Volvo 360GL 1988

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

JTbo wrote:Onkos sinulla syötönkatkaisu käytössä?

Kesken kiihdytyksenkö tuo käväisi 14,6:ssa ja sitten takaisin noin 13 pintaan?
On käytössä, siksi lukee lopussa Lean. Kun nostin pedaalin, rykäs se vähän, kun se decel % luku on hivenen liian vähäsellä tms. Mutta sitten mentiin taas reilusti liian rikkaalle kunnes syötönkatkaisu 3.sekunnin päästä aktivoitu hetkeks.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Näköjään on accel/deccel bugi tosiaan tässä 29j koodissa, decayksi asettamalla toimii jotensakkin ok, mutta moottorijarrutukselta(rikkaalla) kaasua painettaessa hyppää ensin laihalle ja sitten vasta normaaliksi, voi olla asetuksistakin, mutta jotenkin vaikuttaa olevan bugia vieläkin.

Odotellaan seuraavaa virallista versiota, ei pitäisi enää kauan mennä, niin 29 koodista pitäisi tulla ulos lopullinen versio.

Isukin sponsoroimana kurvailin noin 300km reissun ja aika hyvältä vaikuttaa, bensiinin kulutus on laskenut selvästi.
Volvo 360GL -88
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Jeps, otin sitten ruiskut pois ja vaihdoin takaisin kaasaritekniikkaan. Aikomus olisi jossain vaiheessa katsella vähän vanhempaa vuosikertaa, johon alkaisi sitten megaa laittamaan, mielellään paineiden kera.

Projekti oli menestys monessa suhteessa, vaikka ongelmiakin oli ja joitain en kerennyt ratkaisemaankaan, joka tapauksessa oppia tuli reilusti.
Volvo 360GL -88
tbopeksu
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Wed Nov 08, 2006 18:41
Location: Tku

asian vierestä

Post by tbopeksu »

Moro Jani!

Olen aina ollut kiinnostunut "pikku" volvoista ja nostan hattua niiden omistajille! :D

Nyt haaveilenkin talvi/harrasteauton hankinnasta.

ja kysymys kuuluukin että kuinka noissa 2.0 360:ssa kestää perä ja muu voimansiirto?

Aikoinaan meillä oli 343 sillä 1.4L tekniikalla peltoautona. se oli ainakin aika surkea vekotin! tosin menokin oli kovaa!

Siis kaikki tämä saatiin aikaan alle tankillisella bensaa:

Ensin meni kardaani (suli se vulganointi) sitten hävis pari vaihdetta kun kardaani hakkas tunnelissa vaihteensiirtäjän solmuun, sitten vuorossa oli perä. no se hitsattiin lukkoon ja taas mentiin :D
lopuks vielä tippu koko laatikko/perä yhdistelmä permannolle lahon pohjan ansiosta :evil:

Siinä "isolohkossa" tuskin on sama rellun perä!?

Mutta sitä sladia ei voittanut mikään minkä sillä sai pellolla :D
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Ei se perä hiveitä kestä (200-250nm? revittelemättä), varsinkaan sudittelua ilman lukkoa ei tahdo kestää oikein mitenkään, mitä olen noita muiden juttuja seurannut. Kevin Strongilla on yllättävän hyvin kestänyt rata-ajossa yli 300hp turbotettu vinokone keulilla.

Muuten pitäisi kestää ihan ok, toki se yleinen vika eli vaihteiston kannatinpalkki lahonnut voi stopata menon aika nopeasti, no omassa tuo on uusi galvanoitu, kuten kaikki muutkin vastaavat paikat katsottu kuntoon.
Radalla mennään kovaa, mutta sinällään siinä ei tule revitystä, joten siksi kai omassa paikat kestänyt hyvin sitä leikkiä.

Kardaani menee putkessa, tai no pitkä kytkinakseli se kai lähinnä on, siinä on panta joka yhdistää sen akselin laatikkoon, tuossa on boorit ja se jos löystyy, niin helposti siitä sitten pyörähtää ja meno lakkaa, yleensä käy ilman ennakkovaroitusta. n.100€ maksaa uusi panta Volvolla.

Kardaanin vulkanoinnin sulaminen on johtunut melko varmasti moottorin tukikumien väsymisestä, ne on tosi halvat tuohon 1,4l malliin joten jos sellaiseen joskus sortuu, niin ensimmäinen uusittava kohta, eihän ne uudet käyteyt kardaanit kalliita ole, mutta se suunnaton hatutus räntäsateella voidaan välttä tälläisellä ennakoivalla huollolla. 2l mallissa ei tuollaista ongelmaa voi edes syntyä.

Omallakin ikää jo 18 vuotta, joten eipä ihme, että kaikkea pientä jo joutunut laittamaan, etujousilautaset + laatikon kannatinpalkki tosiaan ruostumisen takia, muuten sitten normaalimpaa kulutusosaa, kaikki iskarit ja etujouset, jne. Jos kunnossa pitää paikat, niin eipä ne sen kehnompia ole kuin muutkaan, tosin kunnossa pidetyn pikkuvolvon löytäminen on aika mahdotonta, halpa on huonosti pidetty pääsääntöisesti, oli se sitten Toyota tai Volvo.

Mutta pihalla seisonnasta nämä ei tykkää kyllä yhtään, sähköihin tulee hapettumaa ja kaikki paikat jumii, tietty kun märkää näin nykyään talvisin niin kyllähän sitä oiretta tulee.
Volvo 360GL -88
tbopeksu
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Wed Nov 08, 2006 18:41
Location: Tku

Post by tbopeksu »

Niitä isolohkoha on joskus ollut nettiautossa n. 500 e hintaan kunnosta ei sit tiedä?

tietty jos intoa/taitoa ja rahaa riittää ni jonkun porsche 928:n laatikon saattais saada sopimaan, en kyllä ole koskaan vertaillut niitä tarkemmin.
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

tbopeksu wrote:Niitä isolohkoha on joskus ollut nettiautossa n. 500 e hintaan kunnosta ei sit tiedä?

tietty jos intoa/taitoa ja rahaa riittää ni jonkun porsche 928:n laatikon saattais saada sopimaan, en kyllä ole koskaan vertaillut niitä tarkemmin.
Alfa 75:n voimansiirto on myös samantapainen.

Tämän ikäisissä kunto voi olla ihan mitä vaan, ei niistä osaa sanoa kyllä mitään, katsoo onko etujousilautaset ja se vaihteiston kannatin palkki laitettu, jos ei ole, niin ei varmaan tehty paljoa muutakaan. Kaikissa on varmaan ovien pohjat syöpyneet pois, joissain voi olla laitettu kuntoon tosin.

Koneet on halpoja ja kestää melkein mitä vaan, mutta kaasarit on kehnoja lähes poikkeuksetta.

Halpa hinta yleensä viittaa siihen, että ei ole ainakaan priimaa.

264:n getrac ja 240 perä varmaan helpommin soviteltavissa kuin 928:n systeemit, tiedä sitten, mutta tuollaisia virityksiä olen nähnyt rallipuolen laitteissa.
Volvo 360GL -88
tbopeksu
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Wed Nov 08, 2006 18:41
Location: Tku

Post by tbopeksu »

Joskus oli JM-kardaanikunkussa 343 missä oli vinokone, isot kaasarit jne, laatikko edessa ja ilmeisesti 240-sarjan perä. meni niin tosi kovin!
cortna
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 180
Joined: Tue Nov 29, 2005 19:56

Post by cortna »

itsellä aikanaa 343 gls b19a moottorilla

kampi akselin iskun pituus oli jatkettu 92mm

900 turbo saabin männillä

jotem iskutilavuus ilo noin 2.4l

garretin to4 ahtimella ja keulan kokoisella välijäähyttimellä

240:sen volvon k-jetronikilla ruotsin mualla parannttu katio ja
määrä ainejakaja bensan paineet 7bar

potkua löytyi penkissä taka rattaista 280 hv vääntöja en muista

perä ja ns kardaani kesti hyvin

mutta korista rupes aukeilee piste hitsaukset

loppujen lopuksi kori ruoteisena romikselle

ilman lupia oli katsastettu aikanaa 360 glt varjolla
tbopeksu
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Wed Nov 08, 2006 18:41
Location: Tku

Post by tbopeksu »

nyt alkaa tulla asia meininkiä lisää tommosia!
kauhee volvo-kuume alkaa kasvaa :D
Post Reply