp=sharing
ja
https://drive.google.com/file/d/1Sp2HCb ... sp=sharing
Toivotaan, että toimii ekalla kerralla.
Alla linkit fileihin:
https://drive.google.com/file/d/1J4gR-X ... sp=sharing
ja
https://drive.google.com/file/d/1Sp2HCb ... sp=sharing
Toivotaan, että toimii ekalla kerralla.
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 48
- Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
- Location: Espoo
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Moi,
Sytkä voi tosiaan olla yksi syyllinen, mutta veikkaan, että yksi seuraavista postauksista tässä ketjussa kertoo, että noissa mun asetuksissa on joku peruspalikka vinossa joka tämän aiheuttaa. Ja vielä tuosta seilaamisesta. Saan siis sen kyllä huomattavasti pienemmäksi ja tasaisemmaksi laittamalla tyhjäkäyntiä rikkaammalle. Mutta ongelma ei poistu kokonaan. Ja tuntuu, että ongelma ei poistu pelkästää VE karttaa säätämällä, vaan ongelma on osittain jossain muualla. En vaan löydä missä.
Sytkä voi tosiaan olla yksi syyllinen, mutta veikkaan, että yksi seuraavista postauksista tässä ketjussa kertoo, että noissa mun asetuksissa on joku peruspalikka vinossa joka tämän aiheuttaa. Ja vielä tuosta seilaamisesta. Saan siis sen kyllä huomattavasti pienemmäksi ja tasaisemmaksi laittamalla tyhjäkäyntiä rikkaammalle. Mutta ongelma ei poistu kokonaan. Ja tuntuu, että ongelma ei poistu pelkästää VE karttaa säätämällä, vaan ongelma on osittain jossain muualla. En vaan löydä missä.
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
miksi haluat sen tyhjäkäynnin seoksen 14.7 AFR, kun ei näitä koneita kuitenkaan ole suunniteltu käymään sellaisella seossuhteellaPorsche911SC wrote: Wed Mar 21, 2018 9:14 Saan siis sen kyllä huomattavasti pienemmäksi ja tasaisemmaksi laittamalla tyhjäkäyntiä rikkaammalle. Mutta ongelma ei poistu kokonaan. Ja tuntuu, että ongelma ei poistu pelkästää VE karttaa säätämällä, vaan ongelma on osittain jossain muualla. En vaan löydä missä.

lisäksi lambda voi näyttää hieman väärin (todellista rikkaampaa), joten kun yrität säätää 14.7 AFR on todellisuus jo jotain yli 15 AFR...
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin 

-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Kyllä toi VE kartan säädöllä pitäs kyllä hoitua. mutta varmaan jossain perus säädöissäkin olis vielä viilaamista kun toi VE on pikkasen liian pieni. tuolla tyhjäkäynti alueella.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 48
- Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
- Location: Espoo
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Haluan sen ainakin lähelle 14.7, jotta menee katsastuksesta läpi. Sen jälkeenhän ei ole väliä vaikka tyhjäkäynti olisikin rikkaammallaHöylä wrote: Wed Mar 21, 2018 12:23miksi haluat sen tyhjäkäynnin seoksen 14.7 AFR, kun ei näitä koneita kuitenkaan ole suunniteltu käymään sellaisella seossuhteellaPorsche911SC wrote: Wed Mar 21, 2018 9:14 Saan siis sen kyllä huomattavasti pienemmäksi ja tasaisemmaksi laittamalla tyhjäkäyntiä rikkaammalle. Mutta ongelma ei poistu kokonaan. Ja tuntuu, että ongelma ei poistu pelkästää VE karttaa säätämällä, vaan ongelma on osittain jossain muualla. En vaan löydä missä.(ainakaan tyhjäkäynnillä)
lisäksi lambda voi näyttää hieman väärin (todellista rikkaampaa), joten kun yrität säätää 14.7 AFR on todellisuus jo jotain yli 15 AFR...

Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
ei se 14.7 AFR aina sitä tarkoita, että menee päästöistä läpi... varsinkin näissä vanhoissa tulee usein huonompi arvo putken päästä, kun yritetään saada käymään liian laihalla ja siksi ei käy kunnolla...Porsche911SC wrote: Wed Mar 21, 2018 9:14
Haluan sen ainakin lähelle 14.7, jotta menee katsastuksesta läpi. Sen jälkeenhän ei ole väliä vaikka tyhjäkäynti olisikin rikkaammalla![]()
tämähän on jo niin vanha (-82

oletko kokeillut käydä säätämässä oikean pakokaasuanalysaattorin avulla jossakin huoltamolla/korjaamolla, vai oletko kokeillut vain kotona yksin pelkän lambdan varassa? (ja luottanut siihen, että pitää saada se 14.7 AFR niin olis ok)
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin 

-
- Megasquirttaaja
- Posts: 48
- Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
- Location: Espoo
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Tämä on itse asiassa erittäin arvokasta tietoa minulle! nuo CO päästöt on juurikin olleet muistaakseni luokkaa 5. jotain. Ja kyllä, olen säätänyt vain kotona lambdan varassa. Onko jollain kokemusta miten ja missä tuo kannattaisi tehdä? Varmaan siten, että ensin tyhjäkäynti optimaalisen hyväksi ja sen jälkeen hienosäätämään korjaamolle? PS. tuo joka pytyllä käynti on hyvä pointti, koska minulla on ollut joidenkin suuttimien kanssa jostain syystä ongelmia aiemmin...Höylä wrote: Wed Mar 21, 2018 17:31ei se 14.7 AFR aina sitä tarkoita, että menee päästöistä läpi... varsinkin näissä vanhoissa tulee usein huonompi arvo putken päästä, kun yritetään saada käymään liian laihalla ja siksi ei käy kunnolla...Porsche911SC wrote: Wed Mar 21, 2018 9:14
Haluan sen ainakin lähelle 14.7, jotta menee katsastuksesta läpi. Sen jälkeenhän ei ole väliä vaikka tyhjäkäynti olisikin rikkaammalla![]()
tämähän on jo niin vanha (-82) että päästöarvot on muutenkin aika löysät (CO 4.5 ja HC 1000, lambdaa ei mitata), näissä pääasia on että auto käy hyvin/kunnolla/joka pytyllä, niin silloin on yleensä myös päästöt siinä haarukassa mitä tältä ikäluokalta vaaditaankin...
oletko kokeillut käydä säätämässä oikean pakokaasuanalysaattorin avulla jossakin huoltamolla/korjaamolla, vai oletko kokeillut vain kotona yksin pelkän lambdan varassa? (ja luottanut siihen, että pitää saada se 14.7 AFR niin olis ok)
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Onko wheel decoderissa tuo 80 astetta oikein ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 48
- Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
- Location: Espoo
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
*Päivitys*
En ole koskenut juurikaan noihin ignition asetuksiin koska sytytyksen ohjaus ei ole minulla käytössä. Ja ihmettelinkin kovasti miten ne vaikuttaa silti säätöihin... Koitin muuttaa trigger wheel arrangementin vastaamaan todellisuutta, mutta auto käytännössä kävi kuin vanha Zetor sen jälkeen.
Noh, tyhjäkäyntiongelma lähti osittain ratkeamaan kuitenkin. Suuri muutos tapahtui kun muutin dead timea suuremmaksi(Kiitos Jani@autotune). Käyntiäänessä huomasi heti muutoksen parempaan. Sen jälkeen 5min säätöä kartan kanssa ja se kävi jo ihan ok. AFR 13.5 lukemassa. Sen enempää en kerennyt nyt säätämään. Tuon dead time:n hienosäätöön kaipaisin vinkkejä: Nostin sitä nyt 0.2ms ja käynti muuttui paremmaksi. Miten säädän sen hyväksi?(Älkää linkatko sitä kaavaa MS sivuilta, ei taidot riitä sen avulla laskemiseen
)
Mutta taas meni homma eteenpäin. Nyt on selvä suunnitelmakin jolla saada auto päästöistä läpi ja ajoon kunhan lumet sulaa.
En ole koskenut juurikaan noihin ignition asetuksiin koska sytytyksen ohjaus ei ole minulla käytössä. Ja ihmettelinkin kovasti miten ne vaikuttaa silti säätöihin... Koitin muuttaa trigger wheel arrangementin vastaamaan todellisuutta, mutta auto käytännössä kävi kuin vanha Zetor sen jälkeen.
Noh, tyhjäkäyntiongelma lähti osittain ratkeamaan kuitenkin. Suuri muutos tapahtui kun muutin dead timea suuremmaksi(Kiitos Jani@autotune). Käyntiäänessä huomasi heti muutoksen parempaan. Sen jälkeen 5min säätöä kartan kanssa ja se kävi jo ihan ok. AFR 13.5 lukemassa. Sen enempää en kerennyt nyt säätämään. Tuon dead time:n hienosäätöön kaipaisin vinkkejä: Nostin sitä nyt 0.2ms ja käynti muuttui paremmaksi. Miten säädän sen hyväksi?(Älkää linkatko sitä kaavaa MS sivuilta, ei taidot riitä sen avulla laskemiseen

Mutta taas meni homma eteenpäin. Nyt on selvä suunnitelmakin jolla saada auto päästöistä läpi ja ajoon kunhan lumet sulaa.
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Mut eikös se nyt ruiskuta trigger anglen mukaan, kun ei ole pelkkää fuel only päällä? Eli pitäisi olla edes tontilla tuo arvo. Voi tosin olla yksi syy kans, jos ruiskuttaa väärään aikaan.
Nythän siellä tais olla nokkatieto kans luettavissa, mutta ei ole oikeasti. Tosin "pitäis" jättää se käyttämättä jos ei saa tietoa nokalta.
Tosin eihän ole iso homma lisätä kutoskoneen hukkakipinäpuolaa tuonne, jossa vahvistin. Sais tuota toimivuutta hieman paremmaksi ja säädettävyyttä myös.
Nythän siellä tais olla nokkatieto kans luettavissa, mutta ei ole oikeasti. Tosin "pitäis" jättää se käyttämättä jos ei saa tietoa nokalta.
Tosin eihän ole iso homma lisätä kutoskoneen hukkakipinäpuolaa tuonne, jossa vahvistin. Sais tuota toimivuutta hieman paremmaksi ja säädettävyyttä myös.
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Kyllä se trigger angle pitää olla oikein että ruiskutus tapahtuu silloin kun on tarkoitus. Vaikka mennään sokeasti ruiskuttamalla. Deadtimen säätöön kelpaa hienosti lambdamittariin perustuva säätö ruiskutuskertoja ja tapaa vaihtelemalla koneen kokoajan käydessä. Seos ei pitäisi muuttua paljon yhtään kun esim kahdesta ruiskutuskerrasta simultaneous siirtyy yhteen simultaneous. Jos muuttuu niin säätää deadtimeä suuntaan Y ja testaa taas ja niinpoispäin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 48
- Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
- Location: Espoo
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Päivitystä projektiin:
Auto on laitettu kevätkuntoon ja valmiiksi ajoon. Eli pikkuhuoltoja, öljynvaihdot jne. Eilen oli vuorossa enää moottorinohjauksen säätö kohdilleen ja sit leimalle.
Kurvailin Porvooseen Jania tervehtimään ja säätösessioon. Saatiin perusasutkset viilattua kohdilleen megaan mikä oli hyvä. Nyt voin olla hyvillä mielin siitä, että setuppi on osimoilleen oikein. Huonoa on se, että autoa ei saatu säädettyä hyväksi. CO arvot jäivät aivan liian korkeaksi. Tämän vuosimallin vehkeissä arvo saa olla 4.5 kun se oli lähelle 8. Ja tyhjäkäyntiä ei saatu järkevään kuntoon. Se pysyy hetken hyvänä kunnes lähtee taas seilaamaan.
Nyt sit vaan vikaa etsimään tällä hetkellä työjärjestys olis seuraava:
1. Firmwaren päivitys uusimpaan
2. Imuvuotojen tarkistus
3. Tulppien läpikäynti ja vaihto(jos olis yksittäinen pytty esim. pimeenä)
4. Sytkän ohjaus megalle
5. Uusi kierros suuttimia
6. Uusi trigger pyörä
7. Romuttamo
Katsotaan jos näillä eväillä päästään johonkin suuntaan.
Ps. Kova hinku oli jo tienpäälle. Oikein naurattaa kun auto seisoo pihassa...
Auto on laitettu kevätkuntoon ja valmiiksi ajoon. Eli pikkuhuoltoja, öljynvaihdot jne. Eilen oli vuorossa enää moottorinohjauksen säätö kohdilleen ja sit leimalle.
Kurvailin Porvooseen Jania tervehtimään ja säätösessioon. Saatiin perusasutkset viilattua kohdilleen megaan mikä oli hyvä. Nyt voin olla hyvillä mielin siitä, että setuppi on osimoilleen oikein. Huonoa on se, että autoa ei saatu säädettyä hyväksi. CO arvot jäivät aivan liian korkeaksi. Tämän vuosimallin vehkeissä arvo saa olla 4.5 kun se oli lähelle 8. Ja tyhjäkäyntiä ei saatu järkevään kuntoon. Se pysyy hetken hyvänä kunnes lähtee taas seilaamaan.
Nyt sit vaan vikaa etsimään tällä hetkellä työjärjestys olis seuraava:
1. Firmwaren päivitys uusimpaan
2. Imuvuotojen tarkistus
3. Tulppien läpikäynti ja vaihto(jos olis yksittäinen pytty esim. pimeenä)
4. Sytkän ohjaus megalle
5. Uusi kierros suuttimia
6. Uusi trigger pyörä
7. Romuttamo
Katsotaan jos näillä eväillä päästään johonkin suuntaan.
Ps. Kova hinku oli jo tienpäälle. Oikein naurattaa kun auto seisoo pihassa...
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een
Alkaa kuullostaa tutulta. Niin on vastoinkäymiset tuttuja Vauxhallin kanssa temunneena.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII